یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج زاده: وزير غيرقانونی اطلاعات نوار جلسات برنامه ريزی عليه دولت خاتمی را منتشر کند


نوروز ـ تاجزاده در پيامی از اوين نسبت به اهانت وزير غيرقانونی اطلاعات به رئيس جمهور اصلاحات واکنش نشان داد.

به گزارش نوروز، اين زندانی سياسی در پيام خود با اشاره به سخنان توهين آميز وزير اطلاعات در مورد محمد خاتمی و تهديد به انتشار نواری بر عليه اصلاح طلبان نوشته است: " ايشان هم چنين تهديد به افشای نوارهايی کرده بود که بنده و همه اصلاح طلبان قطعاً از آن استقبال خواهيم کرد. ترديدی نيست که اگر اين ها کوچکترين سندی عليه اصلاح طلبان داشتند تاکنون بدون هيچ گونه درنگی اقدام به انتشار آن کرده بودند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاجزاده همچنين از مصلحی خواسته است تا نوارهای موجود از جلساتی که برای برنامه ريزی اقدامات غيرقانونی عليه دولت خاتمی در صدا و سيما برگزار ميشد را منتشر نمايد. وی درباره اين جلسات و نوارهای موجود از آن چنين توضيح ميدهد :" در دوره اصلاحات جلساتی در صدا و سيما، عمدتاً در اتاق يکی از معاونين سازمان، تشکيل می شد که حاضرين در آن به برنامه ريزی اقدامات غيرقانونی عليه دولت و مجلس اصلاحات می پرداختند. از آن جا که تصميمات بسيار خطرناکی در آن جلسات گرفته می شد و با استفاده از امکانات عمومی مقاصدی غيرقانونی پيش برده می شد، وزرات اطلاعات وقت نواری از برخی از اين جلسات تهيه کرد و نسخه ای از آن توسط آقای خاتمی در اختيار رهبری قرار گرفت. خوب است آقای مصلحی يا اين نوار را منتشر کند و يا دست کم بگويد که چه کسانی در اين جلسه شرکت می کردند و درباره چه موضوعاتی بحث می کردند و چه تصميماتی اتخاذ کردند و نتيجا اين تصميمات چه شد."

متن کامل اين نوشته در پی می آيد:

اخيراً، پس از ايجاد موج دعوت از خاتمی برای کانديداتوری رياست جمهوری، در روزنامه ها از قول وزير غيرقانونی اطلاعات مطلبی آمده بود که متضمن توهين به آقای خاتمی بدون ذکر نام بود. ايشان هم چنين تهديد به افشای نوارهايی کرده بود که بنده و همه اصلاح طلبان قطعاً از آن استقبال خواهيم کرد. ترديدی نيست که اگر اين ها کوچکترين سندی عليه اصلاح طلبان داشتند تاکنون بدون هيچ گونه درنگی اقدام به انتشار آن کرده بودند.

اما من با آقای مصلحی سخنی ديگر دارم و آن هم تقاضای انتشار نواری با مشخصات زير که در اختيار وزارت اطلاعات هست و انتشارش برای تنوير افکار عمومی لازم است:
در دوره اصلاحات جلساتی در صدا و سيما، عمدتاً در اتاق يکی از معاونين سازمان، تشکيل می شد که حاضرين در آن به برنامه ريزی اقدامات غيرقانونی عليه دولت و مجلس اصلاحات می پرداختند. از آن جا که تصميمات بسيار خطرناکی در آن جلسات گرفته می شد و با استفاده از امکانات عمومی مقاصدی غيرقانونی پيش برده می شد، وزرات اطلاعات وقت نواری از برخی از اين جلسات تهيه کرد و نسخه ای از آن توسط آقای خاتمی در اختيار رهبری قرار گرفت. خوب است آقای مصلحی يا اين نوار را منتشر کند و يا دست کم بگويد که چه کسانی در اين جلسه شرکت می کردند و درباره چه موضوعاتی بحث می کردند و چه تصميماتی اتخاذ کردند و نتيجا اين تصميمات چه شد و اساساً اشخاص حقيقی و حقوقی شرکت کننده در اين جلسات چه ارتباطی با موضوعات مورد بحث داشتند؟! فعلا من به به طرح مسئله بسنده می کنم و اگر لازم شد اطلاعات بيشتر را بعدا خواهم داد.

مورد ديگری که گمان ميکنم با توجه به شرايط امروز ايران بايد مد نظر قرار بگيرد ضرورت برگزاری دويستمين سالگرد قرارداد گلستان است. بعد از سمينار مشروطيت که حزب مشارکت با همکاری روزنامه شرق و به همت و زحمات گرانقدر مرحوم بورقانی در سال ۸۵ برگزار کرد، در سال ۸۶ اقدام به برگزاری سمينار صدمين سال اکتشاف نفت توسط بنياد باران شد و برگزاری صدمين سال درگذشت آخوند خراسانی در دستور کار ما بود که کودتای ۸۸ و بازداشت من مانع آن شد. اهميت آخوند خراسانی نويسنده کتاب تنبيه الامة و تنزيه الملة که در زمان خود قوی ترين کتاب در نفی استبداد مطلقه و دفاع از مشروط شدن قدرت بود، در ديدگاه های ارزشمندی است که اين رهبر اصلی مشروطه خواهان درباب حکومت دينی داشت و متأسفانه مغفول مانده است. حالا خوب است در آستانه دويستمين سالگرد انعقاد قرارداد گلستان، يکی از نهادهای علمی – پژوهشی يا سياسی – اجتماعی، سمينار دويستمين سالگرد قرارداد گلستان را برگزار کند تا نسل جوان با تاريخ ايران به خصوص تاريخ معاصر کشور خود و علل انحطاط و عقب ماندگی آن بيشتر آشنا شود. و دريابد که چگونه ما به قرارداد شرم آور گلستان و ۱۵ سال بعد از آن به قرارداد ننگين ترکمانچای تن درداديم؟!

لازم به ذکر است سيد مصطفی تاجزاده که مرداد ماه دوران اجرای حکم غيرقانونی و شرايط قرنطينه، ايزوله و انفرادی اش سه ساله می شود، هم چنان در روزه داری اعتراضی به سر می برد و به زودی اين روزه داری مستمر بيست و نه ماهه خواهد شد.وی نيز مانند ديگر فعالان سياسی- مدنی از مرخصی نوروزی محروم بوده است با اين تفاوت که هنگام تحويل سال نو و قبل و بعد از آن را در انفرادی گذرانده است. وی پيشتر لغو مرخصی های نوروزی را به دليل دعوت از خاتمی و آغاز تحرکات تازه در اين زمينه عنوان کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016