چهارشنبه 14 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايزوله کامل مهدی خزعلی در نود و پنجمين روز اعتصاب غذا

ندای سبز آزادی ـ مهدی خزعلی در نود و سومين روز از اعتصاب غذای خود در حالی که در شرايط جسمی نامساعدی بود به بهداری زندان اوين منتقل شده است.

به گزارش ندای سبز آزادی اين زندانی سياسی که پيشتر هم بارها اعلام کرده بود تا شهادت بر سر آرمان های خود ايستاده است، طی روزهای اخير در شرايط جسمی نامساعدی به سر برده بطوری که فشار خون او به ۵٫۵ رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی خزعلی که از نهم آبان ماه در زندان بسر می برد و به رغم داشتن حکم آزادی به قيد وثيقه همچنان در بند ۲۰۹ اطلاعات اوين نگهداری می شود پس از بيش از سه ماه اعتصاب غذا با کاهش شديد فشار خون و ضربان قلب رو به رو شد و به بهداری اوين منتقل شده است.

پيش از اين فرزند اين زندانی سياسی گفته بود که پدرش توان راه رفتن هم ندارد و بيش از سی کيلو کاهش وزن داشته است.

محمد صالح خزعلی، با اشاره به وخامت وضعيت جسمانی پدرش به شبکه ی “من و تو” گفت که روز گذشته پدرش در تماس تلفنی ضمن تاکيد بر کاهش شديد فشار خون خود گفت که يک دزد دريائی اهل سومالی را به عنوان هم سلولی در کنار او قرار داده اند.

به گفته خزعلی همه قاضی هايی که پرونده‌های اتهامی را بررسی کردند معتقدند که او بايد آزاد شود، اما وزارت اطلاعات طی‌ نامه‌ای حکم به ادامه بازداشت مهدی خزعلی برای تحقيقات بيشتر داده و اين در حالی‌ است که در دو ماه گذشته هيچ ماموری از اين وزارت خانه با مهدی خزعلی در زندان به بهانه تحقيق ملاقات نداشته است.

فرزند خزعلی می‌‌گويد که می‌‌خواهند پدرش را تا پايان زمان ثبت نام نامزد‌های رياست جمهوری امسال در زندان نگه دارند، اما اين موضوع با توجه به ادامه اعتصاب غذای پدرش، برای سلامتی‌ اين زندانی سياسی خطرناک است.

محمد صالح خزعلی در پايان صحبت‌های خود گفت که روز گذشته پدر بزرگش، آيت الله خزعلی، در ديدار با او اين سوال را مطرح کرد که آيا برانداز است که با رسانه‌‌های فارسی زبان خارج از کشور مصاحبه می‌‌کند؟

فرزند مهدی خزعلی در پاسخ گفته است که حاضر است در رابطه با وضعيت سلامتی‌ پدرش با هر رسانه‌‌ای حتی داخلی صحبت کند، اما آنها حاضر به انتشار اينگونه اخبار نيستند ضمن اينکه از نظر او مصاحبه کردن، نشانه‌ براندازی نيست.

فرزند اين زندانی سياسی معتقد است اينگونه اخبار را ماموران وزارت اطلاعات به پدربزرگش منتقل می‌‌کنند تا او پيگير آزادی فرزندش به اين بهانه که او مخالف جمهوری اسلامی است، نباشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016