چهارشنبه 21 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانمارک کمک های خود در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ايران را قطع کرد

خبرگزاری هرانا - يک روزنامه دانمارکی امروز اعلام کرد دولت دانمارک تصميم گرفته است در اعتراض به مجازات اعدام در ايران، کمکهای خود به برنامه علیە موادمخدر در ايران را قطع کند.

بنا به گزارش تارنمای سازمان حقوق بشر ايران، دانمارک يکی از چند کشور غربی کمک کنندە به ايران در مبازرە علیە مواد مخدر است. اين کمک‌ها از طريق آژانس سازمان ملل متحد "دفتر مقابله با جرائم و مواد مخدر سازمان ملل" (يو. ان. او. دی. سی) انجام شدە است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در چند سال گذشته، چند نهاد حقوق بشری، از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد و کشور‌های کمک کننده درخواست توقف اين کمک‌ها را کردەاند. زيرا اين کمک‌ها، غير مستقيم به افزايش تعداد مجازات مرگ در ايران انجاميدە است.

بە گزارش روزنامه دانمارکی "پلتيکن" در دو سال گذشته کشور دانمارک، سالانە مبلغ پنج ميليون دلار بە برنامه مبارزه با مواد مخدر در ايران کمک کردە است.

پلتيکن می‌نويسد؛ "در طول همين دوره، مقامات ايرانی صد‌ها نفر را کە مشکوک به حمل و نگهداری مواد مخدر بودند اعدام کردە است. بر اين اساس، امروز سە شنبە وزير توسعە کريستين فريس باخ، تصميم گرفته است تا بلافاصله پشتيبانی از اين برنامە را قطع کند".

وزير توسعە دانمارکی بە پولتيکن گفت: "اين پيامی بە ايران است که استفاده از مجازات مرگ غير قابل قبول و چيزی است که ما به هيچ وجه آنرا نمی‌توانيم تائيد کنيم".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016