پنجشنبه 22 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: نامزد نخواهم شد، با هاشمی صحبت می‌کنم که ايشان بيايد

ملی مذهبی ـ شنيده شده است که در مورد نامزد شدن آقای خاتمی برای انتخابات رياست جمهوری هم چنان خبرهای ضد و نقيضی در محافل سياسی به گوش می رسد.

در همين راستا در روزهای اخير شنيده شده است که آقای خاتمی در جمعی از دوستان نزديک خود گفته است نامزد نخواهم شد اما با هاشمی صحبت می کنم که ايشان بيايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که دعوت از سيد محمد خاتمی برای نامزد شدن در هفته های اخير بسيار بيشتر از قبل شده است. البته اين دعوت مخالفانی نيز در همين طيف سياسی دارد.

شايان توجه است در حالی که روزها و هفته های نزديک به انتخابات به سرعت در حال سپری شدن است هنوز سيمای روشنی از نامزدهای انتخابات مشخص نيست. اين برخلاف همه دوره های قبل است که در فاصله زمانی کمتر از دو ماه مانده به انتخابات تا حد زيادی نامزدها مشخص بودند و فعاليت های انتخاباتی نيز به اشکال مختلف در جريان بود.

برخی ناظران سياسی برخورد تاخيری در ايجاد فضای انتخاباتی را برنامه ای طراحی شده از سوی طيف نظامی – امنيتی متکی به بيت می دانند که در کشور حاکم اند و با نگاه شديدا امنيتی به انتخابات سعی در هر چه آرامتر شدن فضا وديرتر انتخاباتی شدن آن دارند. آن ها در هراس اند که فضای انتخابات و ستادهای نامزدها قطبی شده و مخالفان حول يک نامزد بسيج شوند و پرخطرتر آن که اقشار فرودست نيز اين بار جذب اين مخالفان و ناراضيان گردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016