دوشنبه 26 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروين فهيمی، مادر سهراب اعرابی از محمد خاتمی خواست در انتخابات رياست جمهوری نامزد شود

کلمه ـ پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی از شهدای جنبش سبز، در نامه ای به سید محمد خاتمی از او تقاضا کرد برای آزادی و نجات ایران و در راه آرمان هایی که خون شهدای دفاع مقدس و جنبش سبز برای آنها ریخته شد، در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود و دست تمام کسانی را که دلشان برای ایرانی آزاد و آباد می تپد، در دستان خود بگیرد.

به گزارش کلمه، خانم فهیمی که از مادران صلح است در ابتدای نامه خود، علت نگارش این نامه را نگرانی از سرنوشت ایران ذکر کرده و به کسانی اشاره کرده که اگر کشور به دست آنها بیفتد، ابایی از جاری شدن حمام خون و تبدیل شدن ایران به سوریه ندارند. وی همچنین از احتمال تهاجم بیگانگان به کشور ابراز نگرانی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر سهراب اعرابی با تاکید بر اینکه خون امثال فرزند او در راه رسیدن به استقلال و آزادی و زندگی شرافتمندانه ریخته شده، از خاتمی خواست حاضر شود از آبروی خود برای منافع عمومی بگذرد، و در عین حال تصریح کرد که آبرو و حیثیت خاتمی هرگز در بین اقشار مردم و به ویژه افراد فرهیخته جامعه خدشه دار نشده و نخواهد شد.

متن کامل نامه پروین فهیمی به سید محمد خاتمی بدین شرح است:

جناب آقای خاتمی
امروز صبح من با الهام از شهدا و آسيب ديدگان به نيت درخواستی که از حضورتان داشتم کتاب حافظ را باز کردم و اين شعر آمد:

رسيد مژده که ايام غم نخواهد ماند
چونان نماند و چنين نيز هم نخواهد ماند

آقای خاتمی عزيز!
درود فراوان به شما که هميشه در راه برقراری صلح و انسان دوستی در راه اصلاحات و بهروزی کشورمان با تمام سختی ها و مشکلات هميشه پيش قدم بوده ايد؛ و بر همين اساس، من به خود اجازه دادم دست ياری به سوی شما دراز کنم، زيرا نگرانم.
آقای خاتمی عزيز! نگرانم. می دانيد چرا؟ چون مادرم و می ترسم؛ می ترسم از روزی که هيچ کس احساس وظيفه نکند، حتی شما بزرگوار، و آنگاه دير شده باشد. نگران از اينکه روزی کشورمان را خودمان با دستهايمان به کسانی بسپريم که از جاری شدن حمام خون مانند کشور سوريه هيچ گونه وحشتی ندارند، و از اين نگرانم که کشورم مانند ديگر کشورهای اطرافمان مورد هجوم بيگانگان قرار گيرد.
آقای خاتمی، ما فرزندانمان را در راه رسيدن به استقلال و آزادی و زندگی شرافتمندانه از دست داده ايم. خون آنها در راه آزادی کشورمان ايران، مظلومانه بر سنگفرش خيابان ها ريخته شد. آنها برای رسيدن به آرمانشان خواهان تغيير و اصلاحات بودند. برای يک بار ديگر هم که شده، احساس وظيفه کنيد و به صحنه بياييد و نگذاريد خون اين جوانان و شهدای جنگ به يغما برود.
ما مردم هميشه و هميشه ضد خشونت و طرفدار صلح و پايبند به رفتارهای انسانی و قانونمند بوده ايم و هستيم. شما و تمام کسانی که دلشان برای ايرانی آزاد و آباد می تپد، دست های نيازمند ما مردم را در دستان خود بگيريد؛ تا با اميد و ياری خداوند کانديداتوری خود را در انتخابات رياست جمهوری اعلام کنيد.
برای برون رفت از اين بن بست حاکم بر جامعه ما و برای رسيدن به زندگی آرام و قانونمند، همگی آنچنان تلاش کنيم تا حتی اقتدارگرايان و انحصارطلبان نيز در سايه وجود ارزشمند جناب عالی احساس آرامش کنند و به تفاهم و همدلی با مردم برسند.
آقای خاتمی عزيز، از شما مصرانه تقاضا دارم منافع عمومی را بر آبرو و حيثيت خود که هرگز در بين اقشار مردم و افراد فرهيخته جامعه خدشه دار نشده و نخواهد شد، ترجيح دهيد. اميدوارم با آمدن شما بزرگوار، ايران عزيزمان از اين وضعيت خارج شده و راه نجاتی پيدا کند.
آقای خاتمی عزيز! در پايان به عنوان مادری دلسوخته از شما تقاضا می کنم اميدمان را نااميد نکنيد.

با احترام فراوان
پروين فهيمی
مادر شهيد سهراب اعرابی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016