پنجشنبه 29 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر مهدی خزعلی خطاب به علما و مراجع: جان همسرم در خطر است، چرا سکوت می کنيد؟

کلمه ـ در صد و دهمين روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی، تعدادی از فعالان سياسی به ديدار خانواده اين زندانی سياسی رفتند. در اين ديدار همسر مهدی خزعلی از مراجع و علما پرسيده است که چرا در برابر ظلمی که به همسرش می شود، سکوت کرده و تنها نظاره کردند.

به گزارش کلمه، در اين ديدار ابتدا همسر مهدی خزعلی به شرح فشار هايی که بر همسرش در زندان می شود پرداخت و گفت: قريب شش ماه است که مهدی عزيز در سلولی تنگ بدون هيچگونه امکانات اوليه در شرائطی سخت نگهداری می شود. در حالی که ۱۱۰ روز اعتضاب غذا کرده و تحت مراقبت و محدوديت شديد امنيتی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: حتی تلفن بسيار کوتاه و چند دقيقه ای با مزاحمت و دخالت ماموران کوتاه تر می شود.

همسر اين زندانی سياسی در مورد وضعيت جسمانی مهدی خزعلی اظهار داشت: وضعيت جسمی او بسيار نگران کننده و خطرناک است و به گفته خودشان در آخرين تماس تلفنی به علت ضعف شديد و افت فشار دو مرتبه به زمين افتاده اند و نفس تنگی شديد با سابقه ی بيماری قلبی، حتما لازم است که در بيمارستان بستری شوند و تحت مراقبت های ويژه در ccu قرار گيرند. ولی ظاهرا با وجود تاکيد خودشان بر اين امر همچنان ايشان را در سلول نگهداری کرده و از انتقال ايشان به بيمارستان امتناع می کنند. هر از چند گاهی در بهداری ۲۰۹ سرم و آمپولی به ايشان تزريق می کنند و ديگر هيچ.و اخيرا ايشان از تزريق سرم هم خودداری می کند.

وی در پاسخ به اينکه اين اعتصاب غذا تا کی ادامه دارد، اظهار داشت: همسرم انسانی متدين ، معتقد ،انقلابی و ازاده است و دارای اراده ای اهنين. کسی است که در زمان جبهه و جنگ جان بر کف در نقش بيسيم چی انجام وظيفه ميکرد، ان زمان بيسيم به دست داشت و نقاط ضعف خودی و راه های نفوذ متجاوزان را ميگفت و هم اکنون به گفته خود به گونه ای ديگر انجام وظيفه ميکند.

همسر خزعلی در ادامه گفت: با اينکه به دفعات به ايشان گفته ام که تحملی برای شنيدن نوشته هايت نيست و تو را حتی از حقوق اوليه شهروندی محروم کرده اند و به دفعات به زندانت افکنده اند .ليکن چون احساس وظيفه ميکرد دست به قلم ميبرد و مثل سابق لباس رزم به تن و سلاح قلم به دست مينوشت و می نوشت.هر گاه که ايشان را به واسطه ی مسائل روز مملکت ملتهب و بر آشفته ميديدم به محض نوشتن آرام ميگرفت و راضی از خود ميگشت.

وی افزود: در تماس های اخير ملتمسانه از ايشان خواسته ام که به اعتصاب خود پايان دهند.

در پايان جلسه همسر مهدی خزعلی پيامی را خطاب به مراجع عظام، علما، فقها، فضلا و مردم شريف و مسلمان ايران و مسئولان و دولتمردان و صاحبان قدرت قرائت کرد.

متن اين پيام به شرح زير است:

بسم رب الشهداء و الصديقين

مراجع عظام ، علما ، فقها، فضلا مردم شريف و مسلمان ايران ،مسئولان و دولتمردان و صاحبان قدرت.من همسر دکتر مهدی خزعلی علويه ای از بوستان سيادت ، از اولاد فاطمه زهرا و علی مرتضی ،فاطمه زهرا که مصداق سوره کوثر بوده و علی مرتضی که اسوه زهد و تقوی، کسی که خلخال از پای زن يهودی بيرون کشيدند فرمود:جای دارد بر اين ظلم بميرم.

سبط بزرگترين مراجع جهان تشيع سيد ابولحسن اصفهانی و ميرزای نائينی،همو که امام فرمودند:اين خانواده در جهان تشيع بی نظير است.
به من و فرزندانم ظلمی فاحش روا می دارند.

اعلام می کنم جان شوهرم در خطر است،اين انسان بزرگ جان بر کف به پيشواز شهادت می رود و متعجبم که مسئولان می دانند و می نشينند و هيچ نمی کنند، مراجع و علما فقط نظاره گرند و سکوت می کنند.

مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِيعًا
(هر کس کسی را جز به قصاص قتل يا [به کيفر] فسادی در زمين بکشد چنان است که گويی همه مردم را کشته باشد و هر کس کسی را زنده بدارد چنان است که گويی تمام مردم را زنده داشته است)

بزرگواران و عالی مقامان نکند در خاموشی و خواب به سر بريم و جان بزرگی از کف رود و آن گاه به خود آئيم و تواب شويم.
امروز بر شما با چشمانی خونبار مظلوميت شوهرم را فرياد ميزنم همانگونه که مادرم فاطمه زهرا فرياد زد .فرياد می زنم و ضجه می کنم.
همانند بانويم درب خانه ی يکايک تان را می کوبم و حديث مصيبت سر می دهم. شايد که کسی از شما مردانه حق مظلوم از ظالم بستاند.

والسلام و علی من اتبع الهدی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016