پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار مديران مسئول مطبوعات و تهديد و ابلاغ ممنوعيت‌های انتخاباتی

وزارت اطلاعات هفته گذشته با احضار مديران مسئول مطبوعات در آستانه انتخابات، خط قرمزها و موارد ممنوع را به آنها اعلام کرد. در اين جلسه، خط قرمز اخبار و تحليل‌ها، مواضع و اظهارات رهبری عنوان شده و ضمن ابلاغ ممنوعيت هر نوع سياه‌نمايی، انتقاد از احمدی‌نژاد به هر ميزان، آزاد اعلام شده است. اين در حالی است که در سال ۸۸ انتقاد از احمدی‌نژاد با حبس و شلاق و جريمه روبه‌رو می‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه ـ مديران مسئول روزنامه ها و مطبوعات سراسری هفته گذشته به وزارت اطلاعات احضار شده اند تا خط قرمز ها و موارد ممنوع به آنها اعلام شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، در حالی که کمتر از ۵۰ روز تا زمان برگزاری انتخابات فرصت باقی است و سايه سنگين فضای امنيتی و شبه کودتايی چهار سال گذشته هنوز هم بر عرصه سياسی کشور گسترده است، وزارت اطلاعات اقدام به احضار مديران مطبوعاتی کشور برای حضور در يک جلسه کرد تا باز هم فضای امنيتی و زبان تهديد را به فضای رسانه ای محدود فعلی حاکم کند.

در اين جلسه، فردی که خود را معاون وزير و مسئول مطبوعات وزارتخانه معرفی می کرده، درباره انتخابات هشدارها و مواردی را مطرح کرده و از جمله تهديد کرده که با هرگونه سياه نمايی در دوران تبليغات انتخاباتی برخورد خواهد شد.

اين مقام امنيتی همچنين خط قرمز اخبار و تحليل ها را مواضع و اظهارات رهبری ذکر کرده و تهديد کرده که با هرگونه تخطی يا مخالفت به رهبری به شدت برخورد خواهد شد.

در اين جلسه همچنين به مديران مسئول مطبوعات اعلام شده است که انتخابات رياست جمهوری يازدهم را در واقع سپاه برگزار می کند و اين نيرو و وزارت اطلاعات مراقب همه مسائل خواهند بود و هيچ تخطی از محدوده های تعيين شده را تحمل نخواهند کرد.

جالب اينجاست که از طرف مسئولان امنيتی به مديران رسانه ها اعلام شده که با وجود ممنوع بودن سياه نمايی، هر ميزان انتقاد از احمدی نژاد آزاد است و محدوديتی ندارد.

اين در حالی است که بعد از اعتراضات سال ۸۸ بسياری از معترضان به اتهام انتقاد از احمدی نژاد محکوم و در مواردی زندانی يا محکوم به شلاق و جزای نقدی شدند.

وزارت اطلاعات در حالی به احضار مسئولان روزنامه ها پرداخته است که ادعای انتخابات آزاد و آزادی مطلق در جمهوری اسلامی بارها از سوی حاکمان مطرح شده و وعده حماسه سياسی نيز داده شده است. اما به نظر می رسد هنوز ترجيح حاکميت اين است که فضا امنيتی باقی بماند و انتخابات نيز در شرايطی آزمايشگاهی و به شدت کنترل شده برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016