شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عباس عبدی: برخی کانديداها برای سهم‌خواهی از دولت آينده آمده‌اند

• تعدد کانديداها، نشانه اختلاف نيست
• افراد با حضور در انتخابات می‌توانند در دولت آينده و جناحشان به جايگاهی دست يابند و سهمی را از آن خود کنند و از ديگر سو، اين امر می‌تواند در شکستن رای ديگر کانديدا‌ها اثر داشته باشد و اين امر موجب می‌شود که پيروز نهايی رای قاطعی نداشته باشد


ايلنا ـ يک فعال اصلاح طلب با اشاره به تعدد کانديدا‌ها در جناح اصولگرا گفت: نمی‌توان اين امر را نشانه‌ای از افزايش اختلافات در اين جناح سياسی ارزيابی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا گفت: اينکه بعضی از افراد در تحليل‌های سياسيشان می‌گويند تعدد کانديدا‌ها نشانه‌ای از افزايش اختلافات در جناح اصولگراست، بايد بگوييم تحليلی ساده و سطحی است.

وی اظهار داشت: اگر در ميان اصولگرايان اختلافات بسياری وجود داشت، با توجه به تنوعی که در اين جبهه شاهد هستيم بايد می‌ديديم که هر طيف از اين جناح، فردی را به عنوان کانديدا معرفی می‌کرد و تعدد کانديدا بيشتر از اين بود.

اين فعال اصلاح طلب در پاسخ به اينکه دليل افزايش کانديداها چيست، ابراز داشت: دليل اين امر را می‌توان در دو چيز ارزيابی کرد؛ يک دليل آن در اين است که افراد با حضور در انتخابات می‌توانند در دولت آينده و جناحشان به جايگاهی دست يابند و سهمی را از آن خود کنند و از ديگر سو، اين امر می‌تواند در شکستن رای ديگر کانديدا‌ها اثر داشته باشد و اين امر موجب می‌شود که پيروز نهايی رای قاطعی نداشته باشد.

عبدی با بيان اينکه تعدد کانديداها پس از ثبت نام‌ها کاهش می‌يابد، گفت: اين امر محتمل است چرا که تا قبل از ورود به مرحله نهايی انتخابات، کانديدا شدن کاری آسان و کم خرج است ولی در مرحله بعدی رقابت جدی و خرج‌ها بيشتر می‌شود و افراد برای کاهش هزينه‌ها، مجبور به کناره گيری می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016