شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای: اعتراضات گوشه و کنار به انتخابات بی‌جاست، شورای نگهبان عادل و بی‌طرف است

ايسنا ـ رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: نمونه با ارزش حماسه سياسی، انتخابات است که در وقت مقرر انجام خواهد گرفت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای صبح امروز(شنبه) در ديدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش توليد و جمعی از کارگران نمونه و برتر که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با اشاره به انتخابات پيش رو افزودند: کسانی که داوطلب می‌شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند عرصه مديريت اجرايی کشور يعنی چه.

ايشان همچنين، دارا بودن روحيه مقاوم، برخورداری از تدبير، روزمره فکر نکردن در مسائل اقتصادی، توجه به سياستهای اقتصاد مقاومتی، تکيه کردن بر نظرات کارشناسی، تهذيب اخلاقی و نپرداختن به حواشی را از جمله خصوصيات رييس‌جمهور مطلوب ذکر کردند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به بحث حماسه اقتصادی تاکيد کردند: ملت و مسئولان اول بايد ضعف‌ها را بشناسند و بعد آنها را برطرف کنند. در همه برنامه‌ريزی‌ها بايد زندگی و معيشت طبقات ضعيف مورد توجه قرار گيرد و از همه مردم ايران درخواست می‌کنم برويد به سمت مصرف توليدات داخلی.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای همچنين با بيان اينکه "ساز و کار انتخابات در ايران بسيار مستحکم است"، تصريح کردند: اعتراضاتی که در گوشه و کنار می‌شود، واقعا بيجاست. تشخيص شورای نگهبان، تشخيص انسانهای عادل و بصير نسبت به صلاحيتهاست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نياز کشور برای خلق حماسه و حرکت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سياسی ، موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصيه مؤکد به کانديداهای احتمالی برای ارزيابی صحيح از توانايی های خود و همچنين جايگاه اجرايی کشور تأکيد کردند: کشور و ملت بزرگ و مقاوم ايران به رئيس جمهوری نياز دارد که در عرصه بين المللی و در مقابل استکبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نيز صاحب برنامه، حکمت، تدبير، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذيب اخلاقی، به دور از حاشيه سازی وتشويش آفرينی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعيت باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان مهمترين ويژگی طبقه کارگر را مايه گذاشتن از جسم و جان خود برای پيشرفت و آسايش کشور دانستند و افزودند: کارگران ستون فقرات يک جامعه هستند که درصورت نبود و يا ضعف آنها، کشور فلج خواهد شد.

ايشان با تأکيد بر لزوم توجه ويژه به مقوله کار و کارگر در عرصه فرهنگ سازی و همچنين در عرصه قانونگذاری و اجرايی خاطرنشان کردند: اگر قشر کارگر از اميد و رفاه و امنيت شغلی برخوردار باشد، حرکت کشور در مسير پيشرفت سريعتر و آسان تر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جايگاه ويژه کارگران در پيروزی انقلاب اسلامی و همچنين در مراحل مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس افزودند: در طول ۳۴ سال گذشته تلاشهای زيادی انجام گرفت تا طبقه کارگر را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند اما کارگران مؤمن و انقلابی کشور با شجاعت در مقابل اين توطئه ايستادند و اين موضوع مايه افتخار طبقه کارگر است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان سال حمايت از توليد ملی، کار و سرمايه ايرانی خاطرنشان کردند: حمايت از توليد ملی مخصوص يک سال نيست بلکه اين موضوع بايد بصورت جدی و محوری دنبال شود.

ايشان فرهنگ سازی در ميان مردم برای استفاده از کالاهای ساخت داخل را بسيار مهم خواندند و افزودند: بايد اين فرهنگ در ميان مردم فراگير شود که انتخاب يک کالا با نشان داخلی و يا با نشان خارجی می تواند يک کارگر ايرانی را برخوردار و يا محروم کند.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ايران گفتند: درخواست من از همه ملت اين است که به سمت مصرف توليدات داخلی بروند.

حضرت آيت الله خامنه ای با تأکيد بر اينکه دستگاههای دولتی نيز برای تأمين نيازهای خود، به هيچ وجه نبايد از توليدات خارجی استفاده کنند، خاطرنشان کردند: البته توليدکنندگان داخلی اعم از مديران بنگاهها، کارگران و سرمايه گذاران نيز بايد توليدات خود را بصورت درست و کامل و با کيفيت خوب ارائه دهند.

ايشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر استحکام کار در کنار احترام به کارگر، و تامين امنيت شغلی او در کنار تامين امنيت سرمايه افزودند: اسلام برخلاف ديدگاههای اقتصاد ليبرال و اقتصاد سوسياليستی، حد وسط را در پيش گرفته و نگاهی انسان مدار و عدالت مدار به کار، کارگر و سرمايه دار، دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه امروز در عمل، ناکارآمدی و غلط بودن اقتصاد سرمايه داری آشکار شده است، خاطرنشان کردند: واکنش هايی که امروز در اروپا و به نوعی ديگر در امريکا مشاهده می شود، بزرگترين دليل عملی بر غلط بودن مسير اقتصاد سرمايه داری است.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: حوادث کنونی در اروپا و آمريکا، اول کار است و شرايط به مراتب بدتر هم خواهد شد زيرا اقتصاد سرمايه داری در سراشيبی سقوط قرار گرفته است.

ايشان افزودند: مشکلات اقتصادی کنونی در غرب، بخشی از انحطاط تمدن غرب است که مشکلات اخلاقی و فرهنگی، بخش ديگری از آن را تشکيل می دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حماسه اقتصادی و حماسه سياسی، تأکيد کردند: حماسه به معنای حرکتی جهادگونه وپرشور است و اين موضوع، بايد مد نظر مردم و مسئولان قرار گيرد و بر همين اساس، شناخت ضعف ها و خلاءها و برنامه ريزی صحيح برای تحقق حماسه ضروری است.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: در همه برنامه ريزيها بايد زندگی و معيشت طبقه ضعيف مورد توجه قرار گيرد.

ايشان لازمه پيشرفت کشور را حرکت جهش گونه و خلق حماسه دانستند و تأکيد کردند: حماسه اقتصادی و سياسی، توأمان با يکديگر هستند و هرکدام ديگری را حفظ و تقويت می کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جهت گيری تلاشها و توطئه های بدخواهان ملت ايران برای جلوگيری از تحقق حماسه اقتصادی و سياسی افزودند: آنان تلاش دارند تا با فشارهای اقتصادی، ميان مردم و نظام اسلامی فاصله ايجاد و مردم را مأيوس کنند و در عين حال به دروغ و با وقاحت تمام هم می گويند ما با مردم ايران دشمن نيستيم!

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر جهش بزرگ اقتصادی مورد توجه جدی بخش های اجرايی و قانونگذاری کشور قرار گيرد، همه فشارهای اقتصادی خنثی خواهد شد.

ايشان تأکيد کردند: ملت ايران و مسئولان، با عزم راسخ خود، دشمن را در عرصه اقتصادی مأيوس خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی حماسه سياسی را نيز حضور آگاهانه مردم در صحنه سياست و مديريت کشور خواندند و افزودند: نمونه بارز حماسه سياسی، انتخابات پيش رو است که به توفيق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق آفرين مردم برگزار خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه ای، کاهش انگيزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت بمنظور مقابله با حماسه سياسی دانستند و خاطرنشان کردند: طراحان پشت پرده استکبار بعد از گذشت ساليان متمادی از معارضه و دشمنی، همچنان ملت ايران و روحيه ايمان و ايستادگی اين ملت را نمی شناسند.

ايشان افزودند: در طول اين ۳۴ سال همواره تحسين بزرگ برای ملت ايران بوده است زيرا اگر مسئولان از خود ايستادگی نشان دادند، به پشتوانه ايستادگی مردم بوده است و از اين پس نيز اينگونه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و خاطرنشان کردند: ملتی که زنده و با نشاط و متکی به اراده الهی و مطمئن به پشتيبانی خداوند است، در همه عرصه ها از جمله عرصه انتخابات، پيروز ميدان خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی قبل خود مبنی بر امکان حضور همه سلائق معتقد به انقلاب اسلامی، در ميدان انتخابات، افزودند: کسانی که وارد اين ميدان می شوند، بايد در ارزيابی توانايی خود و همچنين ارزيابی جايگاه مديريت اجرايی کشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.

ايشان تأکيد کردند: افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزيابی صحيح وارد ميدان شوند، و در نهايت، اين ،ملت است که تصميم گيری خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی ساز و کار انتخابات در کشور را مستحکم خواندند و افزودند: همانگونه که امام (ره) بارها تأکيد می کردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحيت ها بوسيله انسانهايی عادل، بی طرف و بصير، حضور مبارکی است.

حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: بعد از بررسی صلاحيت ها بوسيله شورای نگهبان، مردم با تحقيق در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را بعنوان رئيس جمهور انتخاب خواهند کرد و اين موضوع، ساز و کار قانونی بسيار مناسب و مبارکی است.

ايشان در ادامه به بيان برخی ويژگيهای مورد نياز برای رئيس جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئيس جمهور بايد فردی باشد که در درجه اول، ايمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحيه مقاوم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکيد کردند: ملت ايران، به دنبال تحقق اهداف و کارهای بزرگی است و اهل تسليم شدن نيز نيست و کسی نمی تواند با او با زبان زور حرف بزند بنابراين، فردی هم که در رأس قوه مجريه قرار می گيرد بايد در مقابل فشار دشمنان ،نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از ميدان خارج شدن نباشد.

حضرت آيت الله خامنه ای، حکمت، تدبير و داشتن برنامه را از ديگر ويژگی های مورد نياز رئيس جمهور خواندند و افزودند: همانگونه که در سياست خارجی نيازمند عزت، حکمت و مصلحت هستيم، در مسائل داخلی و اقتصادی نيز به نگاه همه جانبه، بلندمدت و هندسه صحيح نياز داريم.

ايشان نگاه روزمره به مسائل اقتصادی، تغيير مکرر سياستهای اقتصادی ، تکيه بر نظرات غيرکارشناسی و همچنين اعتماد به شيوه های تزريقی و تحميلی اقتصادی غرب و شرق را مضر دانستند و تأکيد کردند: سياستهای اقتصادی بايد بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که ساخت درونی آن، مقاوم و مستحکم است و با تغييرات مختلف در دنيا، متلاطم نمی شود.

حضرت آيت الله خامنه ای، تهذيب اخلاقی و درگير حواشی نشدن را از ديگر ويژگيهای مورد نياز در انتخاب رئيس جمهور، برشمردند و گفتند: من همواره در سالهای گذشته از رؤسای جمهور و دولتهای مختلف حمايت و در کنار آن، توصيه نيز کرده ام و توضيح هم خواسته ام.

ايشان افزودند: يک از توصيه ها و تأکيد های هميشگی به رؤسای جمهور اين بوده است که برای مردم هزينه و مشکل درست نکنند و از دغدغه آفرينی و ايجاد تشويش و نگرانی بين مردم پرهيز نمايند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند نبايد به مردم وعده های نادرست و در باغ سبز غير منطقی نشان بدهند بلکه بايد با سخنان منطقی و منطبق بر واقعيت و توکل بر خدا پيش بروند.

حضرت آيت الله خامنه ای تأکيد کردند: رئيس جمهوری که می‌خواهد در رأس دستگاه اجرايی اين کشور و ملت بزرگ قرار گيرد و اين راه پر افتخار را با کمک مردم طی کند بايد دارای چنين خصوصياتی باشد.

ايشان يک نکته مهم را هم يادآور شدند و گفتند آنچه که ما از تجربه سالهای انقلاب بدست آورده ايم اين است که خداوند متعال با فضل و هدايت خود اين ملت را بر همه دشمنان پيروز خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان تأکيد کردند: هر که با اين ملت دارای انگيزه عميق الهی در افتد قطعا بر خواهد افتاد.

در ابتدای اين ديدار آقای اسدالهی عباسی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اهم فعاليتهای اين وزارتخانه در سال گذشته و همچنين برنامه های در دست اقدام برای سال ۹۲ ارائه کرد.

همچنين پيش از اين ديدار تعدادی از خانواده های شهدای کارگر کشور از نزديک با رهبر معظم انقلاب ديدار و گفت‌وگو کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016