سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب کارگران کارخانه ذوب مس خاتون آباد، حمله يگان ويژه به کارگران اعتصابی

خبرگزاری هرانا - اعتراض کارگران کارخانه ذوب مس خاتون آباد که از روز چهارشنبه با بستن دروزاه ورودی اين کارخانه آغاز شده بود ديشب با حضور عوامل يگان ويژه به تعطيلی کشيد.

به گزارش خبرنگار ماهان نيوز، جمعيت حدود ۳۰۰نفری کارگران مجتمع ذوب مس خاتون آباد در اعتراض به وعده‌های مسئولان مس درباره استخدام اين نيرو‌ها از روز چهارشنبه با بستن دروازه ورودی اين مجتمع دست به اعتراض زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نيروهای معترض که در دو مجتمع مس خاتون آباد و می‌دوک تعدادشان بالغ بر۲۴۰۰نفر می‌شود، از حدود ۲سال قبل بدنبال دستور رئيس جمهور مبنی برتعطيلی شرکت‌های واسطه‌ای و کار زير نظر خود دستگاه‌ها و شرکت‌های اصلی، از شرکت‌های مختلف به مجموعه شرکت سرمايه گذاری مس سرچشمه پيوستند.

شرکت سرمايه گذاری مس نيزطبق قراردادی که با اين افراد بسته است وعده استخدام اين نيرو‌ها را بعداز گذشت يک سال از مدت قرارداد‌هايشان داده است که با گذشت حدود ۱۸ماه از وعده داده شده هنوز خبری از استخدام نيروهانيست.

از چهارشنبه گذشته و با بستن دروازه ورودی مجتمع مس خاتون آباد عملا جلوی ورود هرگونه مواد اوليه و کنسانتره به اين مجتمع توليدی گرفته شده است وکارخانه تعطيل می‌باشد.

اين کارگران شب گذشته با دخالت يگان ويژه پراکنده شده‌اند اما همچنان در داخل مجتمع تحصن کرده و خواستار احقاق حق خود و اجرای مفاد قرارداد‌ها هستند.

يکی از مسئولين داخلی کارخانه گفت: هيچ استخدامی در شرکت خصوصی مس ايران وجود ندارد.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: بايد نشست داخلی برگزار شود تا ببينيم مشکل چيست و راه حل آن چيست.

وی ادامه داد: بهترين شرايط‌‌ همان کار زير نظر شرکت سرمايه گذاری مس است که کارگران مس خاتون آباد نيز اين وضعيت را دارند.

تماس خبرنگار ماهان نيوز با محرم احمديان معاون منابع انسانی شرکت ملی مس ايران به جايی نرسيد اما خبرهای محلی حاکی از حضور وی در شهربابک برای برپايی جلسه يا مذاکره برای حل اين مسئله است.

متاسفانه کارگران پيمانکاری مجتمع‌های مس در استان کرمان از حقوق واقعی خود بهره‌مند نيستند و همه ساله شاهد اعتراض‌های مختلفی برای احقاق حق چه از سوی بازنشستگان، کارگران و کارکنان مجتمع‌های مس در استان هستيم.

در اين شرايط با توجه به خصوصی شدن مس بايد نمايندگان مردم در مجلس و استاندار کرمان با ورود خود به اين مسئله حق کارگران صنعت استان را محقق کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016