چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران در مقابل مجلس؛ اعتراض به گرانی و حداقل مزد مصوب

جمعی از کارگران صبح امروز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل ساختمان مجلس تجمع در اعتراض به اختلاف فاحش بین دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، تجمع کردند و ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبینی دستمزدهای سال جدید شدند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه – گروه کارگری: جمعی از کارگران صبح امروز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هايی در مقابل ساختمان مجلس تجمع در اعتراض به اختلاف فاحش بين دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر يک ميليون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، تجمع کردند و ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبينی دستمزدهای سال جديد شدند.

به گزارش کلمه، روز جهانی کارگر است. روزی که کارگران سراسر دنيا با تجمع و راهپيمايی مسائل و مشکلاتشان را به گوش ديگر بخش های جامعه و مسئولان دولتی می رسانند. حال آنکه در ايران ظرف ۶ سال گدشته حق راهپيمايی و تظاهرات کارگران از طرف دولت نقض شده است.

به گزارش ايلنا، همزمان با روز جهانی کارگر جمعی از کارگران صبح امروز با در دست داشتن پارچه نوشته‌هايی در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

تجمع کنندگان که مضمون پارچه نوشته‌های آن‌ها اختلاف فاحش بين دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر يک ميليون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبينی دستمزدهای سال جديد شدند.

همچنين ساعاتی پيش، تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران دقايقی پس از شروع تجمع هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی سی هزار نفری کارگران به مناسبت اول ماه مه، ازاين تجمع اعتراضی کارگران که نسبت به حداقل مزد مصوب و گرانی در مقابل مجلس شورای اسلامی شکل گرفت خبر داد. بنا بر ابن گزارش اين تجمع با همراهی تعدای از کارگران امضا کننده طومار آغاز شد و کارگران ديگری نيز در حال پيوستن به تجمع کنندگان بودند.

اين کارگران که در سال گذشته نيز در اعتراض به ناعادلانه بودن دستمزدهای تعيين شده، طومار ۳۰ هزار امضايی را خطاب به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده بودند امسال و در ادامه پيگيرهای خود در اين تجمع حاضر شدند.

تجمع کنندگان با بيان اينکه با وجود حمايت همه جانبه و گسترده کارگران سراسر کشور از در خواست برای افزايش مزد، مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هيچگاه به اين خواسته‌ توجهی نکردند، افزوده اند: واکنش منفعلانه مسئولان در حالی است که هم اکنون پنج هزار کارگر ديگر نيز با امضای طومار ياد شده حمايت خود را از درخواست برای افزايش مزد اعلام کرده‌اند.

اين کارگران افزودند: از آنجا که که اين روزها نمايندگان مجلس بدون توجه به نگرانی کارگران در کمسيون تلفيق بودجه تلاش می‌کنند تا که بطور قانونی مجوز افزايش قيمت کالاهای اساسی را صادر کنند، درآستانه اولين سالگرد امضای طومار اعتراضی کارگران در مقابل مجلس حاضر شده‌ايم تا اعتراض مزد بگيران را به نمايندگان مجلس بگوييم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016