چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قتل کاسبکار کُرد در مقابل چشمان برادرش در محور ساوه به تهران

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که در نتيجه تيراندازی نيروهای يگان ويژه نيروی انتظامی شهرستان اراک در محور ساوه به تهران به سوی ماشين تعدادی از کاسبکاران کُرد يک نفر کشته و يک نفر هم زخمی شده است و همچنين برادر مقتول نيز بعد از بازداشت با وثيقه يک ميليارد و دويست ميليونی آزاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گفته‌ اين فعال حقوق بشر، صبح روز شنبه ۱۴ ارديبشت ماه در محور ساوه به تهران نيروهای يگان ويژه يک ماشين پژو را مورد تعقيب گريز قرار داده و بعد از انحراف اين ماشين از جاده و واژگون شدن اقدام به محاصره ماشين و بازداشت راننده اين خودرو کردند. مامورين نيروی انتظامی در حين بازداشت مهدی عبدالهی نسب شهروند کُرد اهل شهرستان پاوه، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌ و چندين کارتن که شامل موبايل خارجی در خودروی مذکور را ضبط کردند.

برادر اين کاسبکار کُرد به نام نبی عبدالهی نسب و فرد ديگری به نام صالح صالحی‌فر که در خودروی ديگری در پشت سر آنها قرار داشته‌اند با ديدن اين صحنه توقف می کنند، بدون اينکه حامل کالای خارجی باشند اما در همين زمان توسط اين مامورين نيروی انتظامی مورد هدف تيراندازی قرار گرفته که در نتيجه اصابت چهار گلوله به سر نبی عبدالهی نسب ( برادر مهدی عبدالهی نسب ) در دم کشته شده و صالح صالحی‌فر نيز زخمی شده است.

بعد از اينکه برادر مهدی عبدالهی نسب در مقابل چشمان او کشته می شود، به دستور دادستان شهر ساوه، او به زندان مرکزی ساوه منتقل شده و برای آزادی‌اش قرار وثيقه يک ميليارد و دويست ميليون تومانی صادر شده و علی الرغم درخواست خانواده برای کاهش قرار، برای آزادی او و شرکت در مجلس ترحيم برادرش ولی دادستان با درخواست آنها موافقت نکرد. بعد از چندين روز عاقبت در روز دوشنبه ۲۳ ارديبشت ماه بعد از توديع اين مقدار وثيقه او از زندان آزاد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016