سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت ٢٢ فعال فرهنگی و سياسی کُرد در دو ماه نخست سال ٩٢ در کُردستان ايران

کوردستان ميديا: در ماه‌های فروردين و ارديبهشت سال جاری، ٢٢ فعال سياسی و فرهنگی کُرد در کُردستان ايران بازداشت شدەاند.

شماری از فعالين سياسی، مدنی و فرهنگی در رابطه با برگزاری مراسم و جشن نوروز در آستانه‌ی سال جديد و همچنين تعدای نيز به مناسبت روز جهانی کارگر و ديگر مناسبت‌ها در ايران بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با استناد به آماری که از سوی وب‌سايت کُردستان ميديا ثبت شدە است، در فروردين‌ماه سال جاری، ٩ تن از فعالين سياسی و فرهنگی کُرد از سوی نهادهای امنيتی رژيم ايران در شهرهای کُردستان ايران بازداشت شدەاند.

ادارە اطلاعات رژيم ايران، اين افراد را به اتهام‌های "امنيتی"، فعاليت سايبری و سلفيت بازداشت کرده است.

در همين رابطه، آمار بيشترين بازداشتی‌های فروردين‌ماه، با ٣ نفر مربوط به شهر دهگلان می‌باشد.

اتهام بيشترين بازداشتی‌های فروردين‌ماه از سوی ادارە اطلاعات رژيم ايران، "امنيتی" و فعاليت‌های سياسی اعلام شدە است.

در ارديبهشت‌ماه سال ٩٢ نيز، شمار افرادی که از سوی نهادهای امنيتی و نيروهای انتظامی رژيم بازداشت شدەاند نسبت به ماه اول سال افزايش پيدا کرد.

در ارديبهشت‌‌ماه ٩٢، علاوه بر بازداشت‌بيش از ده تن از فعالين کارگری در رابطه با برگزاری روز جهانی کارگر، ١٣ تن از فعالين سياسی، فرهنگی و مدنی نيز از سوی اداره اطلاعات بازداشت شدند.

با توجه به آمار ثبت‌شدە، در ارديبهشت‌ماه سال ١٣٩٢، ١٣ فعال سياسی و مدنی کُرد از سوی ادارە اطلاعات و نيروهای امنيتی رژيم بازداشت شدەاند.

در ميان اتهاماتی که به افراد بازداشت‌شدە نسبت دادە شدە است، اتهام‌های "امنيتی" و همکاری با اپوزسيون بيشترين آمار را به خود اختصاص دادە است.

شهر روانسر و سروآباد هرکدام با ٤ بازداشتی بيشترين بازداشتی‌ها را در اين ماه داشتەاند.

با توجه به تدابير شديد امنيتی از سوی رژيم ايران در شهرهای کُردستان ايران، سرعت بسيار پايين اينترنت برای ايجاد ارتباط و قطع مدام خطوط تلفن، اطلاع‌رسانی از سوی شهروندان کُرد و ارتباط با خبرگزاری‌ها و وب‌سايت‌‌های خبری به سختی صورت می‌گيرد؛ از اين رو انتظار می‌رود که اين آمارها بيشتر از اين نيز باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016