دوشنبه 6 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه پايداری سعيد جليلی را رسما گزينه نهايی خود می‌داند

سخنگوی جبهه پايداری به صورت رسمی سعيد جليلی را گزينه نهايی جبهه پايداری در انتخابات يازدهم رياست جمهوری عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، ‌اميرحسين قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پايداری در نشست خبری که در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است با اشاره به جلسه شب گذشته کميته ۵ نفره جبهه پايداری با سعيد جليلی، اظهار داشت: شورای مرکزی اين جبهه صبح امروز تصميم گرفت که به صورت رسمی موضع جبهه پايداری را در اين باره اعلام کند.

قاضی‌زاده تصريح کرد: جبهه پايداری حرکتی را از يک سال قبل در عرصه سياسی با هدف ورود به انتخابات رياست جمهوری شروع کرد که در نشست خبری قبلی خود آن را تشريح کردند.

سخنگوی جبهه پايداری با بيان اينکه ما بر اساس معيارها و شاخص‌های کلان و مقايسه افراد به گزينه اصلح رسيديم، افزود: ما بعد از آن نيز به تدوين برنامه مشخص در فصول متعددی برای دولت يازدهم پرداختيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پس از اين روند، آقای لنکرانی با توجه به شرايط کشور به نفع آقای جليلی انصراف داد و اين کار تشخيص لنکرانی در حمايت از گزينه اصلح بود اما مکانيزمی در جبهه وجود دارد که شورای مرکزی به عنوان مشاورين شورای فقها بايد مصاديق را بررسی و به شورای فقها ارائه کند تا آنها تأييد و به تصميم پايداری تبديل شود.

قاضی‌زاده از رايزنی‌های شورای مرکزی جبهه پايداری با بزرگان نظام و عناصر حزب‌اللهی عرصه سياسی خبر داد و گفت: ما در جلساتی که در قم و تهران داشتيم به جمع‌بندی‌هايی رسيديم که سعيد جليلی و حداد عادل افرادی در درون گفتمان انقلاب هستند و در جلسه قم نيز تصميم گرفته شد که به صورت نهايی با جليلی صحبت شود و از اين رو جلسه ديشب برگزار شد که گزارش آن در جلسه اضطراری امروز شورای مرکزی مطرح و به سمع و نظر شورای فقها رسيده و به تصويب رسيد.

وی گفت: بنده به صورت رسمی پس از انصراف برادر مؤمن، انقلابی و کارآمدمان آقای لنکرانی، حمايت جبهه پايداری را از سعيد جليلی به عنوان گزينه اصلح در انتخابات يازدهم اعلام می‌‌کنم و از همه مردم ايران می‌خواهم ضمن رای دادن به وی تلاش کنند تا گفتمان انقلاب معرفی شوند و افکار عمومی بر روی جليلی جمع شود.

سخنگوی جبهه پايداری در عين حال تاکيد کرد: اصلح تشخيص دادن آقای جليلی به معنای نفی سايرين نيست، چرا که اصلح در مقام مقايسه است.

وی ادامه داد: جبهه پايداری پس از انصراف آقای لنکرانی، مورد رجوع بسياری از مردم قرار گرفت و ما نمی‌توانستيم سکوت کنيم چرا که اين يک وظيفه معنوی بر روی دوش ما بود؛ برخی می‌گفتند ضرورت ندارد که پايداری پس از گزينه اول خود گزينه ديگری را به صورت رسمی معرفی کند اما مطالبات فزاينده طبقه فرهيخته روحانيت، مردم و ستادهای فعال لنکرانی برای اعلام نظر جبهه پايداری باعث شد که ما زودتر به جمع‌بندی برسيم.

قاضی‌زاده به هجوم همه جانبه رسانه‌های بيگانه به گفتمان انقلاب اشاره کرد و يادآور شد:‌متاسفانه ما در داخل نيز شاهد يک هجوم همه جانبه به جريان اصيل انقلابی هستيم و اين باعث انگزيه ما شد تا سريع‌تر اظهار نظر کنيم. از اين رو ما با عزت و اقتدار از سعيد جليلی حمايت می‌کنيم چرا که عصبانيت روزافزون آمريکا را از او می‌بينيم.

سخنگوی جبهه پايداری در ادامه با اشاره به تخريب های اخيری که در رسانه‌های امريکايی عليه سعيد جليلی صورت می‌گيرد گفت: گر چه ما هيچ شانی برای دخالت آمريکايی‌ها درامور داخلی کشور قائل نيستيم اما اين که امريکايی‌ها از چه کسانی بدشان می‌آيد برای ما مهم است؛ امروز آمريکايی‌ها کانديدای خوب و بدمعرفی می‌کنند و در حقيقت آقای جليلی را به عنوان نيروی گفتمانی انقلاب اسلامی تخريب می‌کنند.

وی با بيان اينکه پايداری از جليلی حمايت می‌کند، چون آمريکايی‌ها از او می‌ترسند، تصريح کرد: آقای جليلی به عنوان نامزد مستقل وارد عرصه انتخابات شده است و به طبع جريان‌های سياسی نظرات خود را درباره آقای جليلی اعلام می‌کند و بر همين اساس است که جبهه پايداری آقای جليلی را در بين گزينه‌های احراز صلاحيت شده اصلح می‌کند.

خبرنگاری از قاضی زاده درباره حضور لنکرانی در کنار جليلی برای تشکيل دولت يازدهم پرسيد که وی در پاسخ گفت: اينکه آقای جليلی برای کابينه خود چگونه عمل خواهند کرد، در اختيار خودشان است، آقای لنکرانی هم در اين باره خودشان تصميم می‌گيرند اما قرار است آقای لنکرانی با تمام قدرت وتوان خود برای پيشبرد اهداف گفتمانی در ايام تبليغات در کنار آقای جليلی باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده جليلی از برنامه جبهه پايداری گفت:بخشی از کسانی که در کنار آقای جليلی برای نوشتن برنامه فعال هستند همان کسانی هستند که برنامه جبهه پايداری را نوشته بودند بنابراين اشتراکات زيادی در اين باره وجود دارد و البته جبهه پايداری نيز برنامه خود را تقديم آقای جليلی خواهد کرد تا در صورت نياز از آن استفاده کنند.

قاضی زاده درباره نحوه انتخابات جليلی به عنوان گزينه اصلح نيز گفت: بعد از انصراف آقای لنکرانی به نفع آقای جليلی، ما جلسات مکرری برگزار کرديم، دوستان و دشمنان آقای جليلی را بررسی کرديم، دوستانشان مومنين و دوستداران انقلاب بودند و دشمنانشان دشمنان انقلاب. افکار حاکم بر تفکر آقای جليلی را بررسی کرديم و ايشان را به عنوان گزينه نهايی انتخاب کرديم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مباحث مطرح شده درباره عدم پذيرش درخواست جليلی برای ديدار با آيت الله مصباح يزدی گفت: حضرت علامه مصباح آن روزی که آقای جليلی به قم آمده بودند در دفتر خود حضور نداشتند و حتی آن روز و روز بعدش تمام ملاقات‌هايشان لغو شده بود و حتی ايشان در آن روز يک سفر هم انجام دادند. لذا دفتر علامه مصباح بنا به درخواست آيت الله مصباح، با درخواست آقای جليلی برای ديدار موافقت کردند و قرار است اين ديدار فردا در قم انجام شود.

سخنگوی جبهه پايداری با بيان اينکه آيت الله مصباح يزدی و ديگر اعضای شورای فقاهتی جبهه پايداری مصوبه شورای مرکزی جبهه پايداری را برای حمايت از آقای جليلی تائيد کردند، افزود: علامه مصباح ضمن تائيد مصوبه شورای مرکزی جبهه پايداری، فرمودند که آقای جليلی انحرافی در اصول و مبانی ندارد.

وی با بيان اينکه سعيد جليلی مواضع روشنی در قبال انحراف و فتنه داشته است، گفت: برخی افراد حاشيه‌ای در دولت در دوسال گذشته برای برکناری آقای جليلی از دبيری شورای عالی امنيت ملی تلاش زيادی کردند؛ ما از اين بابت مطمئن هستيم اما بازهم از آقای جليلی سؤال کرديم که ايشان موضع روشنی در قبال انحرفی‌ها داشت.

سخنگوی جبهه پايداری در پاسخ به سؤالی درباره ثبت نام همزمان جليلی و لنکرانی، خاطر نشان کرد: آقای جليلی و آقای لنکرانی از ابتدا بنا نداشتند با يکديگر رقابت کنند؛ آقای جليلی گفتند به اين دليل ثبت نام کردم که مطمئن باشم اگر اتفاقی در احراز صلاحيت دوستانم رخ داد پرچم گفتمان زمين نماند.

قاضی زاده در ادامه با بيان اينکه حمايت جبهه پايداری از سعيد جليلی به معنای نفی توانمندی ساير افراد نيست، افزود: حمايت ما از آقای جليلی گفتمانی است و اين حمايت گفتمانی براساس ويژگی‌های آقای جليلی و تعلق خاطر اين از ارزشها و مبانی دينی است.

وی در ادامه با بيان اينکه تمام ستادها برنامه‌های جبهه پايداری در اختيار سعيد جليلی قرار خواهد گرفت، گفت: ما در جبهه پايداری به لحاظ گفتمانی آقای جليلی و آقای حداد عادل را به خود نزديک می‌بينيم اما در مجموع تصميم گرفتيم از آقای جليلی حمايت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016