چهارشنبه 8 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه‌ قضاييه: سخنان نامزدهای رياست‌جمهوری نبايد چراغ سبز به دشمنان باشد


مهر ـ رئيس قوه‌قضاييه گفت: انتظار مردم ما از نامزدهای رياست جمهوری اين است که عزت و عظمت نظام اسلامی را حفظ کنند و در سخنان و اظهارنظرهای خود مطلبی القاء نکنند که چراغ سبزی به دشمنان نظام اسلامی تلقی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل روابط‌عمومی و تشريفات قوه قضاييه اعلام کرد: آيت الله صادق آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام خمينی (ره) و بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خردادماه، تاکيد کرد: نظام جمهوری اسلامی ايران با فکر دقيق و تيزبين حضرت امام (ره) و متکی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی احيا شد که بديلی نداشته و نخواهد داشت و با تکيه بر حضور مردم در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان يک نظام سياسی خاص و مبتنی بر فلسفه سياسی خاص به جهان معرفی شد.

رئيس قوه قضاييه مردمسالاری دينی را نظام سياسی مبتنی بر ارزش‌های الهی برشمرد و گفت:‌ کشورهای غربی که در تاريخ سياسی و فرهنگی – اجتماعی خود سابقه طولانی استثمار و استعمار و سلطه بر کشورهای ديگر و جنايت عليه بشريت دارند، نظام مردمسالاری دينی را نمی‌توانند هضم کنند و از درک جايگاه والای ولايت فقيه عاجزند.

آيت‌الله آملی‌لاريجانی با تاکيد بر اين‌که فهم مقولاتی مانند ولايت فقيه و مردمسالاری دينی برای غربی‌ها بسيار گران است، افزود: غربی‌ها که به سلاح‌های کشتار جمعی مسلح هستند و حتی آنرا بکار گرفته‌اند و در حاکمان خود تقوی را شرط نمی‌دانند، نمی‌توانند بفهمند که ولايت فقيه جايگاهی برپايه نگاه معنوی و دينی مردم دارد و با نگاه استبدادی و استکباری غربی‌ها متفاوت است چرا که ولی‌فقيه بر دل‌ها حکومت می‌کند، همانگونه که حضرت امام (ره) پيش از برگزاری هر انتخاباتی از سوی مردم به رهبری نظام اسلامی برگزيده شد.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين‌که نگاه و نظر غربی‌ها درباره استبدادی بودن نظام مبتنی بر ولی‌فقيه به دليل عدم درک آنان از نوع نگاه مردم جامعه اسلامی به جايگاه ولی فقيه است، گفت:‌ تبعيت مردم از مراجع و روحانيون عظام با پشتوانه‌ای بيش از هزار سال در بسياری از جوامع اسلامی حاکم بوده و حضرت امام (ره) پيش از تشکيل جمهوری اسلامی ايران، دارای ولايت بود و بر قلوب مردم ما حکومت داشت.

رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد: واجب‌الاتباع بودن ولی‌فقيه مبتنی بر شرايط و ويژگی‌های آرمانی و دينی مانند عدالت، تقوا، اجتهاد و مدير و مدبر بودن است ولی اين ويژگی‌ها در نظام سياسی و مديريت غربی‌ها، چندان اهميتی ندارد و ما مفتخر هستيم که چنين کسی رهبر فکری و عملی نظام جمهوری اسلامی ايران بوده و در عالم پرآشوب و پر از «ايسم‌های» امروزی راهی مبتنی بر ارزش‌های الهی را برای مردم و امت‌های مظلوم جهان باز کرده است.

آيت‌الله آملی لاريجانی تفکر اسلامی را حافظ حقوق تمام مردم حتی غيرمسلمانان دانست و گفت:‌ اما در مقابل، غربی‌ها براساس تفکر و نظام سياسی خود، هرگاه لازم بدانند برسر مردم غيرخودی بمب‌های اتمی و شيميايی می ريزند و در جغرافيای فکری و سياسی آنان حقوق بشر جز ابزاری برای سلطه و پيشبرد منافع خودشان چيزی نيست.

رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران از زمان تاسيس روز به روز به قله‌های کمال نزديک‌تر شده و می‌شود و رهبری نظام و ولايت فقيه وزنه‌ای استوار در ايجاد آرامش و طمأنينه برای کشور است و اکنون که در آستانه انتخابات رياست جمهوری قرار داريم، توقع از نامزدهای انتخاباتی اين است که حيثيت و آبروی نظام جمهوری اسلامی ايران و استقلال شخصيتی و مردمسالاری دينی آن را حفظ کنند.

آيت‌آلله آملی‌لاريجانی افزود: اميدواريم عزت، وقار و متانت در کلام نامزدها ساری و جاری شود و سخنانی نگويند که چراغ سبزی به دشمنان تلقی شود.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی بحث و بررسی درباره پيش‌نويس طرح دادرسی الکترونيکی و آيين‌ دادرسی جرايم رايانه‌ای ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016