یکشنبه 19 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکوری راد: نتيجه اجماع ميان اصلاح‌طلبان تا دوشنبه اعلام می‌شود

• ساز و کار رسيدن به اجماع ميان دو کانديدای اصلاح طلب طراحی شده و کار‌ها در اين خصوص به شکل مطلوبی پيش می‌رود تا نهايتا اصلاح طلبان از بين روحانی و عارف به کانديدای واحدی برسند.

ايلنا ـ يک فعال سياسی اصلاح طلب گفت: قطعا تا فردا نتيجه اجماع ميان اصلاح طلبان مشخص خواهد شد.

علی شکوری راد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به فضای انتخابات رياست جمهوری گفت: ضعف اساسی انتخابات اين دوره عدم حضور کانديدای حداکثری جناح بزرگ اصلاح طلب است و به نظر می‌رسد برای همين اصلاح طلبان هنوز نتوانسته‌اند اظهار نظر رسمی در مورد انتخابات داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته ساز و کار رسيدن به اجماع ميان دو کانديدای اصلاح طلب طراحی شده و کار‌ها در اين خصوص به شکل مطلوبی پيش می‌رود تا نهايتا اصلاح طلبان از بين روحانی و عارف به کانديدای واحدی برسند.

شکوری راد با بيان اينکه جناح مقابل برنامه‌های خود برای حضور در انتخابات را بر اساس آرايش سياسی اصلاح طلبان تعريف کرده است، گفت: با توجه به اينکه اصلاح طلبان هنوز کانديدای واحد خود را انتخاب نکرده‌اند جناح اصول گرا همچنان بلاتکليف مانده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگرچه آرايش سياسی کانديدا‌ها تاکنون کم رونق است اما با ابتکار عمل اصلاح طلبان فضا در اختيار اين جناح قرار خواهد گرفت.

شکوری راد با اشاره به اينکه ظرف يکی دو روز آينده اجماع بين اصلاح طلبان حاصل خواهد شد، گفت: ‌ انتظار بدنه جامعه نيز رسيدن به کانديدای واحد ميان عارف و روحانی است که البته رايزنی‌های خوبی در اين خصوص صورت گرفته است و فضای تفاهم مطلوبی بين دو کانديدا ايجاد شده است. به گونه‌ای که اخيرا ستاد عارف و روحانی به ستادهای استانی خود ابلاغ کرده‌اند که در صورتی که هر يک از اين دو کانديدا يعنی عارف و روحانی به هر استانی سفر کنند هر دو ستاد کار استقبال از عارف و روحانی را در تدارک داشته باشند و اين نشان از توافق خوبی است که بين اين دو کانديدا وجود دارد.

وی با اشاره به صحبت‌ها، رايزنی‌ها و توافقات صورت گرفته بين عارف و روحانی و بزرگان اصلاح طلب و با توجه به مشارکتی که ميان تشکل‌های اين جريان صورت گرفته است، گفت: اينکه گفته می‌شود يکی از اين دو نفر به عنوان کانديدای نهايی و ديگری به عنوان معاون اول معرفی شود در حد شايعه است ولی قطعا روند اجماع شکل قابل اطمينانی خواهد داشت.

وی در پايان گفت: قطعا تا فردا و يا پس فردا نتيجه اجماع ميان اصلاح طلبان مشخص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016