دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل انصراف داد

غلامعلی حدادعادل از ادامه حضور در رقابتهای انتخابات رياست جمهوری انصراف داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حدادعادل با انتشار بيانيه‌ای دلايل خود برای اين انصراف را اعلام کرده است.

متن بيانيه انصراف حدادعادل بدين شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران

در روزهای حساس و سرنوشت‌ساز يازدهمين دوره­ انتخابات رياست جمهوری توجه شما مردم عزيز را به نکات زير جلب می­‌کنم:

۱- اينجانب که از سال ۱۳۴۱ با کاروان نهضت امام خمينی(ره) همراه بوده و از بهمن ۱۳۵۷ تاکنون در صحنه­‌های انقلاب و مسئوليتهای مهم و سنگين اجرايی و قانون‌گذاری حضور داشته­‌ام، روش و بينش «اصول­گرايی» را در عرصه­ سياست با تعاليم اسلام و قرآن و آرمانهای امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی و منافع و مصالح کشور منطبق و موافق می­‌دانم و خود را اصول­گرا می­‌شناسم و به اين صفت افتخار می­‌کنم.

۲- پيروزی اصول­گرايان را در انتخابات رياست جمهوری هدف اصلی خود می­‌دانم و معتقدم با استمرار اصول­گرايان حقيقی می­‌توان آرامش و امنيت و عقلانيت را که لازمه­ ايجاد حماسه­ سياسی و حماسه­ اقتصادی است بر کشور حاکم کرد و بر اين اساس خود را موظف می­‌دانم از هر اقدامی که با واسطه يا بی‌واسطه به شکست اصول­گرايی در اين انتخابات منجر شود پرهيز کنم.

۳- شرکت اينجانب در ائتلافی که به «ائتلاف سه­‌گانه» يا «ائتلاف پيشرفت» موسوم شد دقيقا برای آن بود که نامزدهای اصول­گرا در رقابت با يکديگر سبب شکست اصول­گرايان نشوند. ما با هم برای تلاش در راه پيروزی اصول­گرايان عهد و پيمان بسته­ بوديم و من دقيقاً بر آن عهد و پيمان استوار مانده­‌ام.

۴- با نزديک شدن به ايام ثبت‌نام نامزدها و حوادثی که در آخرين ساعت روز آخر ثبت‌نام روی داد و نگرانی­‌هايی از باب تکرار حوادث تلخ سالهای گذشته بويژه فتنه­ سال ۸۸ را پديد آورد لازم ديديم منتظر مشخص شدن آرايش سياسی نامزدها بمانيم و پس از آن به مصلحت ديديم که با شرکت در تبليغات انتخاباتی و خصوصا با استفاده از فرصتهای صداوسيما و مناظره­‌ها، ديدگاه‌ها و برنامه­‌های خود را به اطلاع ملت برسانيم. اينجانب تصميم گرفتم مواضع خود را در مناظره‌ها و برنامه­‌های صداوسيما به روشنی و صراحت اعلام نمايم و حتی در اين مناظره­‌ها از بيان نقد نسبت به مواضع بعضی از نامزدهای اصول­گرا نيز دريغ نورزم.

۵- اينجانب در سخنان خود در چند ماه گذشته و بويژه در هفته­­‌های اخير ضمن تأکيد مکرر بر اينکه مشکل عمده­ امروز مردم مشکل اقتصادی است و وظيفه اول دولت آينده حل اين مشکل می­‌باشد، همواره کوشيدم تا از دادن وعده­‌های فريبنده و غيرعملی که تنها به قصد جلب رای مردم داده می­‌شود خود داری کنم. سعی کردم از سياه‌نمايی و ناديده گرفتن دستاوردهای انقلاب و خدمات دولتها بپرهيزم و موجب یأس و نااميدی مردم نشوم. کوشيدم تا سخنی بر خلاف مصالح کشور و امنيت ملی بر زبان نياورم و دل دشمنان انقلاب را شاد نکنم. تلاش کردم آرمانهای امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را که از دل و جان به آنها اعتقاد دارم فراموش نکنم. اميدوارم در آنچه گفته­‌ام توانسته باشم رضای خداوند و رضايت مردم را جلب کرده باشم.

۶- اکنون بر پايه­ اين مقدمات، امروز دوشنبه ۲۰ خردادماه ۱۳۹۲ با در نظر گرفتن واقعيت‌های پيش رو در صحنه­ انتخابات و با توجه به نيت و انگيزه­‌ای که از آغاز حضور در ائتلاف داشته­‌ام به عهد خود وفا می­‌کنم و انصراف خود را از نامزدی انتخابات رياست جمهوری اسلامی ايران اعلام می­‌نمايم تا به سهم خود به پيروزی اصول­گرايی در اين انتخابات کمک کرده­ باشم. اميدوارم ساير نامزدهای اصول­گرا نيز در اين لحظه­ خطير و حساس به وظيفه­ خود عمل کنند برادرانه و مشفقانه توصيه می­‌کنم مردم عزيز با تصميم درست خويش کاری کنند که يا اصول­گرايان در مرحله­ اول انتخابات پيروز شوند يا چنان شود که در صورت کشيده شدن انتخابات به مرحله­­ دوم، رقابت ميان دو اصول­گرا باشد.

۷- با انصراف خود از مردم عزيز می­‌خواهم معيارهای مورد نظر رهبری معظم انقلاب را در رای دادن به نامزدها دقيقا رعايت کنند و به کسانی رأی دهند که به مبانی جمهوری اسلامی معتقد بوده و شجاع و بانشاط و توانمند باشند و از گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های مورد نظر امام و رهبری حمايت کنند و پاسدار خون شهيدان و فداکاری‌های ايثارگران عزيز و خانواده­ معظم شهدا باشند تا درخشش انقلاب اسلامی در فضای ظالمانه و ظلمانی نظام سلطه جهانی روز به روز افزونتر گردد.

۸- وظيفه­ خود می­‌دانم از عموم برادران و خواهرانی که در سراسر کشور در ستادهای انتخاباتی اينجانب صميمانه و صادقانه تلاش کرده­‌اند و يا در اجرای برنامه­‌های صدا و سيما مرا ياری نموده­‌اند سپاسگزاری کنم. از اينکه نمی­‌توانم با هيچ زبان و قلمی از عهده­ شکر محبت‌های آنان برايم از همگان پوزش می‌خواهم.

۹- وظيفه دارم از شورای محترم نگهبان که اينجانب را واجد صلاحيت نامزدی انتخابات رياست جمهوری تشخيص داده­‌اند تشکر کنم. همچنين موظفم از صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران که فضای مناسبی برای بيان ديدگاه‌ها و برنامه­‌های نامزدها بوجود آورده سپاسگزاری نمايم. از عموم نمايندگان رسانه‌ها، چه رسانه­‌های مکتوب و چه رسانه­‌های مجازی که در ايام انتخابات با انتشار اخبار مربوط به اين جانب اطلاع رسانی مفيد و سازنده­ کرده­‌اند نيز تشکر می­‌کنم.

۱۰- اميدوارم ملت مسلمان و با بصيرت و شجاع و انقلابی ايران با حضور پرشور و باشکوه در انتخابات جمعه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ حماسه­ سياسی ايجاد کنند و با برگزاری يک «انتخابات خوب » به يک «انتخاب خوب» دست يابند و زمينه را برای خلق «حماسه اقتصادی» با مديريت دولت آينده و وحدت و همت ملت فراهم سازند. اميدوارم حاصل همه­ تلاش‌ها و نتيجه­ انتخاب همگان به خير و صلاح کشور باشد و مايه­ عزت و ارجمندی بيشتر ملت ايران و تضمين کننده­ دوام و بقای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی.

والعاقبه للمتقين
غلامعلی حدادعادل»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016