چهارشنبه 22 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: به هيچ وجه صحنه انتخابات را ترک نخواهم کرد

علی‌اکبر ولايتی نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری خبرهای منتشرشده مبنی بر کناره‌گيری‌اش از انتخابات به دليل عارضه قلبی را رد کرد و گفت همچنان به رقابت‌های انتخاباتی ادامه می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - علی‌اکبر ولايتی نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با بيان اينکه با تمام کشورهايی که با ما روابط متقابل و بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهيم کرد،‌ گفت: دنيا برای برقراری ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانيم چه کار می‌کنيم..

علی‌اکبر ولايتی نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سفر به استان سيستان و بلوچستان و با حضور در جمع هواداران خود در دانشگاه زاهدان با بيان اينکه مردم اين استان مردمی غيور و دلير هستند، گفت: مردم استان سيستان و بلوچستان همواره در دفاع از ميهن و در دوران دفاع مقدس جانانه جان‌فشانی کردند.

وی در ادامه تصريح کرد: از روز شنبه تا کنون با لطف خداوند با استقبال گرم مردم به۱۱ استان سفر کردم و اين دوازدهمين استان است که توفيق بازديد از آن را دارم.

کانديدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اضافه کرد: اگر مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به رياست جمهوری برسم، با شعار " اخلاق مداری و ثبات در تصيميم‌گيری" حرکت خواهم کرد.

ولايتی در ادامه خطاب به ستادهای انتخاباتی خود گفت: افرادی که در ستادها مشغول فعاليت هستند به مطالبی که از سوی برخی افراد به صورت شفاهی، کتبی، حضوری و غير حضوری مطرح می‌شود، پاسخ تلخ و منفی ندهند و اخلاق مداری را از همين الان شروع کنند.

ولايتی در ادامه تصريح کرد: با حمايت جامعه مدرسين قم، علمای شيعه و سنی و با حمايت اکثريت مردم از من ، به هيچ وجه صحنه خدمت به مردم را ترک نخواهم کرد.

کانديدای انتخابات رياست جمهوری يازدهم گفت: همه ظرفيت‌های ايران و استان سيستان و بلوچستان به گونه‌ای است که ظرفيت رشد برای آن موجود است.

وی مرزهای آبی و خشکی را يکی از فرصتهای استان سيستان و بلوچستان دانست و اضافه کرد: متاسفانه به دليل بی‌توجهی و عدم تدبير، اين فرصت‌ها تبديل به تهديد شده‌اند که در دولت احتمالی آينده قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری، وحدت شيعه و سنی را يکی از افتخارات استان سيستان و بلوچستان دانست و افزود:‌ مفتخريم مقام معظم رهبری پرچمدار وحدت شيعه و سنی بوده و فتاوای ايشان در اين زمينه زبانزد جهانيان است.

وی اظهار داشت: آنچه در کشورهای عربی صورت گرفته يک بيداری اسلامی بوده و قطعا نشات گرفته از انقلاب اسلامی ايران است.

اين کانديدای رياست جمهوری يازدهم خاطرنشان کرد: از زمان تصدی وزارت امور خارجه توفيق داشتم با علمای جهان اسلام ارتباطات وسيعی داشته باشم و تلاش بنده در آن زمان اين بود که به نهضت‌های اسلامی که منجر به بيداری اسلامی شد، کمک کنم.

ولايتی در ادامه تصريح کرد: احيای ارزش‌های دينی از جمله برنامه‌های بنده است، در جمهوری اسلامی ايران شهروند درجه يک، دو و سه نداريم و همه مردم ايران از چابهار تا جلفا از سرخس تا خرمشهر همه ايرانی بوده و شهروند درجه يک هستند.

ولايتی بازسازی اقتصاد داخلی و همچنين سياست خارجی را مهمترين اولويت دولت احتمالی خود دانست و گفت: من بر استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای و حق غنی‌سازی تاکيد خواهم کرد و با تمام کشورهايی که با ما روابط متقابل و بدون دخالت داشته باشند، رابطه برقرار خواهيم کرد ولی در مقابل زياده خواهی‌ها مقاومت مدبرانه خواهيم کرد.

وی همچنين اظهار داشت: بايد با ديپلماسی قوی، مانع از تثبيت قطعنامه عليه کشورمان شويم چرا که از نظر ما قطعنامه‌های شورای امنيت کاغذ پاره نيستند.

ولايتی با بيان اينکه با حمايت مردم و خط مقام معظم رهبری حرکت خواهيم کرد، افزود: دنيا برای برقراری ارتباط با ما مسابقه خواهد گذاشت مشروط بر آنکه بدانيم چه کار می‌کنيم.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری بيکاری و عدم سرمايه‌گذاری در استان سيستان و بلوچستان را از مهمترين دغدغه‌های مردم اين استان دانست و گفت: در اين زمينه برنامه‌ای عملی خواهيم داشت.

وی همچنين به انتقال گاز ايران به پاکستان اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که گاز ايران از مرز سيستان و بلوچستان به خارج از کشور منتقل شود، ولی مردم نفت و گاز نداشته باشند و اين يعنی بازگشت به عقب؛ ولی ما سعی خواهيم کرد به اين استان گاز کشی صورت بگيرد.

***

ولايتی شايعه انصرافش را تکذيب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر ولايتی با تاکيد بر اخلاق‌محوری در انتخابات، اظهار داشت: در تمامی مراحل انتخاباتی، اخلاق‌محوری را به عنوان الگويی اسلامی و ارزشی مدنظر قرار دادم و معتقدم مقام معظم رهبری نيز معتقدند که بايد در تبليغات انتخاباتی، اخلاق محوری را مدنظر قرار داد.

وی تاکيد کرد:‌ اينکه ما در هر شرايطی با انعکاس اخبار غير واقعی تبليغاتی را انجام دهيم و تلاش کنيم با شايعه‌پراکنی رقابت انتخاباتی را به مسير نادرست خود منتقل کنيم، حتما از ارزش‌های اخلاقی دور خواهيم شد و يقينا مورد پذيرش قرار نخواهد گرفت.

ولايتی شايعه عارضه قلبی و انصرافش را مطالبی غير واقعی دانست و گفت: از روز شنبه تاکنون به بيش از ۱۶ شهر و استان سفر کرده‌ام که فکر می‌کنم در نوع خود بی‌نظير بوده و نشانه‌ای از عزم اينجانب برای ادای تکليف و ادامه مسيری است که با مردم بزرگ ايران بسته‌ام.

اين نامزد انتخابات رياست جمهوری يازدهم افزود:‌ اينجانب با توجه به تأييد علمای بزرگ سراسر کشور، حمايت اکثريت قاطع جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اکثريت جامعه روحانيت مبارز استان‌های مختلف، احزاب و گروه‌های مختلف دينی، مذهبی و سياسی و حضور پرشور مردم هميشه در صحنه کشور و مشاهده استقبال بی‌نظير در استان‌های مختلف در روزهای اخير به عهد خود با ملت شريف پايبندم‌ و اگر اعتماد مردم را جلب نمايم دولتی مقتدر، مصمم و با نشاط برای حل مشکلات داخلی و خارجی کشور تشکيل می‌دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016