چهارشنبه 22 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی: افراط‌گرايی در کشور بايد از بين برود

ايلنا: دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی در واکنش بر ادعای اخير اصولگرايان مبنی بر اجماع اجباری اصلاح طلبان، گفت: متاسفانه از آنجايی که برخی تفکر اقتدارگونه، زورگو و غيرمنطقی دارند ديگران را نيز همچون خود می‌دانند و فکر می‌کنند اصلاح طلبان نيز با تفکر غيرمنطقی عارف را کنار گذاشته‌اند.

غلامحسين کرباسچی در گفتگو با ايلنا در رابطه با ادعای برخی از اصول گرايان مبنی بر فشار بر آقای عارف برای کناره گيری از انتخابات گفت: شخصيت بزرگ عارف بر همگان روشن است و ايشان با حضور در عرصه انتخابات از‌‌ همان ابتدا برای ارتقای منافع ملی کشور فداکاری کردند و اعلام کرده بودند که با نظر بزرگان اصلاحات اجماع را می‌پذيرند.

وی به مواضع آقای عارف و بيانيه‌های ايشان پس از اجماع اشاره کرد و گفت: هيچ فشاری بر ايشان برای کناره گيری از انتخابات نبوده است چرا که در سياست مرسوم دنيا و همچنين در بسياری از احزاب داخلی تعامل و همفکری گام اول برای موفقيت است و تاکيد می‌کنم اگر عارف نمی‌خواست کنار برود هيچ کسی به او متعرض نمی‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی ضمن انتقاد از رفتار افراطی در برابر بلوغ سياسی حزب اصلاح طلبان گفت: متاسفانه از آنجايی که برخی تفکر اقتدارگونه، زورگو و غيرمنطقی دارند ديگران را نيز همچون خود می‌دانند و فکر می‌کنند اصلاح طلبان نيز از اين مکانيزم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: تجربيات موفق عارف در دوره اصلاحات بر هيچ کسی پوشيده نيست و همه می‌دانيم که ايشان به خاطر حفظ منافع ملی پا به عرصه انتخابات گذاشته بود لذا طبيعی است وقتی گروهی منطق قوی نداشته باشد دست به شايعه پراکنی و ادعاهای عجيب و غريب بزند.

کرباسچی به وضعيت تاسف بار اصولگرايان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کمال بداخلاقی برخی از اصولگرايان با معرفی کردن يک کانديدا به عنوان کانديدای مورد حمايت نظام تبليغاتی را آغاز کرده‌اند و اعلام می‌کنند که برنده حتمی انتخابات وی خواهد بود که اين ادعا باعث شده است قشر زيادی از مردم برای حضور در انتخابات نااميد و مايوس شوند ولی من اعلام می‌کنم که مردم با حضور پرشورشان در انتخابات می‌توانند نتيجه بزرگی را رقم بزنند چرا که بر هيچ کسی پوشيده نيست که مردم خواستار تغيير و تحول در وضعيت کنونی کشور هستند.

کرباسچی اظهار کرد: هر چقدر حضور پرشور مردم در انتخابات بيشتر باشد نتيجه انتخابات به اصلاحات و تغيير و تحول برای ارتقای سطح کشور نزديک‌تر خواهد بود و احتمال بروز بداخلاقی‌ها کاهش پيدا می‌کند.

وی در رابطه با تبليغات سو اصول گرايان در انتخابات گفت: در اين روز‌ها آن‌ها خود را دلسوز عارف معرفی می‌کنند و ادعا دارند که حق عارف را اصلاح طلبان زير پا گذاشته‌اند و همچنين روحانی را که تا ديروز به عنوان يک غرب گرا و مخالف کشور قلمداد می‌کردند را امروز يک اصول گرا ناميده‌اند و می‌گويند اصلاحات به نامزد اصول گرا گرايش پيدا کرده است.

دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: تبليغات اصولگرايان نشان می‌دهد که آنان از نظر عملکردی حرفی برای گفتن ندارند و با توجه به نرسيدن در اجماع بين نامزد‌ها ناچارند برای آقايان عارف و روحانی حرف و حديث‌هايی را درست کنند و اين در حالی است که يک ساز و کار منطقی و متفکرانه تحت نظر بزرگان اصلاح طلب از ابتدا تشکيل شده بود تا يک اجماع برای موفقيت در انتخابات شکل بگيرد.

کرباسچی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اينکه جريان دوم خرداد بايد برای هميشه از بين برود، تصريح کرد: متاسفانه يک يا چند گروه افراطی سعی دارند از هر وسيله‌ای برای رسيدن به اين هدف استفاده کنند و در اين زمينه به اعتقادات مردم و ديگر احزاب کاری ندارند. در اين رابطه بايد اضافه کنم که اصلاح طلبان همانند تمامی احزاب سياسی و مردمی دنيا اعتقاد دارد که افراط گرايی مشکلات زيادی را برای کشور به وجود می‌آورد و افراط گرايی در کشور بايد از بين برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016