چهارشنبه 22 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق لاريجانی: ثابت شد تمام اختلاف سليقه‌ها در چارچوب حفظ نظام است

• بحمدالله تا به امروز مسير انتخابات از ناحيه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آن‌ها به خوبی طی شده است و مردم با بصيرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سياسی عظيمی خلق خواهند کرد تا بار ديگر پايبندی خود را به نظام اسلامی به دنيا ثابت کنند.

ايلنا ـ رييس قوه قضاييه، اختلاف سلايق در رقابت‌های انتخاباتی را در چارچوب نظام برشمرد و گفت: در راه حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ايران، هيچ‌کدام از مردم و مسئولان عقب‌ نخواهند نشست و تصورات غلط غربی‌ها به ويژه آمريکايی‌ها در اين باره به باد فنا خواهد رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش ايلنا، آيت‌الله‌ ‌آملی‌لاريجانی در جلسه مسئولان عالی قضايی با تاکيد بر اين‌که مردم با بصيرت ايران اسلامی در روز جمعه ۲۴ خرداد بار ديگر حماسه‌ای عظيم خلق می‌کنند، مسير طی‌ شده را تاکنون بسيار خوب، منطقی و در چارچوب رقابت‌های سالم و قانونی انتخاباتی توصيف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسير انتخابات از ناحيه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آن‌ها به خوبی طی شده است و مردم با بصيرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سياسی عظيمی خلق خواهند کرد تا بار ديگر پايبندی خود را به نظام اسلامی به دنيا ثابت کنند.

رييس قوه قضاييه تاکيد کرد: تصورات باطل غربی‌ها به ويژه آمريکايی‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با درايت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آن‌ها و مردم باطل می‌شود و در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در عين حالی که اختلاف سلايق به خوبی منعکس شد اما بار ديگر ثابت شد که تمام اختلاف سليقه‌ها در چارچوب حفظ منافع نظام است و از دستاوردهای نظام کسی عقب نخواهد نشست.

آملی‌لاريجانی افزود: در روز جمعه نيز قطعا با حضور همه‌جانبه مردم، انتخاباتی بسيار خوب و پرشور و در عين حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

ريييس قوه قضاييه تصريح کرد:‌ ناظران انتخابات و دستگاه قضايی دقيقا وضعيت انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند، قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظيفه قانونی خود در اين باره عمل خواهند کرد.

آملی‌لاريجانی در ادامه با اشاره به حوادث سوريه و «مغلوب شدن جريان ناجوانمردانه و غيرانسانی که کشورهای غربی عليه مردم و دولت سوريه» به راه انداخته بودند، گفت:‌ بحمدالله کشور سوريه در حال حاضر در وضعيت بسيار بهتری قرار دارد و ارتش بر اوضاع مسلط است و اين مساله نشان می‌دهد که سياست‌های جمهوری اسلامی ايران در قضيه مقاومت درست و اصولی بوده است.

رييس دستگاه قضايی افزود: اگر مقاومت اعتماد به نفس لازم را داشته باشد می‌تواند به پيروزی‌های بزرگ‌تری برسد و اکنون نيز مقاومت بسيار خوبی در برابر جريان صهيونيستی ايجاد شده است و با توجه به تسلط ارتش سوريه بر اوضاع، اميدواريم ديگر شاهد خرابی‌های ناشی از حملات تروريست‌ها نباشيم و آرامش به اين کشور بازگردد.

آملی‌لاريجانی اظهار کرد:‌ پيروزی جريان مقاومت در سوريه نشان داد که راه جمهوری اسلامی ايران در حمايت از مقاومت درست بوده است و اکنون می‌بينيم کشورهای حامی جريان‌های صهيونيسم و تروريست‌ها خودشان گرفتار نابسامانی شده‌اند.

رييس قوه قضاييه در ابتدای جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با تبريک اعياد شعبانيه از اين ماه به عنوان فرصت مغتنمی برای توبه و انابه ياد کرد و گفت:‌ ماه شعبان ماه بزرگی است و به همان ميزان مناجات شعبانيه مناجات بسيار عجيبی است که قلب و روح آدمی را در صورتی که به عمق اين ادعيه توجه شود به سوی خداوند متعال معطوف می‌کند.

آملی‌لاريجانی با تاکيد بر اين‌که انسان با زدودن حجاب‌های ظلمانی و سپس حجاب‌های نورانی می‌تواند قلب خود را منور به انوار الهی کند و به معدن عظمت دست يابد و حقيقت عظيمی که در پس اين حجاب‌ها نهفته است را، درک کند، افزود: مناجات شعبانيه و توجه به معانی اجمالی آن می‌تواند راه سير الی‌الله را به انسان نشان دهد و هدف نهايی سير را بر انسان هويدا سازد.

رييس قوه قضاييه تاکيد کرد:‌ اگر ادعيه اين ماه‌های بزرگ با توجه و خلوص قلب خوانده شود انسان را بی‌قرار می‌کند و او را به غفلت‌هايی که در گذشته داشته، ملتفت می‌کند و آتشی در جان او شعله‌ور می‌سازد که نتيجه‌اش بی‌قراری در سير الی‌الله خواهد بود.

آملی‌لاريجانی ابراز اميدواری کرد:‌ مومنان به برکت اين ايام در تمام سال و در تمام اعمال و رفتار متوجه سير معنوی خود باشند و از غفلت‌ها بپرهيزند.

در ادامه جلسه امروز مسئولان عالی قضايی، گزارشی از عملکرد شوراهای حل اختلاف ارائه شد و همچنين بحث و بررسی درباره پيش‌نويس طرح دادرسی الکترونيکی و آيين‌ دادرسی جرايم رايانه‌ای ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016