دوشنبه 27 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميدرضا ترقی: عملکرد دولت دهم عامل شکست اصولگرايان بود

• رفتار افراطی که به حذف يک جناح و يا يک حزب می‌پردازد از سوی مردم ناپسند است چرا که بر همه روشن است که رفتار افراطی باعث می‌شود از تمامی ظرفيت‌های کشور استفاده نشود و به منافع ملی آسيب بزند.

ايلنا: عضو شورای مرکزی موتلفه کارنامه و عملکرد دولت دهم را عامل شکست اصولگرايان در انتخابات عنوان کرد و گفت: دولت دهم با عبور از منشور اصولگرايی و متاثر از جريان انحرافی مشکلات متعدد اقتصادی و سياسی را در کشور پديد آورد و در ‌‌نهايت باعث شد که مردم از اصولگرايان دور شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار ايلنا در رابطه با ارزيابی خود از انتخابات رياست جمهوری و نتايج نهايی آن گفت: در اين انتخابات مردم نشان دادند که از افراط‌ها خسته شده‌اند و با رايشان به اعتدال خواستار رفتار معتدلانه از سوی فرد منتخب شده‌اند؛ روحانی با بهره گيری از اصولگرايان و اصلاح طلبان توانست در انتخابات پيروز شود و يک بار ديگر اثبات کرد که اعتدال از سوی مردم پسنديده و مطلوب است.

عضو شورای مرکزی موتلفه دليل شکست اصول گرايان را در انتخابات را ناشی از عملکرد ضعيف دولت دهم دانست و گفت: دولت دهم با عبور از منشور اصولگرايی و متاثر از جريان انحرافی مشکلات متعدد اقتصادی و سياسی را در کشور پديد آورد و در ‌‌نهايت باعث شد تا گلايه‌مندی مردم از بيکاری، تورم و توليد به وجود بيايد.

وی با بيان اينکه دولت دهم مردم را از اصولگرايان دور کرد،گفت: اگر اين ضعف در دولت دهم وجود نداشت و دولت با تنگ نظری زمينه حضور نخبگان در کشور را از بين نمی‌برد و همچنين توصيه‌های دلسوزان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سياسی را ناديده نمی‌گرفت قطعا توفيقات دولت نهم در دولت دهم استمرار پيدا می‌کرد.

ترقی در پاسخ به اين سوال که آيا تعدد نامزدهای اصولگرايان در انتخابات عامل شکست اين جناح شده است، گفت: طبيعتا عدم پايبندی به پيمان ائتلاف نقش مهمی در شکست اصولگرايان داشت ولی بايد اعلام کنم که تاثير آن به مراتب کمتر از نقش دولت دهم در شکست اصولگرايان بوده است.

عضو شورای مرکزی موتلفه تاکيد کرد: با توجه به نتايج نهايی انتخابات اگر اصولگرايان بر يک نفر نيز تمرکز می‌کردند باز هم با اختلاف يک و نيم ميليون رای نمی‌توانستند به آرای آقای روحانی دست پيدا کنند ولی امکان داشت که انتخابات به دور دوم کشيده شود؛ با اين وجود حضور نامزدهای متعدد از اصول گرايان باعث حضور پرشور مردم در انتخابات شد.

وی درباره پيام اخير رئيس جمهور منتخب مردم مبنی بر اينکه از تمامی احزاب در اداره کشور استفاده خواهم کرد، اظهار کرد:‌‌ همان طور که رهبری تاکيد کرده بودند همه نامزد‌ها با رئيس جمهور منتخب مردم بايد همکاری داشته باشند اصولگرايان نيز بايد دست همکاری به سوی رئيس جمهور آينده دراز کنند چرا که مشکلات فعلی در اداره کشور مشکلات ملی ماست و بايد همگان برای رفع آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: روحانی هم امين رهبری در شورای امنيت و هم سابقه حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و روحانيون مبارز را دارد که اين عضويت‌ها نشان می‌دهد که ايشان نقاط مشترکی با اصولگرايان دارد و ما اميدوار هستيم که ايشان از همکاری با اصولگرايان دريغ نکنند.

ترقی در رابطه با ادعای برخی مبنی بر اينکه رای مردم به روحانی نشان دهنده جايگاه ويژه روحانيت در بين مردم بوده است، افزود: روحانيت از ابتدا تاکنون جايگاه ويژه‌ای در بين مردم داشته است و مردم به روحانيت به عنوان گروه مرجع اعتماد دارند و روحانيتی که بتواند از همه نيروهای کشور در اداره و رفع مسائل مهم کشور استفاده کند جايگاه مطلوبی نزد همگان دارد.

عضو شورای مرکزی موتلفه در واکنش به نظر برخی اصول گرايان افراطی مبنی بر اينکه گفتمان دوم خرداد و اصلاح طلبان بايد برای هميشه از عرصه کنار بروند، گفت: ما بايد از همه جريان‌های دلسوز، معتدل و علاقه‌مند به پيشرفت در رفع مشکلات کشور استفاده کنيم و اين رفتار افراطی که به حذف يک جناح و يا يک حزب می‌پردازد از سوی مردم ناپسند است چرا که بر همه روشن است که رفتار افراطی باعث می‌شود از تمامی ظرفيت‌های کشور استفاده نشود و به منافع ملی آسيب بزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016