سه شنبه 28 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيح لاريجانی درباره احضار احمدی نژاد به دادگاه: شيطنتی در کار است

فرارو- رئيس مجلس شورای اسلامی انتشار خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه را در شرايط کنونی شيطنت آميز دانست و توضيح داد که وی يا رئيس کميسيون اصل ۹۰ از احمدی نژاد شکايت شخصی نداشته اند بلکه شکايات مربوط به تخلفات قانونی دولت و با تصويب مجلس بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی مهدی کوچک زاده نماينده مردم تهران با اعلام تذکری نسبت به آنچه شيطنت رسانه ها در اعلام شکايت رئيس کميسيون اصل ۹۰ از رئيس جمهور خواند انتقاد کرد.

نماينده تهران در مجلس گفت: همان طور که مطلع هستيد نمايندگان ديروز نامه ای را با بيش از ۲۲۰ امضا برای تبريک به منتخب ملت و اعلام همکاری با دولت جديد امضا کردند شما هم در ديدار با منتخب ملت بر همکاری با قوه تاکيد کرديد.

عضو کميسيون اصل ۹۰ ادامه داد: رسانه ها ديروز شيطنتی کردند و اعلام نموند که رئيس جمهور فعلی با شکايت رئيس کميسيون اصل ۹۰ به دادگاه احضار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوچک زاده با اعلام بی اطلاعی رئيس کميسيون اصل ۹۰ از اين شکايت گفت: بنده به عنوان عضو کميسيون اصل ۹۰ و آقای پورمختار به عنوان رئيس اين کميسيون از طرح اين شکايت اطلاعی نداشتيم . فکر می کنم اين شيطنت رسانه ها به هيچ وجه شايسته نبود از رسانه ها اين مطلب بيان شود.

وی ادامه داد: اگر خبر اين شکايت هم راست باشد ناپختگی يک جزء در دستگاه قضائی را نشان می دهد که خوب است رئيس قوه قضائيه تذکر دهد و از ابتدای کار فضا را برای همکاری آلوده نکند.

علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين تذکر گفت: تذکر به جاست، اين مورد را رسانه ها طوری منعکس کردند که گويا رئيس مجلس از رئيس قوه مجريه شکايت کرده در حالی که ما شکايت شخصی نداريم.

نماينده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: يا از طرف رئيس کميسيون اصل ۹۰ و يا بر اساس آيين نامه تخلفی از دولت که در مجلس به تصويب رسيده به دادگاه ارجاع شده است.

وی تاکيد کرد: اين حرف ها به موقع نيست و مشخص است شيطنتی در کار است.

ديروز پايگاه اينترنتی دولت با انتشار خبری اعلام کرد که رئيس جمهور به دليل شکايت کميسيون اصل ۹۰ و علی لاريجانی همچنين فردی به نام يعقوب خليل نژاد به دادگاه احضار شده است.

بر اساس ماده ۲۳۳ آيين نامه داخلی مجلس نمايندگان می توانند در خصوص تخلف دولت گزارش را تهيه کرده و آن گزارش را در صحن علنی مجلس به تصويب رسانده و به قوه قضائيه ارجاع دهند.

در طول مجلس هشتم گزارشات متعددی به اين شکل به قوه قضائيه ارسال شد اما تا کنون اين گزارشات در قوه قضائيه و در دادگاه ها بررسی نشده است.

شکايت مجلس هشتم از رييس جمهور
همچنين سخنگوی کميسيون حقوقی، قضايی مجلس در اين باره گفت: احضاريه ارسال شده برای رئيس جمهور از سوی دادگاه کيفری مربوط به شکايت کميسيون اصل ۹۰ در مجلس هشتم است.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر در اين باره عنوان کرد: بر اساس اصل ۱۴۰ قانون اساسی دادگاههای عمومی دادگستری می توانند به جرايم احتمالی رئيس جمهور و وزرای آنها با اطلاع مجلس رسيدگی کنند و هيچ منع قانونی در اين زمينه وجود ندارد.

وی افزود: همچنين بر اساس بند ۱۰ ماده ۱۱۰ قانون اساسی زمانی که بحث عزل رئيس جمهور مطرح باشد بعد از طی تشريفات قانونی موضوع در ديوان عالی کشور مطرح می شود.

سخنگوی کميسيون حقوقی،قضايی مجلس در خصوص شکايت مطرح شده از رئيس جمهور گفت: برخی خبرگزاری و سايتها مدعی شده بودند که اين شکايت مربوط به اتفاقات رخ داده در جلسه استيضاح وزير کار بوده است که اين موضوع صحت ندارد. شکايت های مطرح شده مربوط به سه موضوع در کميسيون اصل ۹۰ مجلس هشتم می باشد.رئيس مجلس به طور شخصی از فردی شکايت نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016