چهارشنبه 5 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی گروه جديدی را برای بررسی ادامه گفتگو با ۱+۵ تعيين کرد، آيا ولايتی رئيس هيات مذاکره کننده می شود؟

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - علی اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت: حسن روحانی، رئيس جمهور منتخب، گروهی را برای بررسی ادامه مذاکرات با ۵+۱ تعيين کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ صالحی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزيرخارجه تاجيکستان سخن می گفت، افزود: برگزاری دور بعدی مذاکرات ايران و ۵+۱ بر عهده دکتر حسن روحانی است.

صالحی افزود: رييس جمهور منتخب ايران، گروهی را برای بررسی ادامه گفتگوها تعيين کرده است تا اين موضوع را در تمام ابعاد بررسی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز اسامی اعضای تيم جديد مذاکره کننده هسته ای از سوی دکتر روحانی اعلام نشده است، اما به نظر می رسد روحانی، حداقل از بخشی از اعضای تيم مذاکره کننده سابق هسته ای [در دورانی که خود رئيس هيات مذاکره کننده بود] استفاده کند.

صالحی، در بخش ديگری از سخنانش، ابراز اميدواری کرد که در زمان «شيخ تميم» امير جديد قطر، مناسبات دو کشور بهبود يابد و قطر در سياست هايش در مورد سوريه تجديد نظر جدی کند.

آيا ولايتی رئيس هيات مذاکره کننده می شود؟

به گزارش خبرنگار انتخاب ؛ برخی منابع مطلع نيز احتمال حضور ولايتی در راس اين هيات ديپلماتيک را بسيار زياد می دانند، هر چند هفته گذشته دفتر دکتر روحانی اعلام کرد که گمانه زنی ها در مورد اعضای دولت آينده، کذب است و تاکنون رايزنی با هيچ کس صورت نگرفته است.

قابل ذکر است، دکتر علی اکبر ولايتی که ۱۶ سال وزير خارجه ايران بوده است، در انتخابات رياست جمهوری ۹۲ يکی از نامزدهای تصاحب صندلی رياست جمهوری بود.

ولايتی در سخنرانی های خود و بالاخص در مناظرات تلويزيونی اظهارات بسيار مهمی را در مورد شکل مذاکرات هسته ای مطرح کرد و انتقادات جدی و بی سابقه ای را در همين مورد به سعيد جليلی وارد کرد.

وی در حال حاضر مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب نيز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016