شنبه 1 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توصيه‌های احمد خاتمی به حسن روحانی: مراقب باشيد که شعار اعتدال توسط تندروها مصادره نشود

ايسنا ـ آيت‌الله سيد احمد خاتمی گفت : صميمانه به رييس جمهور منتخب عرض می‌کنم که مراقب باشيد که شعار اعتدال توسط تندروها مصادره نشود و اين موضوع را در چينش کابينه خود مورد توجه قرار دهيد.

اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با تشکراز مردم در ايجاد و خلق حماسه سياسی و با بيان اين‌که مقام معظم رهبری نقش ستودنی در اين ارتباط داشتند، افزود: مردم با حضور باشکوه در انتخابات بار ديگر نظام اسلامی را در عرصه جهانی سربلند کردند.

وی با تبريک به حسن روحانی خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم که ايشان را در اجرای قانون اساسی، همراهی با مقام ولايت و وفاکردن به وعده‌هايشان که منطبق با قانون اساسی است، کمک و ياری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاتمی در ادامه با بيان اين‌که در اين ارتباط به ياری خداوند در خطبه‌ نماز جمعه و يا در نامه‌ای خطاب به رييس جمهور منتخب ضمن تشکر از مصاحبه ارزشی ايشان مطالبی را عرض خواهم کرد ادامه داد: يکی از مسائل مهم در حال حاضر ترکيب کابينه آينده است؛ در اين رابطه پر واضح است که تصميم‌گيرنده اصلی شخص رييس جمهور منتخب است و معنا ندارد که گروه‌ها و جناح‌های سياسی طلبکارانه به اين مسئله برخورد کنند.

وی با بيان اين‌که شعار آقای دکتر روحانی در عرصه انتخابات رياست جمهوری اعتدال بوده است گفت: مردم انتظار دارند که اين شعار به صورت عملی در معرفی کابينه به مجلس محقق شود.

وی در ادامه به برخی از ويژگيهای اعتدال اشاره کرد و افزود: اعتدال يعنی پذيرش اسلام و مکتب از صميم جان، پذيرش قانون اساسی‌،پذيرش عملی خط امام و همچنين ولايت و التزام عملی به ولايت فقيه و همچنين عملکرد شايسته‌سالارانه و متعهدانه ؛ و ما اميدواريم که دکتر روحانی با افرادی با چنين خصوصياتی به صحنه بيايد و کابينه خود را معرفی کند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : به عنوان يک طلبه در اين مقطع به رييس جمهور منتخب عرض می‌کنم که مراقب باشند که برخی از شعار شما يعنی اعتدال استفاده ابزاری نکنند؛کسانی که تندترين مواضع را در فتنه سال ۸۸ داشتند و حتی معرکه‌گردان آتش فتنه بودند و در برابر درخواست متواضعانه رهبری که اردوکشی خيابانی را کنار بگذاريد اقدام به هدايت اين اردوکشی‌ها کردند.

خاتمی خطاب به روحانی افزود: مواظب باشيد که اين افراد پرچم اعتدال را بلند نکنند، اينها تندورهای افراطی هستند؛ کسانی که در سال ۸۸‌،هشت ماه کشور در التهاب گذاشتند معتدل نيستند و نبايد اجازه داد آنها با استفاده ابزاری از اين شعار وارد صحنه شوند.

وی افزود: سخن از اصول‌گرايی و يا اصلاح‌طلبی نيست، بلکه سخن برسر شايسته‌سالاری است .

خاتمی همچنين تصريح کرد: مسئله فتنه به عنوان يک زخم کهنه در کشور مطرح است و به اين زودی از خاطره‌ها محو نمی‌شود و ما نمی‌خواهيم که اين زخم کهنه بماند و راه‌حل اين است که حداقل فتنه گران از فتنه‌گری خود عذرخواهی کنند و نگاه کنند که انتخابات سال ۹۲ به صورت کاملا امانت‌دارانه توسط دولتی برگزار شد که آنها در سال ۸۸ آن را مورد آماج تهمت‌ها و دورغ تقلب قرار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016