پنجشنبه 6 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل آژانس: گفت‌وگو با ايران نمی‌تواند تا ابد ادامه يابد

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای، روز پنج‌شنبه، ششم تير، بر ادامه گفت‌وگوهای آژانس با ايران بر سر پرونده هسته‌ای آن تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ به گزارش خبرگزاری روسی ايتارتاس، آقای آمانو که در سومين کنفرانس بين‌المللی سطح عالی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در سنت پترزبورگ روسيه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که گفت‌وگوها با تهران نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد، بلکه هدف اين است که آنها اطمينان يابند برنامه اتمی تهران اهداف صلح‌آميز دارد.

او همچنين با تاکيد بر صلاحيت شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای تصميم‌گيری درباره پرونده ايران اضافه کرد: «وظيفه من نيز گردآوری اطلاعات و ارائه آنها به شورای حکام آژانس است.»

آقای آمانو در يکی از آخرين اظهار نظرات خود پيرامون پرونده هسته‌ای ايران که پس از انتخابات رياست جمهوری اخير و پيروزی حسن روحانی انجام شد، از عدم تغيير مواضع تهران انتقاد کرده و گفته بود که تحريم‌های بين‌المللی نيز نتوانسته خللی در روند اين برنامه اتمی ايجاد کند.

با اين حال حسن روحانی، رييس جمهوری منتخب، بر حل مسئله هسته‌ای ايران تاکيد کرده و گفته است که ايران برای شفاف‌سازی بيشتر دراين‌باره آمادگی دارد.

بر اساس گزارش ايتارتاس، آقای آمانو در ادامه سخنان خود يادآور شد که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی دو قطعنامه درباره پرونده اتمی ايران در نوامبر ۲۰۱۱ و سپتامبر ۲۰۱۲ صادر کرده است.

او افزود: «ما اکنون نتايج اين قطعنامه‌ها را به شورای حکام اطلاع می‌دهيم، به‌ويژه در رابطه با قطعنامه دوم که در آن بر افزايش همکاری ايران تاکيد شده بود.»

آمانو در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تغيير مواضع آژانس نسبت به پرونده تهران با توجه به پيروزی حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری ايران گفت: «موضع ما همان است که در دوران رييس جمهوری پيشين ايران بود.»

وی اضافه کرد: «به‌طور طبيعی، ما گفت‌وگو با اين کشور را با هدف دستيابی به نتايج قطعی ادامه خواهيم داد.»

آخرين دور مذاکرات ايران با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اواخر ارديبهشت سال جاری برگزار شد که دو طرف به هيچ توافقی دست نيافتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016