چهارشنبه 19 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: وضعيت بيماران و خانواده‌های آنان نگران‌کننده است


ايلنا ـ آيت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر ديروز در ديدار اعضای هیأت مديره و مشاورين انجمن داروسازان ايران، با اشاره به تصويب سياست‌های کلی بخش سلامت در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: پس از مشورت با کارشناسان و پزشکان، سياست‌های خوبی تصويب شد که پس از ابلاغ رهبری، بايد در برنامه‌ريزی‌ها لحاظ شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع حاضر به خاطر مشکلاتی که در تخصيص ارز برای دارو در کشور ايجاد شده گفت: وضعيت بيماران و خانواده‌های آنان نگران‌کننده و رنج‌آور است، وقتی می‌شنويم علاوه بر رنج بيماری، برای تأمين دارو مشکل دارند.

ايشان با ابراز اميدواری نسبت به اينکه پس از آغاز کار اجرايی دولت جديد و اصلاح سياست‌ها، مشکلات به تدريج حل شود و در خصوص مشکلات دارويی کشور گفت: اگر امسال پايه اصلاح مسائل و مشکلات گذاشته شود، در سال آينده تکميل می‌شود.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه اين ديدار سؤالاتی درباره نسبت داروهای وارداتی و توليدات داخلی، اوضاع کشور در تأمين مواد اوليه داروسازی، ميزان مصرف دارو در کشور و جايگاه گياهان دارويی در نظام داروسازی و رويکرد پزشکان و بيماران پرسيد که مسئولان بخش‌های مختلف پاسخ دادند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تحريم دارويی کشور را بسيار ظالمانه خواند و گفت: مدعيان حقوق بشری با بهانه‌های واهی و بعضاً با استناد به گفتار و رفتار افراطيون، باعث رنجش خاطر مردم و به‌ويژه بيماران می‌شوند که اين کار با هيچ يک از اصول انسانی سازگاری ندارد.

در آغاز اين ديدار آقايان دکتر محمد فاضل، رئيس انجمن داروسازان ايران، دکتر مرتضی آذرنوش، مديرعامل شرکت داروسازی خوارزمی، دکتر خيرالله غلامی، رئيس انجمن داروسازان بالينی و دکتر هاشمی، مديرعامل پخش هجرت گزارشی از مشکلات صنفی داروسازان، صنعت داروسازی کشور و وضعيت عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه داروسازی و درمان‌های بالينی ارائه کردند.

دکتر فاضل با اشاره به توانايی‌های بخش خصوصی برای فعاليت بيشتر در حوزه سلامت و داروسازی کشور گفت: تصميم‌گيری‌های قانونی در اين حوزه هم رقابت سالم را بيشتر و هم مردم را از وجود نيازهای دارويی در کشور مطمئن‌ می‌کند.

دکتر آذرنوش هم با بيان خاطره‌‌ای از ديدار مسئولين داروسازی با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی گفت: با راهنمايی‌های شما بيوتکنولوژی مربوط به بعضی از داروها را وارد کشور کرديم.

دکتر غلامی نيز با بيان نکات مثبت و منفی نظام دارويی کشور و ارائه آماری از وجود کارشناسان در کشورهای مختلف جهان گفت: ايران هم می‌تواند با يک برنامه‌ريزی سيستماتيک خدمات بهتری به مردم بدهد.

دکتر هاشمی با اظهار گله شرکت‌های پخش دارويی گفت: فشارها به داروخانه‌ها و به‌تبع آن به مردم وارد می‌شود و اگر کمبودها و سوءمديريت جبران نشود، ضررش بيشتر به بيماران و خانواده‌های آنان می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016