یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج گل عجيب در ختم شهدای کهريزک و باز شدن ماجرای قربانی چهارم! (همراه با تصوير)

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : عصر پنجشنبه چهارمين سالگرد درگذشت قربانيان بازداشتگاه کهريزک در شرايطی برگزار شد که حکم اوليه متهمان قدرتمند اين فاجعه هرچند سبک از نگاه افکار عمومی صادر شده و با تغيير دولت و فضای کشور، اميدواری به برخورد با آنان افزايش يافته است.

به گزارش آينده ؛ اين مراسم همچون سالهای گذشته با ميزبانی دکتر عبدالحسين روح الامينی، پدر محسن روح الامينی و همراهی خانواده محمد کامرانی و امير جوادی فر در مسجد ولی عصر (خوزستانيها) برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مراسم که سخنرانش حجت الاسلام محمدرضا زائری بود، غير از علی شمخانی، داوود دانش جعفری، حسين علايی کمتر چهره سرشناسی ديده می شد و کم جمعيت تر از گذشته بود.

اما اين برنامه يک حاشيه ظريف داشت که از ديد عکاسان نيز پنهان نماند.

۱۵ دقيقه از شروع برنامه گذشته بود که دو نفر تاج گل بزرگی را با هم حمل کرده و بالای سالن قرار دادند و روی آن نوشته شده بود:
در چهارمين سالگرد عروج فرزندانمان در واقعه کهريزک به سوگ می نشينيم...
من تازه جوان بودم و اندر چمن حسن/ نشکفته، فرو ريخت همه بال و پر من
تقديم به خانواده های داغدار روح الامينی، کامرانی و جوادی فر از طرف خانواده آقازاده قهرمانی

روی تاج گل هم تصوير جوانی نصب بود که مقابل علم، کودکی را در آغوش گرفته بود.

اما خانواده آقازاده قهرمانی کيستند و چه نسبتی با ۳ قربانی کهريزک دارند؟

سال ۸۸ و مدتی بعد از به جريان افتادن موضوع پرونده کهريزک، آقای روح الامينی، پدر محسن روح الامينی در گفتگويی با هفته نامه پنجره، رامين آقازاده قهرمانی را چهارمين قربانی وقايع بازداشتگاه کهريزک معرفی کرد که بر اثر شدت جراحات وارده، جان باخته است.

پيش تر مقام های قضايی از محسن روح الامينی، محمد کامرانی و امير جوادی فر به عنوان سه قربانی اين بازداشتگاه نام برده بودند و طبق اعلام روح الامينی رامين آقازاده بر اثر ضرب و شتم در بازداشتگاه کهريزک جان خود را از دست داده بود. البته با اين تفاوت که او مدتی بعد از بازگشت به خانه جان سپرده بود.

مادر اين جوان در مصاحبه هايش گفته بود، بعد از احضار رامين، با هم مراجعه کرده بودند، اما رامين آقازاده را حدود دو هفته نگه داشته بودند و او چند روز بعد از بازگشت به دليل پيامدهای ضرب و شتم ها جان سپرده است.

روح الامينی گفته که علت مرگ رامين آقازاده برای اينکه «وجدان عمومی جامعه خيلی جريحه‎دار» نشود، از سوی مسئولان اعلام نشده بود.

وی در عين حال افزوده بود که پرونده اين جوان، به همراه سه قربانی ديگر بازداشتگاه کهريزک در سازمان قضايی نيرو های مسلح در دست بررسی است.

به نظر می رسد تاج گل بزرگ اين خانواده در مراسم قربانيان کهريزک، تاکيد مجدد آنان بر اين است که جوانشان يکی از "۴" قربانی کهريزک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016