دوشنبه 31 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار درويش گنابادی به هشت سال زندان و تبعيد محکوم شدند

خبرگزاری هرانا - دادگاه انقلاب شيراز چهار درويش گنابادی را به هشت سال زندان و ۱۲ سال تبعيد محکوم کرد.

بنا به گزارش تارنمای مجذوبان نور، اتهامات اين چهار درويش گنابادی عضويت در گروهک مخالف نظام (گروه مجذوبان نور) با هدف بر هم زدن امنيت کشور، تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی اعلام شده است و بر اساس اين اتهامات، صالح الدين مرادی سروستانی به سه سال حبس تعزيری و تبعيد به استان هرمزگان، فرزانه نوری به دو سال حبس تعزيری و سه سال تبعيد به استان خوزستان محکوم شدند.

همچنين، بهزاد نوری به دو سال حبس و سه سال تبعيد به استان بوشهر و فرزاد درويش به يک سال حبس و سه سال تبعيد به استان سيستان و بلوچستان محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکلای اين دراويش گنابادی با اعتراض به احکام صادر شده، گفته‌اند که اين احکام صادر شده هيچ وجه قانونی و قضايی نداشته و اعتراض خود را به اين احکام با ارائهٔ لايحهٔ دفاعيه به شعبهٔ تجديد نظر اعلام خواهند کرد.

لازم به يادآوريست که صالح الدين مرادی سروستانی در دادگاه عمومی کوار نيز با عناوين اتهامی تشويش اذهان و اخلال در نظم عمومی به يکسال حبس تعزيری و يکسال تبعيد محکوم شده است. آقای مرادی بيش از اين ۲۰ ماه را در زندان عادل آباد شيراز در حبس بسر برده و با توجه به اينکه مدت حبس ايشان بيش از حکم صادر شده بوده است، ايشان روز يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ با دستور دادگاه انقلاب شيراز و موافقت دادگاه عمومی شهرستان کوار با وجه التزام بصورت موقت آزاد شد.

وی پيش از اين مدت، ۹۰ روز را به همراه آقای کسری نوری، از ديگر دارويش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای دراويش به سلول‌های انفرادی و بند امنيتی ۲۰۹ دست به اعتصاب غذا زدند، به طوری که مدتی را نيز در اعتصاب خشک بسر بردند که در ‌‌نهايت با رسيدن به خواسته خود آن را پايان دادند.

همچنين، کسری نوری يکی ديگر از فعالان حقوق دراويش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شيراز به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شده و پرونده وی در حال حاضر با اعتراض وکيل پروندهٔ اين زندانی عقيدتی در مرحله تجديدنظر خواهی قرار دارد.

پيش‌تر نيز هفت تن از مديران سايت مجذوبان نور (پايگاه خبری دراويش گنابادی)، وکلای دراويش و فعالان حقوق دراويش که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی ابلاغ به بيش از ۵۶ سال حبس تعزيری محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016