سه شنبه 1 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: ماندن در گذشته فاجعه است

روزنامه بهار ـ رييس‌جمهوری دولت اصلاحات گفت: ماندن در گذشته، فاجعه است و بايد رو به آينده، همه در کنار يکديگر باشيم.

سيدمحمد خاتمی که شامگاه دوشنبه ۳۰ تير در نشست «شهر آرامش» در ضيافت افطار انجمن شاعران ايران سخن می‌گفت، اظهار کرد: اين روزها تا حدی فضا بازتر شده، هوا هم گرم‌تر شده و البته دل‌ها هم گرم‌تر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در ادامه عنوان کرد: اميدواريم در گشايشی که پيش آمده، شاهد بازگشت‌هايی باشيم تا کدورت‌های پيش‌آمده در گذشته برطرف شود‌. هرچند همه کدورت‌ها برطرف نمی‌شود، با اين ‌حال، بايد گذشته را فراموش کنيم. ماندن در گذشته، فاجعه است و بايد رو به آينده، همه در کنار يکديگر باشيم. خاتمی همچنين گفت: ضرورت دارد در مسير رفع سوءتفاهم‌ها و سوءظن‌ها گام برداشته شود. بايد سعی کنيم بر احساس‌های ناگوار مانده از گذشته غلبه پيدا کنيم. اکنون تا حدی در فضای جامعه اميد ايجاد شده است و اميدواريم اين اميدواری بيشتر شود.

رييس‌جمهوری پيشين کشورمان در بخش ديگری از سخنانش در جمع گروهی از شاعران، به صحبت درباره اهميت کلمه و جايگاه آن در هستی پرداخت و متذکر شد: جايگاه کلام و کلمه بسيار بالاست و کمال کلمه در شعر است و از اين‌رو شاعران جايگاه بلندی در عرصه تاريخ و جامعه داشته و دارند. از اين‌که در انجمن شاعران ايران هستم، افتخار می‌کنم و از عزيزانی که در شکل‌گيری اين انجمن نقش داشتند و اکنون در ميان ما نيستند‌، ياد می‌کنم.

سيدمحمد خاتمی در پايان با تاکيد بر نياز جامعه به آرامش، متذکر شد: آرامش بی‌دردی نيست‌؛ آرامش يک نوع رضايت از زندگی است، حتی در شرايط ناگوار؛ در صورتی‌که اميدی به تغيير شرايط باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016