دوشنبه 7 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار پزشکان بند ۳۵۰ در مورد وضعيت وخيم احمد دانشپورمقدم

خبرگزاری هرانا - پزشکان زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين، نسبت به وضعيت وخيم احمد دانشپورمقدم از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸، هشدار دادند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، چند تن از پزشکان زندانی در نامه‌ای به مقامات بهداری زندان اوين، وضعيت سلامتی اين زندانی سياسی را به علت کاهش يک سوم از وزن و در پی خونريزی، وخيم توصيف کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در نامه اين پزشکان آمده است: آقای دانشپور از يک سال پيش دچار مثلنا توام با خونريزی شديد از ناحيه رکتوم است و تشخيص اولسراتيو و درمان دارويی در مورد نامبرده تاثير نداشته است به طوريکه وی تاکنون ۳۰ کيلو از وزن ۹۰ کيلويی خود را تحت تاثير خونريزی شديد از دست داده است.

در اين نامه تاکيد شده است، استرس و اضطراب عامل تشديد و عدم بهبودی بيماری نامبرده گرديده و ۴ سال بلاتکليفی زير حکم اعدام اين زندانی و پدرش در بند ۳۵۰ و حبس طولانی همسر و مادرش دربند زنان ۳۵۰ او را در شرايطی استرس زا قرار داده است.

پزشکان امضاء کننده اين نامه با ذکر مسئوليت قانونی، اخلاقی و انسانی مقامات دادستانی به دستگاه قضايی و زندان خواستار اقدامات جدی و فوری در مورد اين زندانی سياسی شده‌اند.

احمد دانشپورمقدم ششم دی ماه ۸۸ به همراه پدرش محسن دانشپور، مادرش مطهره بهرامی و همسرش ريحانه حاج ابراهيم‌دباغ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد.

۱۸ روز پس از بازداشت روزنامه کيهان به نقل از مقامات دادستانی اعلام کردند که هر ۴ نفر افراد بازداشت شده محکوم به اعدام گرديده که همين موضوع منجر به واکنش مهندس ميرحسين موسوی در آن زمان گرديد.

اگر چه محکوميت زنان زندانی خانواده دانشپور ۵ ماه بعد در دادگاه تجديد نظر تبديل به ۱۰ سال «مطهره بهرامی» و ۱۵ سآل «ريحانه حاج ابراهيم‌دباغ» شد ولی هنوز پس از گذشت ۴ سال وضعيت اين پدر و پسر در زندان اوين نامشخص است و حکمی در مورد آنان صادر نگرديده و به آن‌ها ابلاغ نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016