پنجشنبه 10 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام آمادگی بريتانيا برای بهبود روابط با ايران

راديو فردا ـ ويليام هيگ، وزير خارجه بريتانيا، از اعلام آمادگی اين کشور برای بهبود روابط با ايران خبر داد و اظهار داشت که مايل است با همتای ايرانی خود ملاقات داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از وزارت خارجه بريتانيا، ويليام هيگ در تماس تلفنی با علی‌اکبر صالحی بر لزوم «پيشرفت فوری» برای رفع نگرانی‌های غرب درباره برنامه اتمی ايران تاکيد کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت خارجه بريتانيا می‌گويد که وزير خارجه اين کشور، «تصريح کرده که بريتانيا آماده بهبود مناسبات دوجانبه با ايران به‌طور گام‌به‌گام و عمل متقابل است.»

وزارت خارجه بريتانيا می‌افزايد ويليام هيگ در اين تماس تلفنی برای ديدار با همتای ايرانی خود علی‌اکبر صالحی در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر ابراز تمايل کرده است.

پس از به پيروزی رسيدن حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوری شماری از مقام‌های کشورهای غربی نسبت به حل‌وفصل مشکلات ايران و غرب ابراز اميدواری کرده‌اند.

در اين ميان مقام‌های سابق غربی همچون جک استراو وزير خارجه پيشين بريتانيا و يوشکا فيشر وزير خارجه سابق آلمان، روی کار آمدن روحانی را فرصتی برای بهبود روابط با ايران دانسته‌اند. اين شخصيت‌ها با توجه به پيچيدگی‌های سياست در ايران و منافع متضاد منطقه‌ای گفته‌اند که راه بهبود روابط چندان ساده نخواهد بود.

بريتانيا که يکی از پنج قدرت دارای حق وتو در شورای امنيت است، در سال‌‌های اخير مواضع سختی عليه برنامه اتمی ايران داشته است.

گرچه مناسبات ايران و بريتانيا، در سال‌های اخير با فراز و نشيب همراه بوده، اما تا آذرماه سال ۱۳۹۰ که عده‌ای به طور «سازماندهی شده»، به سفارت بريتانيا حمله کرده و عکس ملکه اين کشور را پايين کشيدند، دو طرف در پايتخت‌های يکديگر سفير داشتند. پس از اين حمله بريتانيا سفارت خود در تهران را بست و خواستار خروج ديپلمات‌های ايرانی از خاک اين کشور شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016