چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو روزنامه‌نگار و چند معترض بازداشتی به نطق یک نماینده در مجلس ایران، آزاد شدند

بی بی سی ـ زارش ها از تهران حاکی از آن است که ۱۴ نفر از اهالی دهدشت از جمله دو روزنامه‌نگار که برای اعتراض به لحن نماینده کهگیلویه راهی مجلس شده بودند و روز گذشته، (سه‌شنبه ۲۲ مرداد) در نزدیکی مجلس توسط پلیس امنیت تهران بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

معترضان به لحن نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی و به‌ کار بردن الفاظی چون "چماق لری" از سوی او اعتراض داشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود پنج نفر از دستگیرشدگان دیشب آزاد شده بودند اما ۹ نفر دیگر تا امروز تحت نظارت وزارت اطلاعات در زندان اوین تهران بودند.

عذرخواهی نماینده کهگیلویه

اعتراض این افراد به اظهارات علی‌محمد بزرگواری، نماینده کهگیلویه بوده است که در نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه حسن روحانی ایراد کرده بود.

علی محمد بزرگواری در سخنرانی خود خطاب به وزیران پیشنهادی آقای روحانی گفته بود که اگر به منطقه او "نگاه ویژه نداشته باشند با چماق لری" با آنها برخورد خواهد کرد.

آقای بزرگواری امروز، چهارشنبه ۲۳ مرداد، یک روز پس از برنامه اعتراض گروهی که دستگیر شده اند، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که در نطق سه روز پیش که در مخالفت با کلیت کابینه آقای روحانی بود "با یک شوخی جمله‌ای را عرض کردم که شوخی لری است و هدفم این بود که تنوعی را در جلسه ایجاد کرده باشم."

نماینده کهگیلویه گفته است "اگر برادران و خواهران عزیزم در سراسر کشور از این شوخی لری از خادم کوچکشان در خانه ملت نگران شده‌اند صمیمانه عذر خواهی می‌کنم. همه عزیزان کشور به‌ویژه قوم لر می‌دانند چماق نماد قدرت است همانطور که آریوبرزن سردار لر ایرانی جلوی اسکندر مقدونی را با چماق در سلسله جبال زاگرس در دیار غیرتمند کهگیلویه گرفت."

او در وب‌سایت شخصی اش هم نوشته که "منظور من تنها یک اصطلاح بود که در همه جای ایران بزرگ از این اصطلاحات وجود دارد و به معنای زورگویی و یاغی‌گری نیست."

آقای بزرگواری در نطق جنجالی اش یکی از نمایندگان مجلس را "چاپلوس" خواند و مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی را "دله دزد" توصیف کرد.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی همان روز با انتشار اطلاعیه ای به گفته های آقای بزرگواری اعتراض کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016