چهارشنبه 30 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احکام قطعی ۱۲ متهم پرونده اختلاس از بيمه ايران منتشر شد

• به جز افرادی که تبرئه شده اند احکام ۲۲ نفر از متهمين اين پرونده نقض و به شعبه هم عرض جهت رسيدگی مجدد ارجاع شده است.

ايلنا ـ احکام قطعی گروهی از متهمان پرونده اختلاس از بيمه ايران از سوی دادستانی کل کشور منتشر شد.

به گزارش ايلنا به نقل از دادستانی کل کشور، شعبه ۳۲ ديوانعالی کشور عصر روز سه شنبه مورخ ۰۵/۲۹/ ۹۲ احکام قطعی گروهی از متهمين پرونده بيمه ايران را به شرح ذيل اعلام کرد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- مصطفی حمزه نوسی به اتهام تشکيل شبکه اختلاس توأم با جعل از بيمه ايران و با استناد به ماده ۴ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال به مبلغ ۳۳،۲۹۶،۰۸۹،۶۲۰ ريال در حق بيمه ايران و جزای نقدی به مبلغ ۶۴،۰۹۲،۱۷۹،۲۴۰ ريال در حق صندوق دولت محکوم شد.

۲- داوود فهيمی رودپشتی به اتهام تشکيل شبکه اختلاس توام با جعل از بيمه ايران و با استناد به ماده ۴ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس به حبس ابد، انفصال از خدمات دولتی، ردمال به مبلغ ۳۵،۷۹۶،۰۸۹،۹۲۰ ريال در حق بيمه ايران و جزای نقدی به مبلغ ۶۶،۵۹۲،۱۷۲،۲۴۰ ريال درحق صندوق دولت محکوم شد.

۳- بديع اله کيانی به اتهام تشکيل شبکه اختلاس توام با جعل از بيمه ايران و با استناد به ماده ۴ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس به ۲۵ سال حبس تعزيری، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال به مبلغ ۱۰،۷۵۰،۵۷۴،۳۳۰ريال در حق بيمه ايران و جزای نقدی به مبلغ ۶۱،۵۹۲،۱۷۹،۲۴۰ ريال در حق صندوق دولت محکوم شد.

۴- جابر ابدالی به اتهام تشکيل شبکه اختلاس توام با جعل از بيمه ايران و با استناد به ماده ۴ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس مصوب سال ۱۳۶۷ محکوم به ۱) ۱۵ سال حبس ۲) رد وجوه تحصيلی به مبلغ ۱۸،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال ۳) جريمه نقدی به مبلغ ۳۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال محکوم گرديد.

۵- محمدتقی توکلی به اتهام ارتشاء با استناد به ماده ۳ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری به ۸ سال حبس، جزای نقدی به مبلغ ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در حق دولت و انفصال از خدمات دولتی که به لحاظ بازنشستگی منتفی ميشود.

۶- علی جليل به اتهام ارتشاء با استناد به ماده ۳ قانون تشديدمجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال ۱۳۶۷ به ۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۷۰۰،۰۰،۰۰ ريال

۷- شهريار خسروی به اتهام دريافت رشوه با استناد به ماده ۳ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری به ۹ سال حبس تعزيری و جريمه نقدی به مبلغ ۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در حق دولت محکوم شد.

۸- محمود باقری زمانی به اتهام مشارکت در اختلاس به ۱۸ ماه حبس، رد مال به مبلغ ۱،۳۹۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در حق استانداری و جزای نقدی به مبلغ ۲،۷۸۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در حق دولت محکوم شد.

۹- ايرج عبدالحميدی به اتهام معاونت در اختلاس به ۱سال حبس تعزيری، جزای نقدی به مبلغ ۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال و رد مال به مبلغ ۱۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ريال محکوم شد.

۱۰-فريبرز فريد دانش به اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل در باند اختلاس به تعزير درجه ۶، شش ماه حبس، رد مال به مبلغ ۹۸۰،۵۰۰،۰۰ ريال و جريمه نقدی به مبلغ ۱،۸۶۱،۰۰۰،۰۰۰ ريال محکوم شد.

۱۱- داود سرخوش شهری به اتهام دريافت رشوه به ۳ سال حبس تعزيری، ضبط وجوه پرداختی به مبلغ ۶۷۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال و در ساير موارد اتهامی دادنامه به علت عدم صلاحيت نقض و جهت رسيدگی به دادگاه عمومی جزايی محول می شود.

۱۲-يوسفعلی درون پرور با استناد به ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی و ماده۵ قانون تشديد مجازات مرتکبين ارتشاء واختلاس به ۱۱ سال حبس، ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال جزای نقدی بدل از شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی، ردمال به مبلغ ۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال، جزای نقدی به مبلغ ۱۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال و در مورد پولشويی اهمال و اختلاس شبکه ای نقض و به دادسرا ارسال و پرونده مفتوح است.

گفتنی است، به جز افرادی که تبرئه شده اند احکام ۲۲ نفر از متهمين اين پرونده نقض و به شعبه هم عرض جهت رسيدگی مجدد ارجاع شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016