پنجشنبه 31 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار عامل ايجاد درگيری عليه دراويش پس از ۲ سال به دادسرا

مجذوبان نور - احضار عامل ايجاد درگيری عليه دراويش پس از ۲ سال به دادسراصبح روز سه شنبه جلسه دادرسی پرونده آخوند محمدرضا شهبازی به عنوان عامل اصلی ايجاد درگيری عليه دراويش گنابادی در شهر کوار در شعبه يک دادسرای ويژه روحانيت شيراز برگزار شد.

شهريور ماه سال ۹۰؛ طلبه جوانی به نام محمدرضا شهبازی با پخش سی دی‌های موهن و اعلاميه‌هايی، دست به تحريک و به راه انداختن راهپيمايی و سردادن شعار و ايجاد درگيری عليه دراويش زد. اين درگيری که با دخالت نيروهای امنيتی نيز همراه شد و به کشته شدن يک درويش به ضرب گلوله جنگی و زخمی شدن شماری از دراويش و بازداشت گسترده دراويش منطقه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مجذوبان نور، صبح روز سه شنبه ۲۹ مردادماه با برگزاری جلسه دادرسی و با حضور شاکيان و متهم پس از دو سال به شکايت دراويش از يکی از مسببين اصلی عامل درگيری در شهر کوار رسيدگی شد. لازم به ذکر است که جلسه روز سه شنبه برای تکميل بازپرسی و جمع آوری شواهد و مدارک بوده و رسيدگی اصلی به پرونده شکايت از آخوند شهبازی به قم منتقل و دادگاهی در شهر قم برگزار خواهد شد.

آخوند محمدرضا شهبازی که از وی به عنوان عامل ايجاد درگيری عليه دراويش شکايت شده بود، در اين جلسه حضور پيدا نکرده و تنها اظهارات و دفاعيات خود را به قاضی پرونده تقديم کرد. و همچنين آقايان صالح الدين مرادی، کسری نوری از فعالان حقوق دراويش و همچنين آقای غلامرضا شيرزادی استاد دانشگاه و از دراويش گنابادی به عنوان شاکی حضور پيدا کردند.

«اخلال در نظم»، «تشويش اذهان عمومی و نشر اکاذيب»، «تحريک مردم جهت راهپيمايی و درگيری» از جمله عنواين اتهامی متوجه به اين شخص در ايجاد درگيری عليه دراويش در شهريور ماه سال ۹۰ در شهرستان کوار می‌باشد.
در اين جلسه شاکيان پرونده اظهار داشتند «آخوند شهبازی به جای آنکه مبلغ اسلام باشد، مخرب اسلام شده و موجب اغتشاش در کوار و شهادت يک درويش گنابادی به نام وحيد بنانی شده اما او که مسبب اصلی همهٔ اين جنايت‌هاست اکنون آزادانه در حال ادامهٔ فعاليت‌های خود می‌باشد و حتی از حضور در جلسه دادگاه سرباز می‌زند و به شفافيت تمام قانون را زير پا می‌گذارد ولی بسياری از دراويش به اتهام‌های واهی به زندان محکوم شده‌اند» و اعلام داشتند در صورت نياز تمام دراويش گنابادی استان فارس شکايت خود را به دادگاه ويژه روحانيت تقديم خواهند کرد.

قاضی پرونده آقای اميرآبادی با بررسی اتهامات اتهامات متهم مذکور، و با توجه به عدم حضور وی در جلسهٔ دادگاه؛ ادامه روند بررسی به جلسهٔ ديگر موکول کرد.

گفتنی است که با وجود گذشت بيش از دو سال از درگيری کوار و تنظيم اين شکايت اين اولين بار است که برای رسيدگی به اين شکايت دادگاه تشکيل می‌شود. در صورتی که در همين مدت بيش از ۳۰ پرونده عليه دراويش در ارتباط با درگيری کوار تشکيل شده و عده زيادی به احکام سنگين محکوم شده و کماکان نيز بازداشت‌ها و فشار بر دراويش در اين شهر ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016