پنجشنبه 7 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوی تلفنی ظريف با وزرای خارجه ۱۰ کشور درباره سوريه

• بررسی‌های اوليه نشان داده که مواد استفاده شده دست‌ساز بوده و از نوع بمب‌های شيميايی معمولی نبوده. از اين جهت به نظر می‌رسد هيچ‌کس نبايد در يک قضاوت عجولانه دولت و ارتش سوريه را مقصر استفاده از مواد شيميايی بداند.

ايلنا ـ محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه، عصر روز چهارشنبه(۶ شهريور) در تماس‌های تلفنی جداگانه با ۱۰تن از همتايان خود درباره تحولات اخير در سوريه گفت‌وگو و رايزنی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، وزير امور خارجه کشورمان در اين گفت‌وگوهای تلفنی با وزرای امور خارجه اردن، کويت، ايتاليا، سوييس، بلژيک، اسپانيا، يونان، فرانسه، جمهوری آذربايجان و الجزاير ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شيميايی توسط هرکس، خاطرنشان کرد: هيچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ايران قربانی استفاده از اين نوع سلاح‌ها نبوده و از اين جهت ما استفاده از سلاح شيميايی از جانب هر کس که باشد را محکوم می‌دانيم و خواستار آن هستيم که بازرسان سازمان ملل بدون هيچ پيش‌داوری نسبت به عامل اين اقدام دردناک تحقيقات جامعی به عمل بياورند.

ظريف با اشاره به موافقت دولت سوريه با درخواست جمهوری اسلامی ايران برای اجازه ورود و تحقيق بازرسان سازمان ملل به مناطق آسيب ديده از مواد شيميايی و هشدار نسبت به اتخاذ تصميمات شتابزده، افزود: نتيجه قطعی اين تحقيقات نيازمند بررسی بيشتر بازرسان بين‌المللی است.

وزير امور خارجه ادامه داد: بررسی‌های اوليه نشان داده که مواد استفاده شده دست‌ساز بوده و از نوع بمب‌های شيميايی معمولی نبوده و از اين جهت به نظر می‌رسد که هيچ کس نبايد در يک قضاوت عجولانه دولت و ارتش سوريه را مقصر استفاده از مواد شيميايی بداند.

ظريف در گفتگوهای تلفنی خود به موضوع تهديد به استفاده از زور و حمله در بحران سوريه از سوی برخی کشورها هم پرداخت و تاکيد کرد: دنيا تحمل يک جنگ ديگر را ندارد. استفاده از زور در دنيای قرن بيست و يکم امری غيرقابل قبول است و بيش از آنکه از بحران‌ها بکاهد بر دامنه آن می‌افزايد.

وزير امور خارجه افزود: بحران سوريه راه‌حل نظامی ندارد و همه بايد برای تحقق راه‌حل سياسی با هدف بازگشت آرامش به سوريه تلاش کنند. از اين جهت جمهوری اسلامی ايران از ابتکارهايی که مبتنی بر توقف خشونت‌ها و گفتگوی طرف‌های سوری باشد، حمايت می‌کند.

طرف‌های گفتگوی وزير امور خارجه هم در سخنان خود با ابراز نگرانی از اوضاع سوريه، مواضع کشورشان درباره تحولات اخير در اين کشور را بيان داشتند.

وزرای امور خارجه ايتاليا و سوييس در اين تماس‌ها مخالفت صريح خود با گزينه‌ی حمله به سوريه را ابراز داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016