چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولاديمير پوتين: در صورت حمله بدون مجوز غرب، سوريه را به اس۳۰۰ مجهز می‌کنيم

پوتين: از نظر ما بسيار احمقانه است که نيروهای مسلح سوری که در حال حاضر هدف قرار می‌گيرند، از سلاح‌های شيميايی استفاده کرده باشند؛ در حالی که به خوبی می‌دانند چنين اقدامی زمينه را برای تحريم آنها فراهم خواهد کرد.

ايلنا ـ رئيس‌جمهوری سوريه بار ديگر درباره اقدام يکجانبه غرب عليه سوريه هشدار داد.

به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، «ولاديمير پوتين» در مصاحبه‌ای با شبکه يک تلويزيون اين کشور و خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت که مسکو بخشی از تجهيزات سيستم دفاع هوايی S-۳۰۰ را در اختيار سوريه قرار داده است ولی انتقال بخش‌های ديگر را به حالت تعليق درآورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود که چنانچه کشورهای غربی بدون مجوز شورای امنيت سازمان ملل متحد به سوريه حمله کنند، روسيه می‌تواند اين تجهيزات موشکی را به هر جايی بفروشد.

پوتين تاکيد کرد که چنانچه شورای امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای عليه سوريه صادر کند، مسکو از آن حمايت خواهد کرد.

وی همچنين گفت که از اقدام «باراک اوباما» رئيس‌جمهوری آمريکا مبنی بر لغو نشست دوجانبه‌ای که قرار بود پيش از نشست سران گروه بيست برگزار شود، متاسف است.

پوتين در عين حال ابراز اميدواری کرد که دو طرف در محل برگزاری نشست سران گروه بيست در سن پترزبورگ گفت‌وگوهايی جدی درباره وضعيت سوريه و ساير مسائل مهم داشته باشند.

وی درباره روابط مسکو و واشنگتن گفت که مردم آمريکا اوباما را انتخاب نکردند تا جلب نظر روسيه را مبنای کار خود قرار دهد، همانطور که مسئولان روس نيز برای کسب رضايت خاطر کشور ديگری انتخاب نشده‌اند.

پوتين ادامه داد: «ما با يکديگر همکاری کرده و درباره برخی مسائل نيز بحث می‌کنيم. می‌خواهم بار ديگر تاکيد کنم که منافع مشترک جهانی زمينه مناسبی را برای پيدا کردن راهکارهای مشترک برای مسائل ما فراهم می‌کند.»

رئيس‌جمهوری روسيه تاکيد کرد که از نظر ما بسيار احمقانه است که نيروهای مسلح سوری که در حال حاضر هدف قرار می‌گيرند، از سلاح‌های شيميايی استفاده کرده باشند؛ در حالی که به خوبی می‌دانند چنين اقدامی زمينه را برای تحريم آنها فراهم خواهد کرد.

پوتين که سابقه فعاليت به عنوان مامور کا‌گ‌ب را نيز در کارنامه خود دارد، تاکيد کرد که چنانچه اطلاعاتی درباره استفاده از سلاح شيميايی در سوريه و به طور مشخص استفاده دولت اين کشور از اين سلاح‌ها وجود دارد، بايد به شورای امنيت سازمان ملل متحد ارائه شود.

وی تاکيد کرد که نبايد به برخی شايعات و اطلاعاتی که توسط برخی سرويس‌های خاص از جمله استراق سمع جمع‌آوری می‌شود، استناد کرد.

پوتين در ادامه تاکيد کرد که حتی در آمريکا نيز برخی متخصصان بر اين باورند که شواهدی که توسط دولت ارائه شده است، قانع‌کننده نيست.

وی شواهد ارائه شده توسط واشنگتن را با اطلاعات نادرستی که دولت پيشين آمريکا درباره استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در عراق مورد استفاده قرار داده بود، مقايسه کرده و گفت: «اين اطلاعات برای راه انداختن اقدامی نظامی مورد استفاده قرار گرفت؛ اقدامی که بسياری در آمريکا آن را اشتباه دانستند. آيا اين مسائل را فرموش کرده‌ايم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016