دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش شبانه ماموران يگان حفاظت به بند عبرت زندان عادل آباد و ضرب و شتم دراويش زندانی

مجذوبان نور ـ يورش شبانه ماموران يگان حفاظت به بند عبرت زندان عادل آباد و ضرب و شتم دراويش زندانی شامگاه روز سه شنبه هفته‌ی گذشته (دوازدهم شهريورماه) ماموران يگان حفاظت اطلاعات زندان عادل آباد با حضور در بند عبرت اين زندان، دراويش گنابادی محبوس در اين بند را شديدا مورد ضرب و شتم قرار داده و با به کارگيری جبر و زور اقدام به تراشيدن سيبيل و ريش آنها کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری از مدافعان حقوق دراويش گنابادی٬ محسن اسماعيلی، سيدابراهيم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراويش ساکن کوار که همگی در بند عبرت زندان عادل آباد شيراز محبوس هستند هفته گذشته مورد ضرب و شتم شديد توسط مامورين يگان حفاظت اطلاعات زندان قرار گرفته و ريش و سبيل آنها به زور تراشيده شده است.

به گفته‌ی يکی از ابن زندانيان، هفته گذشته آقای امجاری، رييس حفاظت اطلاعات ظهر روز درگيری همراه با يک ماشين ريش تراش به بند عبرت رفته و با هدف تحقيرشان آنها را وادار به تراشيدن شارب و ريش خود می‌کند، که دراويش از انجام اينکار سرباز زده و پس از آن نيز آقای کسری نوری به عنوان نماينده دراويش زندانی در مورد توهين آميز بودن اين اقدام با معاون زندان صحبت می‌کند، اما چند ساعت پس از اين گفت و گو، ماموران يگان حفاظت زندان بصورت شبانه، باتوم به دست و با دستور اکيد رييس زندان برای تراشيدن ريش و سبيل دراويش گنابادی به بند حمله ور شده با ضرب و شتم شديد اين پنج دراويش زندانی، آنان را به بند های جداگانه ای اعم از ارشاد (سياه چال)٬ زيرزمين و انفرادی منتقل کرده و ريش و سبيل آنها را با توسل به زور می‌تراشند و پس از يک روز دوباره اين افراد را به بند عبرت باز می‌گردانند.

اين اقدام در حالی صورت گرفت که برای تشديد فضای امينتی و جلوگيری از انتشار خبر ضرب و شتم و اهانت به اين افراد، در طول اين مدت تمام زندانيان بند عبرت زندان عادل آباد شيراز، اعم از زندانيان مسيحی ٬ بهايی و ... از حق داشتن هرگونه تماس تلفنی محروم شده بودند، تا هيچگونه خبری به بيرون از زندان درز پيدا نکند. همچنين تاکنون مسولان زندان از علت انجام اين اعمال (تراشيدن سيبيل و ريش ٬ ضرب و شتم ٬ محروميت از تماس تلفنی و ... ) به خانواده‌های اين ۵ درويش گنابادی توضيحی نداده اند.

خانواده دراويش گنابادی در ملاقات صبح امروز از وضعيت جسمی و روحی دراويش زندانی ابراز نگرانی کرده‌اند و و اعلام داشتند که با توجه که ضربات شديد وارده به ناحيه شکم و ضعف جسمی شديد آنها، خواستار انتقال فوری آنها به مراکز درمانی و پاسخگويی مسئولين در مورد اتفاقات هفته گذشته در بند عبرت زندان عادل آباد شيراز هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016