دوشنبه 1 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: احداث يک واحد نيروگاهی ديگر در آينده نه چندان دور

رئيس سازمان انرژی اتمی از احداث يک واحد نيروگاهی ديگر در آينده نه چندان دور خبر داد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی اکبر صالحی در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران درباره‌ی واحدهای جديد نيروگاه اتمی در کشور گفت: برای احداث نيروگاههای بعدی با روسها در حال مذاکره هستيم و در آخرين کميسيون مشترک اقتصادی دو کشور در اين باره بحث‌هايی صورت گرفت که در اين بحث‌ها ساخت نيروگاههای جديد هسته‌يی توافق شد و بندی در اين رابطه بر توافق مورد اشاره وارد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی گفت: مذاکرات کارشناسی ميان ايران و روسيه در اين باره ادامه دارد و اميدواريم در آينده‌ی نه چندان دور، شاهد کلنگ‌زنی نيروگاهی ديگر در بوشهر باشيم.

وی با اشاره به درخواست مردم بوشهر برای شيرين کردن آب شرب تصريح کرد: ‌به مردم بوشهر اين دفعه قول می‌دهيم که نيروگاههای هسته‌يی همراه با آب شيرين کن باشند.

وی ادامه داد: هر نيروگاه اتمی می‌تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار متر مکعب آب شيرين کند که چنانکه ۲ يا ۳ راکتور را در آينده متصور باشيم و در افق ميان مدت چنانچه بتوانيم دو يا سه راکتور را داشته باشيم می‌توانيم يک ميليون متر مکعب آب را شيرين کنيم.

رئيس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحويل موقت نيروگاه اتمی بوشهر به پيمانکار ايرانی از سوی روسيه اظهار کرد:‌ خوشحالم که مصادف با هفته‌ی دفاع مقدس انتظار ۳۶ الی ۳۷ ساله ملت ايران پايان يابد و راهبری نيروگاه اتمی بوشهر به عهده‌ی مهندسين ايرانی قرار می‌گيرد.

صالحی افزود: پس از تحويل موقت دوره‌ی گارانتی دو ساله يا ۷ هزار ساعت عملکرد را خواهيم داشت و کارشناسان روسی در اين دوره حضور دارند و بعد از آن نيروگاه به طور کامل به ايرانی‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش ايسنا، همچنين چيتچيان وزير نيرو که صالحی را دراين سفر همراهی می‌کند، با بيان اينکه به دعوت آقای صالحی در اين سفر حاضر شدم گفت: تحويل موقت نيروگاه به متخصصان ايرانی موفقيت ارزشمندی برای کشور است و در کنار دوستان از چنين رويدادی خوشحالم و اميدوارم سازمان انرژی اتمی پيش از پيش در فعاليتهای خود موفق باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016