چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عدم برگزاری جلسه دادگاه چهار درويش زندانی محبوس در زندان عادل آباد

جلسه دادگاه چهار درويش زندانی مبحوس در زندان عادل آباد شيراز صبح امروز در دادگاه انقلاب شيراز برگزار نشد.

به گزارش مجذوبان نور؛ محسن اسماعيلی، سيدابراهيم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراويش بازداشت شده در شهرستان کوار که بيش از ۵ ماه را در زندان عادل آباد شيراز سپری کرده اند صبح امروز برای رسيدگی به اتهامات وارده به شعبه ۲ دادگاه انقلاب شيراز منتقل شدند ولی به دليل عدم حضور قاضی پرونده "آقای يزدانيان" جلسه دادگاه برگزار نشد و جلسه رسيدگی به پرونده اتهامی دراويش زندانی به تاريخ ۲۰ آبان سال جاری موکول شد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتی است که با انتقال اين چهار درويش زندانی به دادگاه انقلاب جمع زيادی از دارويش گنابادی با سر تراشيده برای اعلام همبستگی با اين درويش زندانی در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب شيراز حضور پيدا کردند اما متاسفانه دراويش و اعضای خانواده های اين زندانيان عقيدتی موفق به ديدار با چهار درويش زندانی نشدند، انتقال اين دراويش به زندان همراه با تدابير شديد امنيتی و استفاده از دستبند و پا بند صورت گرفته است.

اتهامات منتسب به اين چهار درويش زندانی «تشکيل گروه تروريستی عليه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غير مجاز» عنوان شده است.

اين ۴ درويش که در تاريخ ۱۰ ارديبهشت سال جاری در کوار بازداشت شدند، مدت يک ماه را در بازداشتگاه اطلاعات شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ تحت بازجويی های شديد توام با فشار و ضرب و شتم قرار گرفتند. حتی عکس های خانوادگيشان را برای ايجاد ارعاب و وحشت و گرفتن اعتراف هنگام بازجويی به آنها نشان داده و با توهين به اعتقادات اين افراد و بزرگان سلسله طريقتی نعمت اللهی گنابادی و تهديد محکوميت به اعدام و به دار آويخته شدن شرايط سخت روحی را به آنها متحمل کردند که اين فشارها و برخوردها حتی منجر به بروز مشکلات عصبی برای محسن اسماعيلی يکی از دراويش زندانی شده است.

اخيرا نيز فشارها در داخل زندان بر روی دراويش افزايش يافته، که از جمله به يورش شبانه به بند و زدن ريش و سبيل اين دراويش، قطعی تلفن و ملاقات حضوری از جمله اين فشار هاست. روز گذشته هرانا گزارش داده بود که ،(يکم مهرماه) نيز يک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش نشود در اين باره گفته بود: "مسئولين به صورت ضمنی به زندانيان گفته‌اند که تا زمان برگزاری دادگاه چهار درويش گنابادی تلفن‌ها وصل نخواهد شد! اين درحالی است که زمانی که خانواده زندانيان موضوع قطعی تلفن را پيگيری کرده‌اند به ايشان اطلاع دادند که تلفن‌ها بدليل نقص فنی قطع شده و ارتباطی به دادگاه دراويش ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016