دوشنبه 8 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی در گفت‌وگو با ايسنا: به آينده مذاکرات ايران و آمريکا خوشبينم

ايسنا ـ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: به آينده مذاکرات ايران و آمريکا خوشبين هستم و معتقدم تغييرات اساسی در روابط اين دو کشور شکل خواهد گرفت.

محسن رضايی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در آذربايجان شرقی، گفت: در ۱۰ سال گذشته وقوع اتفاقاتی همچون حمله آمريکا به عراق و جنگ اسرائيل و فلسطين و حمايت ايران از دولت جديد عراق و مساله غزه، منجر به تبديل شدن ايران از يک قدرت داخلی به يک قدرت منطقه‌ای شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ايران بواسطه اين اتفاقات، اقتدار کسب کرده است که متناسب با آن بايد در سياست خارجی خود تغييراتی ايجاد کند تا با حفظ ارزش‌های انقلاب در عرصه جهانی حضور يافته و وارد فاز جديدی از روابط خارجی در عرصه بين‌الملل شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين اظهار کرد: ايران با ايجاد تعامل با قدرت‌های جهانی و آمريکا نقش خود را در منطقه بهتر ايفا خواهد کرد و اين تعامل، اهدافی چون محو سلاح‌های شيميايی و اتمی، برداشته شدن تحريم‌های اقتصادی و رفع ناامنی‌های بوجود آمده در منطقه را دنبال می‌کند.

رضايی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما نيز گفت: مکالمه اخير روحانی و اوباما حمل بر نرمش قهرمانانه بوده و البته جمهوری اسلامی ايران بعد از انقلاب نيز چندين مورد همچون آزادی گروگان‌های آمريکايی را تجربه کرده است.

وی با بيان اينکه "به آينده مذاکرات ايران و آمريکا خوشبين هستم"، افزود: معتقدم تغييرات اساسی در روابط ايران و آمريکا شکل خواهد گرفت و اگر آمريکا اجازه ندهد مذاکرات به بن‌بست برسد، اين می‌تواند يک موفقيت بزرگ برای اين کشور باشد.

رضايی در ادامه، به انتخابات اخير رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: غرور، عامل اصلی شکست اصولگرايان در انتخابات بود.

وی در برابر اين پرسش که "در صورت پيروزی در انتخابات، آيا با آمريکا مذاکره می‌کرديد؟" پاسخ داد: در صورت پيروزی در انتخابات، به نوعی ديگر با ايجاد يک فضای مانور در سياست خارجی، به سوی اهداف تعيين شده حرکت می‌کرديم. شکل اجرا و نحوه مذاکره با آمريکا به سليقه خود رئيس‌جمهور است ولی سياست‌های کلی را رهبری تعيين می‌کنند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان، راهکار مقابله با ايران‌هراسی را روشن کردن اهداف جمهوری اسلامی ايران برای جهانيان دانست و تصريح کرد: تحقق اين اهداف بايد بصورت طرح مدل و با مشارکت کشورهای منطقه انجام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016