دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف تهران را به مقصد ژنو ترک کرد

مهر ـ وزير امور خارجه کشورمان دقايقی پيش به منظور شرکت در نشست اعضای گروه ۱+۵ و ايران ، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد جواد ظريف ، وزير امور خارجه کشورمان دقايقی پيش تهران را به مقصد ژنو ترک کزد.

بر اساس اين گزارش ، مذاکرات ايران و ۱+۵ قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ مهر ماه) در ژنو سوئيس برگزار شود.

محمد جواد ظريف رياست تيم ايرانی را در مذاکرات ايران و ۱+۵ برعهده دارد. در اين سفر سيدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بين‌المللی، مجيد تخت‌روانچی معاون اروپا و آمريکا، حميد بعيدی‌نژاد، مديرکل امور اقتصادی و تخصصی بين‌المللی وزارت خارجه، داوود محمدنيا مشاور حقوقی وزير امور خارجه و محمد اميری از سازمان انرژی اتمی ظريف را همراهی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دور از مذاکرات ايران و ۱+۵ دومين دور مذاکرات در دولت يازدهم است. اولين دور از اين مذاکرات نيز پس از ديدار ظريف و کاترين اشتون در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل و در نيويورک برگزار شد. در ديدار کاترين اشتون و ظريف بر برگزاری مذاکرات ايران و ۱+۵ در نيمه اکتبر در سوئيس نيز توافق شد.

در مذاکرات نيويورک ايران و ۱+۵ نيز ظريف رياست هیأت ايرانی را به عهده داشت و مذاکرات در سطح وزرای امور خارجه برگزار شد.

در حاشيه مذاکرات نيويوک محمد جواد ظريف و جان کری ، وزير امور خارجه آمريکا ملاقات کوتاهی را با يکديگر داشتند . در اين ملاقات دو طرف بر حل مسئله هسته ای ايران در کوتاه ترين زمان ممکن اذعان داشتند.

در مذاکرات ايران و ۱+۵ در ژنو کاترين اشتون ، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا رياست تيم مقابل را بر عهده دارد و ۶ کشور نيز در سطح معاونين وزرای خارجه در اين نشست حاضر خواهند شد.

ايران قرار است در ژنو بسته پيشنهادی جديدی را به ۱+۵ ارائه دهد.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ايران با گروه ۱+۵ پيش از ترک تهران به مقصد ژنو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرده بود: جمهور اسلامی ايران مسلما با راهبرد تعامل به اين مذاکرات خواهد رفت ما به دنبال مذاکرات نمايشی و وقت تلف کردن نيستم و انتظار داريم طرف مقابل هم با همين روحيه در مذاکرات شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به طراحی هايی که صورت گرفته فکر می کنيم از طرف مقابل حسن نيت وجود داشته باشد رسيدن به يک تفاهم دور از دسترس نيست البته بايد انتظارات را به صورت معقول داشته باشيم و مسائل فنی و تکنيکی را نيز در نظر بگيريم حتما پيشنهادی را که ما ارائه می دهيم در همان جلسه قابل پاسخگويی از طرف آنها نيست و جلسه ديگری نياز است که بررسی کنند و با هم به نظر مشترک برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016