سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نظر خامنه‌ای درباره رأی جليلی به روايت علم‌الهدی

آيت الله علم الهدی امام جمعه مشهد روز گذشته در ديدار با کادر مجموعه سازمان بسيج دانشجويی خراسان رضوی در دفتر خود گفت: ما علما در جمهوری اسلامی ايران دلواپس هستيم و شما بسيجيان علاوه بر اين دلواپسی آرمان گرا نيز هستيد و اين بسيار برای اسلام ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ وی در پاسخ به سوالات بسيجيان در خصوص نفوذ تفکرات شرقی و غربی در داخل دانشگاه ها گفت: راهکار مقابله با اين نفوذ به شيوه مستقيم به نتيجه نمی رسد؛ اگر ما بياييم و جريان فکری خود را حفظ کنيم و بر مبانی اعتقادات دينی و مذهبی خود پافشاری کنيم، می توانيم در مقابل اين تفکر بايستيم.

گزيده سخنان علم الهدی را در ادامه می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۵۷ هزار دانشجو بسيجی در دانشگاه های استان خراسان رضوی حضور دارند. ما اگر بتوانيم ۵۰۰۰ بسيجی فعال از ميان اين بسيجيان استخراج کنيم موفق خواهيم بود؛ اما بايد بدانيد اين تعداد دانشجوی بسيجی بايد از آن نوع بسيجيانی باشند که حاضر می شوند بروند به روی مين.
اينکه در انتخابات فکر کنيد اصولگرايان شکست خورده اند را من اصلا قبول ندارم در حال حاضر سه ماه است که دولت يازدهم مستقر شده و تمام تلاش خود را در حساس ترين نقطه کشور يعنی خراسان رضوی جهت تشکيل شورايی برای خود انجام داده اند؛ اما موفق نشده اين يعنی ما اصولگرايان هنوز قدرت داريم.
تا به همين امروز دولت يازدهم شش نفر را در مشهد مقدس جهت تصدی پست استانداری تا مرز حکم دادن جلو برده است؛ اما نتوانسته از اين ميان شخصی را بر اين مسند بنشاند مشخص است که اصولگرايی هنوز شکست نخورده است اين عمليات روانی است که اصلاح طلبان راه انداخته اند تا اصولگرايان را منزوی کنند.
دولتی که سر کار آمده ۴۹.۳درصد رای مردم را با خود ندارد و اين تقريبا يعنی نصف آرای ملت ايران اگر تنفيذ رهبری نبود اين دولت قدم از قدم نمی توانست بردارد و اينکه ما بگوييم در مجموع نفوذ قدرت را در کشور بايد نگاه کنيم اين خيلی معيار نيست.
رئيس جمهوری اسلامی ايران از تبار اصلاح طلبان نيست گرچه در برابر تصميم گيری های آنها نيز سفت و محکم مقابله نمی کند؛ اما از جنس خاتمی و مبانی فکری او نيز نمی باشد در حال حاضر روحانی در خصوص تصميم گيری های مهم خود هيچ شخصی را به اندازه رهبری قبول ندارد.
جليلی کانديدايی بود که تقريبا ۹۰ درصد از آرای خود را به دليل گفتمان انقلابش به دست آورد؛ اما ديگر کانديدای دور يازدهم در مسئله مديريتی و اداره کشور آرا را به خود اختصاص دادند.
مقام معظم رهبری به جليلی پس از چهار ميليون رايی که کسب کرد گفتند: «اين چهار ميليون نشانگر وجود يک جوهره در اين جامعه است».
اکثر افرادی که به جليلی رای دادند دانشجويان طلبه ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند اين چهار ميليون جوهره انقلاب هستند و ما بايد آنها را منسجم تا دوره بعدی انتخابات رياست جمهوری حفظ کنيم اين چهار ميليون همان افرادی هستند که اگر الان جنگ ميان ايران و آمريکا شکل بگيرد در ميدان جنگ خط مقدم و عقبه آن خدمت خواهند کرد.
جريانی که روی کار آمده جريان ما نيست، درست است که اصلاح طلبان اکنون امور را تا حدودی در دست گرفته اند؛ اما وظيفه ما غصه خوردن و به گردن گرفتن نيست با وجود گذشت سه ماه از استقرار دولت جديد اما تورم هنوز سرجايش است و تکان نخورده و مرغ نيز به کيلويی ۷۰۰۰ تومان رسيده اگر دولت اصولگرا الان بر سر کار بود آنها چگونه رفتار می کردند ما نيز بايد از دولت دليل اين ناتوانی را مطالبه کنيم.
آنچه که امروز اقتصاد ما را اين چنين دچار بحران کرده است عملکرد ضعيف احمدی نژاد در شش ماه آخر دوران رياست جمهوری اش بود.
سونامی که امروز با يک حرکت اقتصاد ما را زير و رو کرده است همان تصميم بانک مرکزی در ماه های آخر رياست جمهوری احمدی نژاد بود؛ اما متاسفانه به جای اينکه چندنفر کارشناس و مدير بيايند و اين مسئله را در داخل حل کنند دنبال مقصر می گردند و ديپلماسی خارجی را راهکار می دانند.
بايد حواس مان جمع باشد که کم کاری و ناتوانی ديپلماسی امروز دولت يازدهم به گردن ما نيفتد آنچه که اکنون در سياست خارجی ما شکل گرفته شکست خورده است؛ زيرا آمريکا هيچ زمان در برابر ما از خود نرمش نشان نخواهد داد ما منتظر هستيم تا ببينيم دولت و ديپلماسی او چه کار می خواهد انجام دهند و بايد حواس مان باشد که به گونه ای رفتار نکنيم که شکست خود را به گردن ما بيندازند و در انتهای بگويند بچه حزب اللهی ها، علما و در نهايت رهبری نگذاشتند که ما کاری انجام دهيم.
آن جريانی که می خواهد شعار «مرگ بر آمريکا» را براندازی کند و يا حرف هايی را در سايت ها بيان می کنند که فرزندان شهدا را نيز به هم می ريزد همان جريانی است که می خواهد بگويد «نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران» اينها قشری خاکستری هستند که می خواهند بی بند و باری و از بين رفتن ارزش های اسلامی و از بين رفتن استکباری ستيزی را در ميان ما عادی جلوه دهند.
اگر اين جريان ساختارشکن موفق شود کار خود را پيش ببرد ما همه چيز را از دست خواهيم داد و بايد اسلام را فراموش کنيم بايد در عرصه دانشگاه اجازه ندهيم اين اتفاق بيفتد؛ البته در اين مسير وابسته افرادی نيز نشويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016