پنجشنبه 2 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پخش شیرینی و دعا برای آزادی سران جنبش سبز و زندانیان در میدان ونک

ندای سبز آزادی: تعدادی از مردم تهران با همراه داشتن نمادهای جنبش سبز و پخش شیرینی در میدان ونک خواستار دعا برای آزادی سران جنبش سبز و زندانیان سیاسی شدند.

براساس گزارشهای رسیده تعدادی از مردم تهران عصر امروز با پوشیدن نمادهای جنبش سبز در با پخش شیرینی بین مردمی که از میدان ونک عبور می کردند خواستار دعای مردم برای آزادی سران جنبش سبز و زندانیان سیاسی شدند.

این اقدام در آستانه عید غدیر و به صورت خودجوش انجام شده و از سوی هیچ یک از تشکلهای سیاسی دعوتی برای این اقدام صورت نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تقی کروبی: شاهد فرسایشی شدن آزادی زندانیان سیاسی هستیم

تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی با اشاره به عدم رفع حصر سران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی تصریح کرد:به همان میزان که امید و نشاط برای برای تغییر سیاست های غلط در میان مردم ایجاد شده، عده ای درون حاکمیت تلاش می کنند یاس و نامیدی را جایگزین خوشبینی های بوجود آمده کنند. علیرغم وعده های داده شده به رئیس جمهور مبنی بر تسریع روند آزادی زندانیان سیاسی، در عمل شاهد فرسایشی شدن این موضوع مهم هستیم.

فرزند مهدی کروبی خاطرنشان کرد: ضمن درک ساختار قدرت در کشور بر این باورم که چهره های شناخته شده جنبش و اصلاحات باید قدری موثرتر به موضوع ورود کرده و هزینه تدوام این رفتار را برای حکومت افزایش دهند و حق ستانده شده از مردم و جامعه را بازستانند. دوستان دولتی نیز باید بدانند که تن دادن بیش از اندازه به ملاحظات جریانی که قرابتی با آنان نداشته و ندارد، از یکسو موجب یاس و سرخوردگی حامیان شده و از سوی دیگر موجب جری شدن افراطیون.

مرخصی تعدادی از زندانیان سیاسی

امشب همچنین تعدادی از زندانیان سیاسی از بند ۳۵۰ زندان اوین و بند زنان به مرخصی آمدند.مطهره بهرامی از بند زنان پس از ۴ سال زندان به مرخصی آمد. اسدالله اسدی ،مرتضی خسروی و محمود باقری، سه زندانی سیاسی – امنیتی دیگر نیز از بند ۳۵۰ زندان اوین به مرخصی آمدند.

“مطهره بهرامی حقیقی” زندانی سیاسی ۶۲ ساله محبوس در بند زنان زندان اوین از وضعیت نامناسبی رنج می برد . مطهره بهرامی به همراه همسر ۷۱ ساله‌اش محسن دانشپورمقدم و پسر خود احمد دانشپورمقدم و دو تن از نزدیکان وی به نام ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی روز ۶ دی ماه سال ۸۸ (عاشورا) در منزلشان بازداشت شدند. محسن و احمد دانش پور مقدم در نهایت به اعدام و مطهره بهرامی حقیقی به ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، ریحانه حاج ابراهیم دباغ به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی شهرکرج محکوم شدند.

اتهام انتصابی این افراد برای صدور این احکام سنگین، ارتباط با سازمان مجاهدین عنوان شده است.۱۸ روز پس از بازداشت این خانواده روزنامه کیهان به نقل از مقامات دادستانی اعلام کردند که افراد بازداشت شده محکوم به اعدام گردیده که همین موضوع منجر به واکنش مهندس میرحسین موسوی در آن زمان شد.

محمود باقری هشتم تیرماه سال ۱۳۸۹ نیز به خاطر فعالیت‌هایش در کانون صنفی معلمان ایران، بازداشت و به ۶ سال زندان تعزیری محکوم شده است.اسدالله اسدی نیز از زندانیان امنیتی بند ۳۵۰ زندان اوین است که به اتهامات امنیتی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016