پنجشنبه 9 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار کيهان به ظريف در مورد فيس‌بوک

روزنامه کيهان نوشت: مشغوليت افراطی وزيرخارجه به فضای فيس‌بوکی و بها دادن وی به يک خبر دروغ، تعجب ناظران و تحليل‌گران را برانگيخته است.

در حالی که فيس‌بوک غيرقانونی اعلام شده، دکتر ظريف عملا اين رسانه فعال در فتنه‌ سبز را تبديل به تنها ابزار ارتباطی - يک سويه-کرده است. اما از اين موضوع که بگذريم، سنديت قائل شدن وی به يک شانتاژ رسانه‌ای فتنه‌گران موجب تعجب شده است. وی چند روز پيش با اشاره به جنجال رسانه‌ای درباره ضرب و شتم دختر موسوی(!؟) فرض را بر درستی اين ادعای دروغ گذاشته و نوشت که آنچه در روز عيد غدير اتفاق افتاد برای همه تلخ بود. نظرات و انتقادات شما را هم در اين زمينه ديدم و گرچه توقع دوستان برای موضع‌گيری پيرامون مسائلی که از حوزه مسئوليت من خارج است را غيرواقع‌بينانه می‌دانم، ولی از اينکه صفحه مرا برای اظهارنظرهای خود قابل می‌دانيد خوشحالم و از همه شما سپاسگزار، که حتی در پاره‌ای از موقعيت‌ها، اگرچه با تلخی، باز هم به ياد من هستيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين در حالی است که روز گذشته وزير دادگستری به عنوان يک مرجع رسمی اعلام کرد ماجرای مذکور ماجراجويی و جوسازی رسانه‌ای بوده است. خبرگزاری دولتی ايرنا نيز پيش از اين از قول يک مقام آگاه در وزارت اطلاعات تأکيد کرده بود اصل ماجرا حمله يکی از دختران موسوی - در جريان ملاقات با پدر - به مأمور وزارت اطلاعات بوده و «شماری از رسانه‌های ضدانقلاب و بيگانه، متأثر از فضاسازی خلاف واقع عناصر بدخواه و برخی فرزندان خانم رهنورد، مطالب و مواضعی کذب و ناصواب را دستمايه‌ خبری خود قرار داده و اصل ماجرا را وارونه منعکس کردند».

بنابراين جای سوال است که وزيرمحترم امورخارجه، آيا موضع وزارت اطلاعات و دادگستری را خبر می‌داند يا ادعای رسانه‌های ضدانقلاب را و چگونه است که در فضای فيس‌بوکی که پر از نامحرم است، به عمليات روانی رسانه‌های ضد انقلاب تن می‌دهد و عملا در خدمت بازی حمايت از فتنه‌گرانی قرار می‌گيرد که پس از رسوايی بزرگ در آن آشوب‌افکنی و قانون‌شکنی، می‌خواهند خود را مظلوم جلوه دهند.

اميدواريم اين موضوع تجربه‌ای برای وزير محترم امور خارجه شود که اولا بدون تحقيق و لااقل پرس‌وجو از همکاران در مسائل غيرمرتبط با حوزه کاری خود موضع نگيرند و ثانيا خيلی به دوست بودن دوستان فيس‌بوکی و لايک‌ها و احسنت و مرحبای آنها بها ندهند.

حسنين هيکل پيش از اين در بحبوحه فتنه سال ۸۸ اعلام کرده بود سازمان جاسوسی موساد از فيس بوک برای امور جاسوسی و عمليات روانی استفاده می‌کند. سيا و موساد، از شبکه‌های رسانه‌ای به ظاهر اجتماعی برای جنگ روانی استفاده می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016