دوشنبه 13 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف به کميسيون امنيت ملی رفت؛ سخنگوی کميسيون امنيت ملی: در مورد تعليق غنی سازی توافقی نکرده ايم

• ظريف توضيح داد که وزارت خارجه در حوزه کاری خود در مسير سازنده و ديپلماسی اقدامات خود را قاطع و محکم انجام داده ‌است و با هيچ کشوری تعارف ندارد.

ايلنا ـ سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از برگزاری جلسه اين کميسيون با حضور وزير امور خارجه تشکيل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين نقوی حسينی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ايلنا، در خصوص جلسه عصر امروز کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: در ابندای جلسه عصر امروز کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی رئيس کميسيون ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی و روزی عزتمند برای ملت ايران، سالگرد تبعيد حضرت امام (ره) به علت اعتراض ايشان به لايحه کاپيتولاسيون و روز دانش‌آموز عنوان کرد و گفت که بيانات امروز مقام معظم رهبری، راهگشای ملت ايران است.
وی افزود: اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی از آحاد مردم به ويژه دانشجويان، دانش‌آموزان، فرهنگيان و اساتيد فرهيخته دعوت کرد که با تمام توان در مراسم حماسی مبارزه با استکبار جهانی حضور پيدا کنند.
اين نماينده مجلس گفت: در جلسه امروز کميسيون، ظريف وزير امور خارجه در جلسه حضور يافت تا به سؤال نمايندگان پاسخ دهد.
وی تصريح کرد: کريمی قدوسی نماينده مردم مشهد و کلات سؤال کرد که مواضع غيرقابل قبول آقای ظريف در موضع هولوکاست بر چه مبنايی صورت گرفته است و ظريف پاسخ داد که بنده اعتقاد دارم به جای پرداختن به اصل موضوع، اين سؤال را بايد مطرح کنيم که اگر عده‌ای در جنگ جهانی دوم کشته شده‌اند، مردم مظلوم فلسطين و مسلمانان بايد هزينه آن را بپردازند، چرا فلسطينی‌های مسلمان بايد آواره و کشته شوند، در حالی که جنايات مذکور در اروپا و به دست خود اروپايی‌‌ها رخ داده است و پس از توضيحات وزير امور خارجه، کريمی قدوسی گفت که از پاسخ‌ها قانع نشد.
نقوی حسينی اضافه کرد: سؤال دوم کريمی قدوسی اين بود که چرا ظريف رئيس ‌جمهور را تشويق و ترغيب کرده که با اوباما تماس تلفنی داشته باشد و پاسخ تلفن اوباما را بدهد، در پاسخ ظريف گفت بنده و آقای دکتر روحانی خلاف نظر مقام معظم رهبری عمل نکرده و نمی‌کنيم و کريمی قدوسی در پايان گفت که از پاسخ‌ها قانع نشده است.
وی گفت: سؤال بعدی از وزير امور خارجه را مقتدايی نماينده اصفهان مطرح کرد مبنی بر اينکه نگاه جنابعالی به منافع ملی کشور دولت ـ ملت است يا بر محور تعريف جديد از منافع ملی؟ و ظريف گفت که بنده در کتاب خودم هم گفتم که نگاه اينجانب مبتنی بر منافع ملی مبتنی بر منافع قدرت در شرايط کنونی جهان است و بر همين اساس حرکت می‌کنيم.
سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس در ادامه بيان داشت: سؤال چهارم مجددا از سوی کريمی قدوسی مطرح شد مبنی بر اينکه نظر وزير خارجه نسبت به تعليق غنی‌سازی در بحث ۱+۵ چيست و وزير خارجه گفت که به هيچ وجه راجع به تعليق غنی‌سازی توافق نکرده‌ايم و کذب محض است و کريمی قدوسی باز هم از پاسخ وزير قانع نشد.
نماينده ورامين گفت: در ادامه اين جلسه شهرياری نماينده زاهدان از وزير خارجه سؤال داشت که علت مواضع انفعالی وزارت خارجه در سياست خارجی در قبال کشورهای همسايه شرقی از جمله پاکستان چيست و چرا اشرار به راحتی از پاکستان به داخل ايران می‌آيند، عمليات می‌کنند و برمی‌گردند، چه کسی پاسخگوست، اشرار از طرف کشورهای مذکور حمايت می‌شوند ولی برخوردی صورت نمی‌گيرد و ظريف توضيح داد که وزارت خارجه در حوزه کاری خود در مسير سازنده و ديپلماسی اقدامات خود را قاطع و محکم انجام داده ‌است و با هيچ کشوری تعارف ندارد، وی گفت وزارت خارجه در مقابله با افراطی‌گری در منطقه کوتاه نخواهد آمد و البته اقدامات عملياتی در حوزه اختيارات دستگاه‌های ديگر است که پس از توضيحات وزير، شهرياری از پاسخ وی قانع نشد.
نقوی حسينی در پايان گفت: پس از طرح سؤالات، کميته‌های کميسيون تشکيل جلسه دادند و کميته‌های سياست خارجی و کميته بسيج از جمله کميته‌هايی بودند که امروز جلسه مستقل تشکيل دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016