سه شنبه 14 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهلت يک روزه برای رسيدگی به مشکلات درمانی، مانع از اعتصاب ملاقات وکلای زندانی دراويش شد

مجذوبان نور ـ مهلت يک روزه برای رسيدگی به مشکلات درمانی، مانع از اعتصاب ملاقات وکلای زندانی دراويش شدوکلای دراويش که صبح امروز در اعتراض به عدم رسيدگی درمانی قصد اعتصاب ملاقات داشتند، با خواهش و قول رئيس اندرزگاه اوين مبنی بر رسيدگی فوری، در ساعات آخر اداری به سالن ملاقات آمدند.

به گزارش مجذوبان نور؛ صبح امروز، دوشنبه وکلای زندانی دراويش در زندان اوين در اعتراض به عدم رسيدگی درمانی و ممانعت‌های مکرر در اعزام به بيمارستان به سالن ملاقات نيامدند، که وقتی اين اعتصاب با هشدار خانواده‌های آن‌ها نسبت به عدم ترک سالن ملاقات تا زمانی که به خواسته همسرانشان توجه نشود، ادامه يافت، به مذاکره رئيس اندرزگاه اوين آقای مومنی، با وکلای دراويش انجاميد، و آقای مومنی برای بررسی اين موضوع و حل آن يک روز فرصت خواست و از آن‌ها درخواست کرد که از اعتصاب ملاقات خود منصرف شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکلای زندانی دراويش اعلام کردند که در صورت عدم پاسخ‌گويی، به اعتراضات خود با شدت بيشتری ادامه خواهند داد، چرا که مدت هاست اين مسائل را با نامه نگاری‌های متعدد و پيگيری‌های مصرانه به گوش مسئولين مربوطه رسانده‌اند.

اين دراويش در گفت‌و‌گو با آقای مؤمنی، رئيس اندرزگاه اوين در توضيح عدم توجه به وضيعت درمانی خود، مطرح کردند که از فرودين امسال و بعد از انتقال از ۲۰۹ به بند ۳۵۰ اعزام دراويش منوط به استفاده از لباس زندان و دستبند شده، و با غيرقانونی دانستن اين کار، ادامه اين روند را باعث به خطر افتادن سلامتی و جان دراويش زندانی عنوان کردند.

آن‌ها همچنين به وضعيت وخيم مصطفی دانشجو که روز گذشته به نشانه اعتراض عدم اعزام آقای مرادی برای چندمين بار، درمان خود را نيمه کاره‌‌ رها کرد، و به زندان بازگشت اشاره کردند و در مورد وضعيت بيماری آقای مرادی نيز هشدار دادند.

مصطفی دانشجو چندی پيش پس از بی‌هوشی‌های مکرر به صورت اوژانسی به بيمارستان منتقل شد، پس از مطلع شدن از ممانعت مجدد از اعزام آقای حميد مرادی به بيمارستان، با وجود نامناسب بودن وضيعت جسمی خود، طی نامه‌ای به خطاب به رياست بخش در بيمارستان شهدای تجريش، نسبت به ممانعت اعزام آقای مرادی به بيمارستان و اقدام و دخالت ناروای افراد غير مسئول در امر درمان زندانيان سياسی-عقيدتی علارغم توصيه موکد پزشکان معالج بر ادامه درمان اعتراض کرده و خواستار ترک بيمارستان به مقصد زندان اوين شد.

آقای مرادی نيز از انسداد ۷۰ درصدی عروق ناحيه پا رنج برده و به مراقبت‌های تخصصی پزشکی در مراکز درمانی خارج از زندان اوين نياز دارد که با دستور مقامات امنيتی و قضايی انتقال اين درويش فقط در صورت دستبند و پوشش لباس زندان صورت می‌پذيرد، که به دليل غير قانونی بودن اين دستور، اين زندانی عقيدتی به خواستهٔ مامورين امنيتی تن نداده و همچنان از انتقال اين زندانی عقيدتی به خارج از زندان جلوگيری می‌شود.

وخامت حال اين درويش و زندانی عقيدتی تا حدی است که چند روز پيش کلمه گزارش داد ۳۱ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين و در بيانيه‌ای نسبت به وضعيت جسمی حميدرضا مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده و رفتارهای غير قانونی اعمال شده بر وکلای زندانی دراويش گنابادی محبوس در اين بند را محکوم کردند.

همچنين کلمه گزارش داده عدم رسيدگی و توجه به سلامت و درمان زندانيان سياسی به حدی رسيده است که بعد از ظهر روز شنبه، ۴ تن زندانيان سياسی بند ۳۵۰، در اعتراض به وضعيت زندانيان بيمار که نياز به رسيدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولين زندان به وضعيت وخيم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی اين افراد عبدالفتاح سلطانی، امير خسرو دلير ثانی، سعيد مدنی و مهدی خدايی اعلام شده است. همچنين تمام زندانيان بند ۱۲ زندان رجايی شهر نيز در اعتراض به عدم توجه به سلامت زندانيان اين بند نيز دست به اعتصاب غذا زدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016