سه شنبه 14 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمزمه استيضاح زنگنه و ظريف در مجلس


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو ارشد جبهه پايداری با بيان اينکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند به زور غيبت ۸ ساله خود را جبران کنند، گفت: بايد انتظار درگيری‌های جدی بين اصلاح‌طلبان و دولت روحانی را داشت.

روح‌الله حسينيان عضو ارشد جبهه پايداری در گفت‌و‌گو با فارس، که مشروح آن متعاقباً منتشر خواهد شد، با اشاره به ترديد و دودلی بر دوستان انقلاب اسلامی در خارج از ايران اظهار داشت: من منهای صحبت‌های رهبری اين را تفسير می‌کنم، آن چيزی که موجب نفوذ جمهوری اسلامی در بين جهان اسلام شده است، استکبارستيزی و ايستادگی و مقاومت ملی مردم ايران در مقابل آمريکا است.

اصلاح‌طلبان خود را پدرخوانده‌ روحانی می‌دانند
حسينيان با بيان اينکه در حال حاضر اصلاح‌طلبان خود را يکی از پدرخوانده‌های آقای روحانی می‌دانند، ادامه داد: آنها مدعی هستند روحانی وامدار حمايت آنهاست و بدون شک به دنبال اين احساس پدرخواندگی، فعاليت، جنبش و تحرک هم خواهد آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده‌ مردم تهران در مجلس با اشاره به رابطه مجلس و دولت و کاهش تنش‌ها بين قوا تصريح کرد: آقای احمدی‌نژاد مراعات نمی‌کرد و نمونه آن را در واقعه مجلس ديديم؛ اتفاقی که باعث شد رهبری از هر دو قوه گله‌مند شوند.

وی در عين حال به رابطه مجلس با دولت جديد پرداخت و ادامه داد: اگر به نطق‌های نمايندگان مجلس توجه کنيد می‌بينيد که خبر از يک چرخشی در مجلس می‌دهد و انتقادات روز به روز شديد‌اللحن‌تر می‌شود.

شديداللحن شدن مجلس در قبال دولت روحانی/ زمزمه استيضاح برخی وزرا
حسينيان خاطرنشان کرد: انتظاراتی که در ابتدای حاکميت اين دولت شکل گرفته،‌با توجه به قول‌هايی که رئيس‌جمهور داده بود، فزاينده می‌شود و سرعت می‌گيرد و مطالبات به نقطه‌ای می‌رسد که انتظار اين است که عملی شود لذا اين لحن به شدت در حال تغيير است و نشانگر اين است که تنش‌ها در آينده نه چندان دوری شروع خواهد شد.

نماينده‌ مردم تهران در مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا زمزمه‌های استيضاح برخی وزرا را نيز در همين زمينه می‌‌دانيد؟ گفت: بله زمزمه‌هايی از استيضاح و سؤالات فزاينده مجلس از وزير امور خارجه و سؤالاتی نسبت به آمارهايی که آقای زنگنه می‌دهد و واقعيت‌ها را انکار می‌کند و آمار غير واقعی ارائه می‌دهد تا ناکارآمدی خود را توجيه کند، وجود دارد، بنابراين اين مسائل مطرح است که برخی از وزرا يا استيضاح شوند يا مورد سؤال قرار بگيرند.

جبهه پايداری به دولت روحانی وقت داده است
وی در باره اينکه با توجه به اين اظهارات شما اصلاح‌طلبان تندرو مطرح مدعی می‌شوند که افراد منتسب به جبهه پايداری افراطی‌گری می‌کنند، تصريح کرد: نمونه جبهه پايداری در مجلس بنده، دکتر زارعی، آقای نبويان و اينها هستيم که تاکنون هيچگاه اظهارنظری نکرده‌ايم، بلکه حتی سياست خارجی دولت را بارها مورد حمايت قرار داده‌ايم چراکه اعتقاد ما اين است که بايد به دولت وقت داد که بتواند در سياست داخلی و خارجی برنامه‌ريزی کند.

«همانطور که خود آقای روحانی گفته است کارها بايد طوری پيش رود که هم سانتريفيوژها بچرخد و هم زندگی مردم؛ اعضای جبهه پايداری در مجلس گرچه خيلی انتقاد دارند اما همانطور که آقای روحانی گفته که ۱۰۰ روزه تغييراتی را ايجاد می‌کند، ما سکوت کرده‌ايم و منتظر هستيم نتيجه عملکرد ۱۰۰ روزه رئيس جمهور را ببينم.»

حسينيان در ادامه با انتقاد از معرفی وزرای مسئله‌دار به مجلس افزود: برخی از اين وزرايی که معرفی شدند يا سرپرستی برخی وزارتخانه‌ها را برعهده داشتند کسانی هستند که با انگشتی يا دستی و يا تنی به خمره فتنه خود را آلوده کرده‌اند، آيا واقعا اين به معنای اعتدال است؟ يعنی کسی که روی پشت بامی رفته، شعاری داده در جريان فتنه اين افراد معتدل هستند يا کسی که در جريان فتنه در دانشگاه سخنرانی کرده و خواستار تحصن و ادامه فتنه شده معتدل است؟

روحانی برخلاف قولی که داده بود اعتدال را لحاظ نکرد
عضو جبهه پايداری بر همين اساس اظهار داشت: ما بسياری از اين‌ها را اصلاً معتدل نمی‌دانيم و اشکال اساسی به دولت يازدهم داريم که چرا آقای روحانی برخلاف قولی که داده بود اعتدال را لحاظ نکرد.

اصلاح‌طلبان ديگر چه سهمی از دولت می‌خواهند؟
وی در ادامه با اشاره به اظهارات افرادی همچون حجاريان که گفته بود دولت گرايشات راستی دارد و حق اصلاح طلبان نيز در اين دولت داده نشده است، گفت: آنها خودشان می‌دانند اما اين حرف چانه‌زنی در بالاست که دولت را وادار کنند که امتيازات بيشتری به آنها بدهد اگرنه آنها ديگر چه سهمی می‌خواهند. اکثر وزرا از اصلاح‌طلبان يا افراد نزديک به اصلاح‌طلبان هستند، تک وزيری هم که از اين طرف گذاشته‌اند می‌بينيد که استاندارانی که منصوب می‌کند مشخص است منتخب خود وزير نيست، کدام يک از اين استانداران از جناح راست هستند؟

مردم از اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند
حسينيان افزود: ما اگر به يک دوره قبلی برگرديم يعنی ۸ سالی که اصلاح‌طلبان منزوی شدند، مشخص می‌شود اين حرکات و جنبش‌های جديد اصلاح‌طلبان کاملا طبيعی است؛ چراکه مردم با يک رأی قاطع اصلاح‌طلبان را کنار گذاشتند و آقای معين به عنوان نماد اصلاح‌طلبی در دوره نهم رياست جمهوری ۳ ميليون رأی آورد، لذا اين نشان داد مردم از اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند.

عضو جبهه پايداری با بيان اينکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند به زور غيبت ۸ ساله خود را جبران کنند، متذکر شد: آنها ديکتاتوری اقليتی به وجود آوردند و حرفشان نيز اين بود که ما اگر رأی نياورده‌ايم اما بايد حاکم شويم؛ به قول يکی از نيروهای فتنه در دادگاه «تقلب»، رمز آشوب بود.

بايد انتظار درگيری‌های جدی بين اصلاح‌طلبان و دولت روحانی را داشت
وی با اشاره به اينکه بسياری از اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمايت کردند در عين حال افزود:‌ بايد انتظار درگيری‌های جدی بين اصلاح‌طلبان و دولت روحانی را داشت چراکه به هر حال آنها تلاش می‌کنند حضور خود را به هر شکل ممکن ثابت و تحميل کنند.

حسينيان يادآور شد: اصلاح‌طلبان قطعاً از اين فرصت برای پايه‌ريزی جهت انتخابات آينده مجلس استفاده می‌کنند تا بتوانند نيروهای خود را به مجلس بفرستند. اصلاح‌طلبان دولت روحانی را يک دولت گذار تفسير می‌کنند تا بتوانند بعداً خودشان به قدرت برسند.

جبهه پايداری به دنبال بازسازی جريان اصولگرايی است
عضو ارشد جبهه پايداری در ادامه در خصوص تفاوت جبهه پايداری با جريان اصولگرايی اظهار داشت: ما جبهه اصولگرا را يک مقدار محافظه‌کار تفسير می‌کنيم که به يک بازخوانی، بازسازی و تجديد نظر هم در تفکر و انديشه و هم در افراد نياز دارد.

وی به علت ديگری درباره تاسيس اين جبهه پرداخت و اضافه کرد: يکی از علت‌هايی که جبهه پايداری تأسيس شد و حتی در اولين گردهمايی اعلام موجوديت خود نيز اعلام کرد، انحرافی بود که در رفتار و منش آقای احمدی‌نژاد پيش آمد، ما آنجا رسماً اعلام کرديم که تفکر سوم تيری که استکبارستيز، ساده‌زيست و ولايی بود و حول شعارهای آقای احمدی‌نژاد شکل گرفته بود، بعد از جريان آقای مشايی و خانه‌نشينی آقای احمدی‌نژاد دچار نوعی سرخوردگی شد، لذا جرقه اوليه اين تشکيلات از اينجا به ذهن زده شد که ما به اين نتيجه رسيديم که نمی‌شود بچه‌هايی که به اميدی وارد اين صحنه شده‌اند رها کنيم و تشکيلات ديگری هم قادر به تحت پوشش قرار دادن آنها نيست يا بعضی به علت کهولت سن يا اينکه اصالت را به مصلحت‌انديشی‌ها می‌دهند، نمی‌توانند اين جريان را زير پرچم خود قرار دهند.

جبهه پايداری برای از هم نگسيختن نيروهای سوم تير ايجاد شد
حسينيان ادامه داد: قرار شد تحت مديريت آيت‌الله مصباح به عنوان شخصيتی که اين نيروها ايشان را قبول داشته و تفکرش را می‌پسندند، تشکيلاتی تشکيل شود از اين رو عده‌ای جبهه پايداری را برای از هم نگسيختن اين نيروها ايجاد کردند.

عضو ارشد جبهه پايداری به برنامه‌های جبهه متبوعش در دوران انتخابات اشاره کرد و يادآور شد: گزينه اول در جبهه پايداری آقای لنکرانی بود و ما افراد را سنجيديم و به ۳ نفر رسيديم که يکی از آنها لنکرانی و ديگری جليلی بود.

لنکرانی مجبور شد از انتخابات کناره‌گيری کند
وی در خصوص اينکه لنکرانی کانديداتوری خود را مشروط به عدم کانديداتوری جليلی کرده بود، گفت: خير، اصلا چنين چيزی نبود، اما حوادثی پيش آمد که وی مجبور شد از انتخابات کناره‌گيری کند.

حسينيان در ادامه اين گفت‌و‌گو درباره خاطره‌سازی هاشمی و برخی نزديکان امام اظهار داشت: مؤسسه امام برای افرادی که به جناح سياسی خودش نزديک است مصونيت خاصی قائل می‌شود.

امام فرمود با زهرا اشراقی هم برخورد کنيد
رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر همين اساس به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: سال ۵۹ يا اوايل سال ۶۰ بنده مسئول امور شهرستانی دادستانی کل انقلاب، آقای قدوسی بودم؛ آيت‌الله قدوسی وقتی که می‌خواستند خدمت امام برسند، می‌‌گفتند اگر مطلبی داريد بگوييد که من منتقل کنم، ايشان وقتی از نزد امام برگشتند خدمت‌شان رسيدم و پرسيدم، امام چه فرمودند؛ آيت‌الله قدوسی گفت که امام فرمودند «از قم چه خبر؟» من هم گفتم که «اگر زهرا خانم شما بگذارند وضع قم خوب است»، من به آيت‌الله قدوسی گفتم منظورتان چه بوده است؟ ايشان گفت «دختر آقای اشراقی تمام تلاشش بر اين است که دبيرستان‌های قم را به آشوب، تحصن و اعتصاب بکشاند»، امام هم فرموده بودند «همانطور که با ديگران برخورد می‌کنيد با ايشان هم برخورد کنيد.»

وی در ادامه با انتقاد از خاطره‌سازی‌های رفسنجانی اظهار داشت: متأسفانه آقای هاشمی اجتهاد در مقابل نص می‌کند و می‌گويد که بايد شعار «مرگ بر آمريکا» را حذف کنيد؛ در حالی که صحبت‌های حضرت امام(ره) موجود است، حتی قسمت وصيت‌نامه حضرت امام به وزير امور خارجه که چگونه با ابرقدرت‌ها بايد برخورد کرد را نگاه کنيد، خواهيد ديد که امام چه زيبا فرموده‌اند و انگار می‌ديدند که برای اين روزها مخصوص وزير امور خارجه پيام گذاشتند بنابراين ماهيت امام يک ماهيت ضداستعماری و ضداستکباری بود.

هاشمی فکر می‌کند مردم از مقاومت خسته شده‌اند
حسينيان در پاسخ به اين سوال که آيا در حال حاضر آقای هاشمی تغيير کرده است؟ گفت: بله، آقای هاشمی تغيير کرده است؛ تحليل آقای هاشمی از جامعه، تحليل اشتباهی است چرا که خيال می‌کنند کسانی که به آقای روحانی رأی داده‌اند مردمی هستند که از انقلاب زده شده‌اند و از ايستادگی در برابر ابرقدرت‌ها خسته‌اند لذا مطلبی را مانند همان نامه به امام مطرح می‌کند و زمانی که بازخورد آنها را در جامعه می‌بيند، ناچار می‌شود که کار خود را توجيه کند.

«در واقع اگر شما عبارت تکذيبيه آقای هاشمی را دقت کرده باشيد، نمی‌گويد من اين حرف را نزده‌ام بلکه ديگران را متهم به سوء‌استفاده کرده و می‌گويد اين کار درست نبوده است.»

نماينده مردم تهران با اشاره به هدف اين جريانات از قائله امام‌زدايی تصريح کرد:‌ همه تلاش جريان فتنه و بيگانگان در راستای تضعيف ولايت بود چراکه امام در اين کشور مبدأ ولايت و بنيانگذار ولايت است، از اين رو امام را مورد خدشه و سؤال قرار می‌دهند تا از ساحت ايشان تقدس‌زدايی ‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016