شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون رئيس جمهور: افزايش مرخصی زايمان به دليل بار مالی اجرا نمی‌شود

• بحث طرح جمعيت و تعالی جامعه در مجلس مطرح شده اما هنوز به قانون تبديل نشده و در مراحل نهايی است
• قانون افزايش مرخصی زايمان از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده و به دليل بار مالی زياد اجرا نمی‌شود.

ايلنا: معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده، با بيان اينکه قانون افزايش مرخصی زايمان از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده است، گقت: اين قانون در برخی از دستگاه‌ها به دليل بار مالی زياد اجرا نمی‌شود.

"شهيندخت ملاوردی" در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، درباره روند اجرای افزايش مرخصی زايمان زنان، اظهار کرد: اين قانون کم و بيش در حال اجرا است اما از آنجا که مشکل اساسی آن عدم تامين منابع مالی بود و حتی شورای نگهبان به آن بر سر اين مساله ايراد گرفت در اجرای آن با مشکل مواجه هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه اين قانون از ابتدا ناقص الخلقه متولد شده است، ادامه داد: با ايراد شورای نگهبان قرار شد دستگاه‌ها بودجه مورد نظر قانون را تامين کنند.

معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه در گزارشی به معاون اول رئيس جمهور درباره روند اجرايی شدن اين قانون در دستگاه‌ها مطالب لازم را ارائه کرده‌ام، گفت: برای نمونه آموزش و پرورش به دليل کثرت مشمولان و در تامين اجتماعی نيز به همين دليل قانون اجرا نمی‌شود اما از آنجا که انتظاری در جامعه به ويژه برای زنان شاغل ايجاد شده است؛ بايد اين مساله بررسی شود.

ملاوردی با اشاره به اينکه نگرش من نسبت به اين قانون همان گونه که اعلام کرده‌ام، اعتلای امتياز همه جانبه به زنان است، تصريح کرد: اين قانون در حال حاضر در حال اجرا است و از آنجا که به صورت قانون درآمده است مادام که نسبت به آن اصلاحيه يا لغو اجرا نشود قابل اجرا است اگرچه در خيلی از دستگاه‌ها به دليل بار مالی زياد اجرايی نمی‌شود.

وی با بيان اينکه يکی از مسئولان تامين اجتماعی درباره اجرايی شدن اين قانون اعلام کرده است که به ۱۷۰ ميليارد تومان بودجه نياز داريم، گفت: اگر لازم باشد بايد اقداماتی در اجرای بهتر اين قانون لحاظ شود و اگر لازم باشد برای اجرايی شدن آن دولت تذکرات لازم را به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده درباره افزايش جمعيت باتوجه به نظر حاکميت، گفت: بحث طرح جمعيت و تعالی جامعه در مجلس مطرح شده اما هنوز به قانون تبديل نشده و در مراحل نهايی است.

وی ادامه داد: معاونت نيز پيشنهادات و راهکارهای خود برای تحقق سياست کلی به شکلی که مطالبات حاکميت و نگرانی آن برطرف شود و مطالبات زنان نيز مغفول نماند، ارائه خواهيم کرد معتقديم بايد بسته حمايت زنان بايد به درستی تدوين شود و البته از تجربه دنيا نيز استفاده کنيم تا طرح مناسبی تهيه و تدوين شود که حاکميت به مطالبات خود برسد هم زنان شاغل آسيب نبينند.

ملاوردی در پاسخ به اين پرسش که آيا پيشنهاد ويژه‌ای از سوی معاونت زنان و خانواده ارائه کرده‌ايد، گفت: هنوز اين کار انجام نشده است اما درصدد آن هستيم.

وی درباره انتقاد برخی رسانه‌ها از عملکرد معاونت زنان رياست جمهوری و عدم پاسخگوی آن به رسانه‌ها نيز بيان داشت: اين مسائل شيطنتی بود که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد و حاشيه ايجاد شده آن به ما لطمه می‌زند.

معاون رئيس جمهور خاطرنشان کرد: در حال کار زيربنايی در معاونت هستيم و از آنجا که چارت در حال تغيير از سازمان به معاونت است لذا با دقت نظر بيشتری نسبت به شرح وظايف و انتصابات در دستور کار قرار گيرد تا مجبور نشويم در دو ماه آينده بار ديگر انتصابات را تغيير دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016