دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل در مورد ایران گفت‌وگو کردند

راديو فردا ـ سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته، ۲۱ و ۲۲ آذر ماه میزبان مجموعه‌ای از دیدارها و گفت‌وگوها با همتای اسرائیلی خود و دیگر مقام‌های آن کشور بوده است.

کاخ سفید آمریکا موضوع این دیدارها را در بیانیه‌ای که روز یک‌شنبه صادر شد، مطرح کرده است.

این دیدار پس از گفت‌وگوهای ماه گذشته میلادی میان باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد ایران است که پی‌گیری شده است.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، خانم رایس از جمله با تونی بلینکن، معاون خود و دیگر مقام‌های ارشد خزانه‌داری و وزارت خارجه ایالات متحده، و از طرف اسرائیل یوسی کوهن، مشاور ارشد امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقام‌های آن کشور در این دیدارها حضور داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاخ سفید می‌گوید در این گفت‌وگوها هیئت آمریکایی بار دیگر اطمینان داده است که هدف باراک اوباما جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح اتمی‌ست.

بنا بر گزارش‌ها دیدارها در پی گفت‌وگوی تلفنی میان اوباما و نتانیاهو در ۲۴ نوامبر، صورت می‌گیرد که در آن رئیس‌جمهوری ایالات متحده به طرف اسرائیلی قول داده بود که در مورد تهران با آنها مشورت کند.

جزئیات بیشتری در مورد این تازه‌ترین دیدار منتشر نشده است.

دولت اوباما طی هفته‌های گذشته تلاش کرده است تا اعضای کنگره و نیز دولت اسرائیل را مجاب کند که در پی توافق اتمی با ایران، فرصتی شش ماهه به طرف‌ها بدهند تا بخت دیپلماسی از بین نرود.

تلاش‌هایی که از جمله در گفته‌ها و دیدارهای رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های عالی‌رتبه دیگر دولت آن کشور با اعضای کنگره برای جلوگیری از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیز بروز پیدا کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی ماه گذشته خود با بنیامین نتانیاهو نیز تلاش کرد تا حمایت او را از همراهی با توافق‌های اولیه جلب کند.

دولت اسرائیل از توافق اتمی سوم آذر ماه میاه ایران و کشورهای ۵+۱ انتقاد کرده است.

بنا بر توافقی که در آن زمان میان ایران و کشورهای طرف گفت‌وگو یعنی آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، بریتانیا و آلمان شکل گرفت، تهران پذیرفت که به شکلی داوطلبانه بخشی از برنامه‌های اتمی خود را به حال تعلیق در آورد در عوض بخشی از پول بلوکه شده‌اش طی شش ماه بازگردد و یا تحریم جدید علیه تهران تصویب نشود.

این توافق گام اولیه در تازه‌ترین دور گفت‌وگوهای اتمی از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی عنوان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016