پنجشنبه 5 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: توطئه خطرناک خاتمی

فرارو ـ حسين شريعتمداری در يادداشتی با عنوان «حرمت اين حريم را نشانه رفته اند» در روزنامه کيهان نوشت: يک سوی اين خبر تقريباً قطعی است ولی سوی ديگر آن هنوز در هاله‌ای از ابهام است و احتمال تحقق آن بسيار بعيد و ناممکن به نظر می‌رسد. خبر اين که يکی از سران فتنه ۸۸ برای روز ۹ دی از برخی مراجع عظام تقليد درخواست ملاقات کرده است! و شماری از واسطه‌ها که بارها در نقش «وسواس خناس» ظاهر شده‌اند، اين‌بار نيز با مأموريت انجام ملاقات ياد شده به تکاپو افتاده‌اند.

اين ملاقات احتمالی اگرچه برای به اصطلاح سفيد کردن پرونده سران فتنه آمريکايی - اسرائيلی ۸۸ تدارک ديده شده است و اصحاب‌فتنه در پی آنند که با انجام اين ملاقات و سوءاستفاده از جايگاه مورد احترام مراجع عظام تقليد - آنهم در سالروز حماسه ۹ دی - خيانت و جنايت فتنه‌گران را از اذهان عمومی بزدايند که صدالبته زدودنی و فراموش شدنی نيست ولی با توجه به سابقه و کارنامه آقای محمد خاتمی می‌توان گفت تلاش برای انجام اين ملاقات توطئه خطرناکی است که نتيجه آن خدشه به جايگاه رفيع مراجع عظام تقليد خواهد بود و اين توهم را القاء می‌کند که آنان نستجيربالله، نسبت به حرمت عاشورا و تکريم ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام بی‌اعتناء! هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چرا که حماسه ۹ دی، در اعتراض دههاميليونی مردم مسلمان اين مرز و بوم به فتنه آمريکايی- اسرائيلی ۸۸ و مخصوصا بی‌احترامی فتنه‌گران و جسارت وقيحانه آنان به ساحت مقدس سيدالشهدا(ع) و شهدای بزرگوار کربلا شکل گرفته و برپا شده بود، بنابراين بديهی است ملاقات خاتمی با برخی از مراجع عظام تقليد توهم بی‌اعتنايی آن بزرگواران نسبت به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای حسينی(ع) را به اذهان و افکار عمومی متبادر کند. اين نکته بديهی به يقين از نگاه خداجوی مراجع محترم تقليد پنهان نيست. مراجع بزرگواری که پاسداری از حريم امام حسين(ع) را نقطه اوج خدمت خويش به اسلام ناب محمدی(ص) می‌دانند. از اين روی ملاقات مراجع عظام با کسی که آشکارا عليه مردم مسلمان اين مرز و بوم دست به خيانت زده است و در اقدامی غيرقابل توجيه از حرمت‌شکنان عاشورای حسينی(ع) حمايت کرده و هرگز حاضر به برائت از آنان نشده است، دور از انتظار و ناممکن به نظر می‌رسد، اما درباره تلاش اصحاب فتنه برای انجام اين ملاقات، گفتنی‌هايی هست؛
۱- اگر چه تمامی فيلم‌ها و تصويرهای مربوط به جسارت و بی‌ادبی فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسين(ع) در عاشورای سال ۸۸ بنا به ملاحظاتی که حفظ حريم آن حضرت از جملة آنهاست منتشر نشده و تنها به پخش نمونه‌هايی از آن حرمت‌شکنی‌ها بسنده شده است ولی همان اندازه نيز برای شناخت ماهيت اصحاب و سران فتنه کافی است و «در خانه اگر کس است، يک حرف بس است». فتنه‌گران در روز عاشورای سال ۸۸، با وحشی‌گری به خيمه‌های حسينی(ع) يورش آوردند، با وقاحت در خيابان‌های محل تجمع خود به رقص و پايکوبی پرداختند، کسانی که در خيابان به نمازجماعت ظهر عاشورا ايستاده بودند، را سنگباران کردند.

پرچم‌های حسينی(ع) را به آتش کشيدند. به عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) در مساجد حمله کردند و... اين همه وقاحت در حالی صورت گرفت که مردم در حسينيه‌ها، مساجد و هيئت‌ها به عزاداری مشغول بودند و هنگامی که از ماجرا باخبر شدند، با شتاب به صحنه آمدند و بساط فتنه‌گران را به غيرت‌دينی و حسينی(ع) خود برچيدند.

۲- سران فتنه اما، نه فقط در مقابل اين جسارت آشکار به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در روز عاشورا کمترين اعتراضی نکردند، بلکه زبان به تقدير و تشويق‌! آنها نيز گشودند و يکی از آنان با کمال وقاحت از حرمت‌شکنان عاشورا با عنوان «مردمان خداجوی»! ياد کرد و با اين حرکت نفرت‌انگيز خود، ماجرای نفاق عمرسعد سرکرده سپاه ابن‌زياد در عصر عاشورای ۶۱ را به خاطر آورد که با فرياد «ياخيل‌الله‌ ارکبوا... ای سپاهيان خدا سوار شويد»! سپاه تحت‌فرمان خود را برای حمله به ياران حضرت اباعبدالله‌الحسين عليه‌السلام تشويق کرده بود!

گفتنی است آقای موسوی‌خوئينی‌ها ۲ سال بعد از فتنه ۸۸ در سايت شخصی خود نوشت که با حرمت‌شکنی روز عاشورا موافق نبوده است ولی برای پيشگيری از سوءاستفاده ديگران ترجيح داده است که مخالفت خود را علنی نکند!

در اظهارنظر ايشان دقت کنيد. چه می‌بينيد؟ آيا اظهارات وی مفهومی غير از اين دارد که آقای موسوی‌خوئينی‌ها حفظ آبروی قبيله مدعی اصلاحات را به دفاع از ساحت مقدس امام حسين(ع) ترجيح داده است؟!

۳- براساس خبر ياد شده، اصحاب فتنه در حالی برای انجام ملاقات خاتمی با برخی از مراجع عظام تلاش می‌کنند که خاتمی علاوه بر سکوت همراه با حمايت از حرمت‌شکنان عاشورای حسينی(ع) نمونه‌های ديگری از اين دست اقدامات نيز در مواضع و عملکرد خود دارد. از جمله آن که؛

چند سال قبل روزنامه دانمارکی «يولاندز پوستن» کاريکاتور موهنی عليه پيامبر اکرم(ص) منتشر کرد که با اعتراض گسترده‌ای در جهان اسلام روبرو شد. در آن هنگام «آندرسن فوگ راسموسن» نخست‌وزير دانمارک بود. او بعد از اعتراض مسلمانان در تلويزيون دولتی دانمارک ظاهر شد و ضمن حمايت از کاريکاتور موهن عليه پيامبر اسلام(ص)، ساير کاريکاتوريست‌های دانمارک را نيز به اقدامات مشابه دعوت کرد و در همان سخنان تلويزيونی از کاريکاتوريست‌های ديگر کشورهای اروپايی خواست که با چاپ کاريکاتور عليه پيامبراسلام(ص) به همراهی با کاريکاتوريست‌های دانمارکی برخيزند!

راسموسن در آوريل سال ۲۰۰۹ - فروردين ۸۸ - نامزد دبيرکلی ناتو شد که ترکيه - تنها کشور اسلامی عضو ناتو - به علت حمايت وی از کاريکاتورهای موهن، با دبيرکلی وی مخالفت کرد و او برای جلب موافقت ترکيه در اجلاس تمدن‌ها که آن روزها در اسلامبول برگزار شده بود، گفت؛ خودم از پيامبر اسلام کاريکاتور نمی‌کشم! اما هرگز به خاطر حمايت از کاريکاتورهايی که عليه پيامبر اسلام کشيده شده است عذرخواهی نخواهم کرد! و موافقت عبدالله گل رئيس‌جمهور ترکيه، باعث شد راسموسن به اتفاق آراء دبيرکل ناتو شود!

آقای خاتمی در يکی از سفرهای خارجی خود با راسموسن که حالا دبيرکل ناتو شده بود، ملاقات داشت. آن روزها دست راست راسموسن به علتی شکسته و وبال گردنش بود. انتظار از آقای خاتمی آن بود که برای حفظ حرمت رسول‌خدا(ص) از ملاقات با وی اجتناب کند ولی ايشان نه تنها به ملاقات وی رفت بلکه دست راسموسن را در مقابل دوربين‌ها به گرمی فشرد!... ملاقات با جرج سوروس صهيونيست و... بماند!

۴- اکنون می‌توان به آسانی درک کرد که چرا مراجع عظام تقليد درخواست اصحاب فتنه برای ملاقات آقای خاتمی با ايشان را نپذيرفته‌اند و به يقين از اين پس نيز نخواهند پذيرفت.

گفتنی است که کيهان نسبت به آقای خاتمی کمترين خصومت شخصی ندارد و ايشان خود شاهد بوده است که در دوران دولت اصلاحات و در حالی که دوستان وی عليه برخی از اقدامات پسنديده او - نظير خودداری از حضور در ضيافت رئيس‌جمهور فرانسه که در آن شراب سرو می‌شد‌ - موضع می‌گرفتند، کيهان تمام قد به دفاع از ايشان برمی‌خاست. اما، در ماجرای ياد شده، پای حرمت رسول‌خدا(ص)، حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران و خون پاک شهداء در ميان است و ترفندی که به آن اشاره شد يعنی ملاقات احتمالی وی با مراجع عظام تقليد، در صورت انجام - که بسيار بعيد است - می‌تواند حريم مراجع بزرگوار تقليد را با اين شائبه که آنان نستجيربالله نسبت به ساحت مقدس رسول خدا(ص) و حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بی‌اعتناء هستند، خدشه‌دار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016